چرا باید برای طراحی دکوراسیون داخلی پول بدهیم؟

طراحی دکوراسیون داخلی شاید از نظر خیلی از افراد کاری لوکس و گرانقیمت باشد که مختص قشر غنی و ثروتمند است .اما باید بگوییم این تصور کاملا اشتباه است. هر شخصی با هر میزان درآمدی بهتر است به طراحی دکوراسیون داخلی پرداخته و  اصلاً طراحی دکوراسیون داخلی راهی ست برای مدیریت هزینه.

بهترین زمان برای طراحی دکوراسیون داخلی

اگر در حال ساخت ساختمان هستید یکی از مراحلی که حتماً باید در پروسه ساخت و ساز خود در نظر بگیرید، طراحی دکوراسیون داخلی است. اما چه زمانی باید به طراحی دکوراسیون اقدام کنید؟ بهترین زمان برای طراحی دکوراسیون داخلی زمانی است که ستون گذاری انجام شده باشد، تا اگر تغییراتی در اجرا وجود داشت در طراحی لحاظ شود.


دلایل طراحی دکوراسیون داخلی

اگر شما هم جزء افرادی هستید که پول دادن بابت طراحی دکوراسیون داخلی را هزینه اضافه می دانید در این مقاله با ما همراه باشید تا دلایل هزینه کردن بایت طراحی را با شما مرور کنیم.

صرفه جویی در هزینه ها

 یکی از مواردی که همیشه افراد را از طراحی دکوراسیون داخلی منصرف می‌کند، هزینه ایی است که می‌خواهند بابت طراحی بپردازند. در صورتی که طراحی دکوراسیون داخلی به نوعی مدیریت هزینه است و باعث می‌شود از هزینه های دوباره کاری و یا هزینه کردن در جاهای اشتباه نجات پیدا کنید. اگر قبل از اقدام به انجام کارهای داخلی ساختمانی مثل تاسیسات آب ، گاز ، برق ، کف سازی و سرامیک و.... طرحی از دکوراسیون داخلی خود داشته باشید به راحتی می توانید اقدام به ساخت کنید.

فرض کنید می خواهید برای فضای آشپزخانه خود سرامیک تهیه کنید وقتی که  طراحی دکوراسیون آشپزخانه شما انجام شده باشد، از محل قرار گیری کابینت ها آگاهید . در این صورت نیاز نیست برای فضاهایی که کابینت قرار می‌گیرد از سرامیک های گرانقیمت استفاده کنید و تهیه بین کابینت های زیبا و سرامیک های گران قیمت را فقط برای قسمتهایی که کابینت قرار نمی‌گیرد اختصاص می دهید.

یکی از هزینه های دوباره کاری که معمولا اتفاق می افتد نامناسب بودن محل تاسیسات است. وقتی طراحی انجام شده باشد ، مکان‌های هر کدام از لوازم برقی گاز و سینک و...  مشخص است و در آینده برای جاگذاری لوازم و وسایل دچار مشکل نمی شوید و نیاز به دوباره کاری ندارید. .


بودجه بندی مناسب توسط طراح

یکی از مشکلاتی که خیلی از افراد زمان ساخت و ساز و تغییر دکوراسیون با آن مواجه می شوند، این است که بدون برنامه ریزی و در نظر گرفتن میزان بودجه خود دست به کار می شوند. ولی پس از انجام بخشی از کار، میزان بودجه در نظر گرفته شده آنها به اتمام می‌رسد و کار به صورت نیمه تمام رها می شود و یا فرد مجبور می شود از یک سری از کارها چشم‌پوشی کند. فرض کنید شما بهترین تجهیزات و لوازم را برای آشپزخانه خود تهیه می کنید اما نوبت به طراحی دکوراسیون پذیرایی که می رسد دیگر بودجه شما رو به اتمام است و نمی توانید طراحی دلخواه را داشته باشید در این صورت قطعا جذابیت آشپزخانه هم آنچنان چشمگیر نخواهد بود. وقتی که شما دکوراسیون خود را به یک طراح می سپارید با توجه به میزان بودجه در نظر گرفته ، بهترین طراحی را برایتان انجام می دهد.


طراحی دکوراسیون و مدیریت زمان

زمانی که شما به یک طراح حرفه ای برای طراحی دکوراسیون خود مراجعه می کنید، از سردرگمی نجات پیدا می‌کنید و فرد متخصص به راحتی می تواند به شما کمک کند که چه لوازم و وسایلی را از کجا و از چه برند و مارکی تهیه کنید. در این صورت شما مقدار قابل توجهی در زمان و انرژی خود صرفه جویی می کنید و نیازی به گشت و گذار و تحقیق در مورد محصولات ندارید.

