راهنمای انتخاب پمپ باد خانگی

برخی از وسایل کاربردی مکانیکی در اطراف ما وجود دارند که تداوم استفاده، به کم رنگ شدن اهمیت آن‌ها منجر شده است،مانند انواع کمپرسور هوا؛ به این معنی که استفاده از آن‌ها به قدری بدیهی شده که دیگر به فواید آن توجهی نمی‌شود. برای پنچرگیری لاستیک خودرو، تمیز کردن میز کار، فشرده کننده بتن در کارگاه‌های ساختمانی، انواع یخچال‌ها، سیستم تهویه و بسیاری موارد دیگر از وسیله‌ای استفاده می‌شود که نه تنها جای زیادی را اشغال نمی‌کند بلکه کارایی‌های زیاد خود را بارها نشان داده و این در حالی است که برخی مواقع، شما از وجود آن کاملاً بی اطلاع هستید. این ابزار در کارگاه‌ها و همین طور خانه‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسته به کاربرد می‌تواند ابعاد مختلفی داشته باشد. در ادامه به معرفی، فواید و نحوه خرید پمپ باد خانگی می‌پردازیم.


کمپرسور باد خانگی چیست؟

از لحاظ فنی، به ماشین‌هایی گفته می‌شود که شکلی از انرژی را به شکلی دیگر تبدیل می‌کنند تا بعد از ذخیره آن بتوان در زمانی دیگر، از این انرژی استفاده کرد. این دستگاه کوچک، نقش مهمی در زندگی روزانه ما به عهده دارد. بعد از ساخت اولین نوع پمپ باد خانگی و یا صنعتی توسط مهندس اتریشی، ویکتور پوپ، در کمتر از 150 سال پیش، این ابزار در کنار برق، آب و گاز به چهارمین عنصر که بیشترین استفاده را در صنعت دارد، تبدیل شده استطبق آمار، 10 درصد از کل برق مورد استفاده در صنایع برای تولید هوای فشرده مصرف می‌شود.

کاربردهای پمپ باد خانگی

از آنجایی که فواید این وسیله، اهمیت زیادی در زندگی روزانه ما دارد،  در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از مهم‌ترین مزایای آن می‌پردازیم:

  • باد کردندر واقع اصلی‌ترین هدف طراحی هر پمپ باد خانگی عنوان شده است. از لاستیک گرفته تا بادکنک و توپ، به راحتی با این وسیله باد می‌شوند. البته بهتر است این وسایل را بیش از حد باد نکنید که بسیار آسیب زننده خواهد بود
    • پاکسازی سریعاگر در کارگاه خانگی خود به اره کردن چوب احتیاج دارید و یا می‌خواهید سطحی را از آب، گرد و غبار، تکه‌های فلز و... پاک کنید، کافی است یک ماسک، عینک و پمپ باد خانگی داشته باشید. فراموش نکنید که تنفس گرد و غبار، ضررهای زیادی برای سلامتی شما دارد.
    • اسپری کردن یا فشردن رنگبهتر است قبل از این کار تمرین و از نوار مناسب با آن استفاده کنید؛ با این کار سرعت انجام رنگ آمیزی و کیفیت آن بیشتر می‌شود.
    • پاکسازی لوازم الکترونیکیاز آلودگی‌های داخل صفحه کیبورد، روی مانیتور و یا سایر وسایل الکترونیکی خسته شدید؟ با استفاده از یک باد پاش، به راحتی می‌توانید بقایای این مواد را پاک کنید؛ نگران نباشید! هوای فشرده به وسایل الکترونیکی آسیبی نمی‌زند.
    • وجین کردناگر باغچه یا باغی دارید برای حذف علف‌های هرز از سطح آن می‌توانید از مواد آسیاب شده‌ای مثل پوسته گردو و یا چاله‌های میوه استفاده کنید که در ترکیب با پمپ باد خانگی به راحتی و با سرعت زیاد، این گیاهان زاید را از بین می‌برند. البته استفاده از این روش به راهنمایی و آموزش نیاز دارد، پس سرخود عمل نکنید!
    • شستشوی تحت فشاربه کمک این وسیله می‌توان به پاشیدن آب با سرعت بالا خودرو اقدام کرد.  این کار به صرف زمان زیاد یا تخصص خاصی احتیاج ندارد.
    • ابزارهای بادی یا پنوماتیکبرای ساخت ابزارهایی مانند تفنگ میخکوب نیز از آن استفاده می‌شود. بنابراین این ابزار می‌تواند با سایر وسایل ترکیب شود. برای خرید پمپ باد کوچک، بهتر است به کاربردها و نحوه ترکیب آن با وسایل دیگر دقت نمایید.
    • دندانپزشکییکی از تجربه‌های نه چندان خوشایند افراد، آشنایی با کاربرد پمپ باد خانگی در دندان پزشکی‌ها است؛ گرچه خودتان شخصاً از آن استفاده نمی‌کنید. البته کمپرسور هوا در مابقی حرفه‌های پزشکی هم کاربرد دارد.
    • دسترسی به فضاهای باریک و تنگدسترسی به شکاف‌های کوچک در خانه و کارگاه برای تمیزکاری تقریباً غیرممکن است. در نتیجه به مدد پمپ باد  می‌توان به راحتی گرد و غبار موجود را از این مناطق پاک کرد. این کار فقط به یک اشاره دست و کمی زمان احتیاج دارد. به یاد داشته باشید پمپ‌های کوچک، راحت‌تر جابه‌جا می‌شوند.

    راهنمای انتخاب پمپ باد

    در فروشگاه‌ها، انواع مختلفی از پمپ باد خانگی و یا صنعتی به فروش می‌رسند. ارائه این وسایل کاربردی در اندازه‌ها و مارک‌های تجاری متفاوت با رنج قیمت‌های متنوع انجام می‌شود که می‌تواند روند انتخاب و خرید را سخت کند. به همین ترتیب در ادامه، راهنمایی‌های مفیدی برای خرید سریع و راحت‌تر محصول ارائه می‌شود:

  • فضا: اگر در یک آپارتمان یا خانه و کارگاهی کوچک زندگی یا کار می‌کنید، حتماً به سایز پمپ باد دقت نمایید. نمونه‌های کوچک‌تر می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشند. در ضمن ابعاد کوچک به معنای جابه‌جایی و یا پاکسازی راحت‌تر است و می‌توانید به راحتی آن را در قفسه‌ها جا دهید. از طرفی کاملاً طبیعی است که کمپرسورهای کوچک، قدرت فشار باد انواع بزرگ‌تر یا کارایی بیشتر از توان خود را ندارند. اما اگر محدودیتی در اندازه گاراژ یا خانه و بودجه خود ندارید، خرید نمونه‌های با قابلیت بیشتر، به‌صرفه‌تر است.
  • اندازه مخزن: این اندازه عموماً براساس گالن و کاربرد انتخاب می‌شود. اگر برای طولانی مدت مثل رنگ آمیزی و اسپری رنگ از آن استفاده می‌شود، بهتر است اندازه‌های بزرگ‌تر پمپ باد را در نظر بگیرید. ولی در مقابل، زدن میخ و... ابعاد کوچک آن هم کفایت می‌کند.
  • منبع نیرو: کمپرسور های کوچک کعکولا با نیروی برق کار میکنند.اما اگر در مکانهایی میخواهید از کمپرسور استفاده کنید که برق شهری وجود ندارد بهتر است از مدل های سیلندری خودرو استفاده کنید که با باتری خودرو کار میکند.
  • روغن کاری شده یا بدون روغن: طبیعی است که پمپ باد  روغنی، برای کارایی به روغن نیاز دارد. با چرب شدن قطعات متحرک، از فرسایش دستگاه و در نتیجه کاهش عمر مفید آن جلوگیری می‌شود. البته وزن این مدل‌ها در مقایسه با موارد مشابه بدون روغن، کمی بیشتر گزارش می‌شود. در مقابل انواع بدون روغن، به این روغن کاری نیازی ندارند و در ابعاد کوچک‌تر و سبک‌تر فروخته می‌شوندکه برای مصارف خانگی و یا کارگاه‌های کوچک، جذابیت زیادی دارند.

انتخاب بهترین پمپ باد خانگی

همان طور که قبل‌تر هم گفتیم، روشی اصولی یا از پیش مشخص شده برای تعیین بهترین پمپ باد خانگی وجود ندارد. بسته به بودجه، کاربردهای مورد انتظار، فضای مورد استفاده و سایر فاکتورها به بررسی دقیق این ابزار بپردازید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. خرید محصولات گران قیمت بدون در نظر گرفتن این موارد، لزوماً به معنای بهترین انتخاب نبوده و ممکن است در آینده، مشکلات فراوانی را برای شما ایجاد نماید.

 گروه صنعتی ایران پمپ با سابقه تولید و کارایی بالا در این زمینه، محصولاتی بدون صدا و لرزش، با کیفیت بالا، قیمت‌های مناسب و بسیاری مزایای دیگر را به مخاطبین خود ارائه می‌دهد. این محصولات با توجه به پیشرفت تکنولوژی تعویض و یا به‌روزرسانی می‌شوند که برای کسب و کارهای مختلفی مثل دندانپزشکان و... اهمیت فراوانی دارد. با مراجعه به وب سایت این فروشگاه به آدرس https://iranpump.com می‌توانید از انواع محصولات و ویژگی‌های آن‌ها، کسب اطلاع نمایید.