طراحی دکوراسیون داخلی با توجه به روحیات شما

یک طراح دکوراسیون به‌ خوبی از اثرات روانشناسی اشیاء و تاثیری که روی خلق و خوی افراد دارد آگاه است. بنابراین با مشاوره ایی که با شما دارد می تواند تشخیص دهد که شما نیاز به چه چیزی در محیط زندگی خود دارید؛ و طراحی مطابق با روحیات شما انجام می شود نه فقط مطابق با علاقه و سلیقه شما.

طراحان اصول زیباشناسی را به خوبی می دانند

همه دوست دارند در محیطی زیبا و شیک زندگی کنند. داشتن دکوراسیونی زیبا مستلزم چیدمان و طراحی درست و اصولی ست. اگر بدون داشتن دانش و آگاهی، اقدام به خرید لوازم و وسایل کنید، حتی اگر گران قیمت ترین لوازم و وسایل را داشته باشید در صورت نداشتن هارمونی و هماهنگی با محیط جذابیت لازم را نخواهد داشت.

طراحان به خوبی سبک‌های طراحی، هارمونی رنگ ها و ... را می دانند و با استفاده از دانش خود طراحی را به گونه ای انجام می دهند که همه این اصول رعایت شود. در این صورت علاوه بر زیبا بودن فضا ، محیطی خواهید داشت که برای تان خسته کننده و کسالت بار نیست.

طراحان دید بازتری دارند

طراحان به دلیل اینکه طراحی ،کار و حرفه ی آنهاست دایماً با پروژه‌هایی درگیر هستند که شما فقط یک بار آن هم برای دیزاین خانه خود با آن درگیر شده اید. بنابراین آنها هر روز با این چالش‌ها روبرو هستند و برای آن‌ها راه حل دارند. خیلی از ما لوازم و وسایلی داریم که به آنها دلبسته ایم و می خواهیم آن را به هر قیمتی در دکوراسیون خود حفظ کنیم. طراحان می توانند به شما بگویند که کدام را باید حذف کرد و یا حتی با ایده های ساده و خلاقانه، آن را به گونه ایی  در دکوراسیون شما استفاده کنند که برایتان غیرقابل باور است. چرا که آنها دیده حرفه ایی دارند.

طراحان خانه‌ ایی را برایتان طراحی می کنند که دمِده نمی شود!

اگر می‌خواهید خانه‌ای برای زندگی خود بسازید و قصد فروش آن را ندارید در اینصورت، داشتن یک طراحی برای دکوراسیون، نمود بیشتری پیدا می‌کند. افراد معمولاً در زمان خرید وسایل تحت تاثیر جو بازار و مد روز قرار می‌گیرند و در نتیجه ممکن است در انتخاب تجهیزات و لوازم ماندگار بودن آن را در نظر نگیرند. اما طراحان تحت تاثیر این جو قرار نمی گیرند و یک طراحی را برای شما انجام می دهند که سالیان سال برای شما ماندگار باشد و با گذشت زمان کوتاه، از مد نمی افتد.

داشتن طراحی به شما کمک می کند با قطعیت خرید کنید

معمولاً وقتی در حال تغییر دکوراسیون منزل هستید تحت فشار روحی و استرس فراوانی هستید. از طرفی میزان هزینه ایی هم که برای این کار انجام می‌شود مبلغ چشمگیری است در نتیجه دوست دارید بدون اشتباه عمل کنید .این موضوعات باعت می شود در انتخاب خود دچار تردید شود ولی وقتی طراحی شما از قبل انجام شده باشد،  بدون هیج استرسی خرید می کنید چون از تاثیر مثبت آن در دکوراسیون خود اطمینان دارید.

در پایان

به طور کلی میزان هزینه ایی که در صورت سپردن کار خود به یک طراح پرداخت می شود در قبال مزایای که برای شما دارد، فوق‌العاده ناچیز است. بنابراین به شما پیشنهاد می شود در هر سطح مالی که هستید برای طراحی دکوراسیون خود حتماً از یک طراح حرفه ای استفاده کنید تا بهترین طراحی را مطابق با نیاز و بودجه شما برایتان انجام دهد .خانه معمار سایتی تخصصی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است. برای برقراری ارتباط مستقیم و دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره  91014525 – 021  تماس حاصل فرمایید.