چگونه یک وکیل کمیسیون ماده 100 با تجربه را پیدا کنیم؟

شاید تا به حال در خصوص وکیل کمیسیون ماده 100 یا کمیسیون ماده 100 چیزهایی شنیده باشید شاید هم بسیاری از شما برای اولین بار باشد که این کلمه عبارت را می بینید، به هر حال توصیه می شود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید چرا که خالی از لطف نیست.


            ·کمیسیون ماده 100 چیست؟

پیش از این که بخواهیم راجع به وکیل کمیسیون ماده 100 صحبت کنیم بهتر است ابتدا مختصر توضیحی راجع به کمیسیون ماده 100 داشته باشیم تا آن دسته از کاربرانی که در این باره اطلاعات کافی ندارند به خوبی با آن آشنا شوند.

کمیسیون ماده 100 به مرجعی از شهرداری گفته می شود که در جهت رسیدگی به تخلفات مرتبط با ساختمان سازی ایجاد شده است در واقع این تخلفات مربوط به ضوابط شهرسازی و ایمنی می باشد. زمانی که شخصی اقدام به ساخت و ساز می کند در صورتی که در این زمینه خطا و خلافی انجام دهد این تخلف به بخش کمیسیون ماده 100 انتقال داده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. جالب است بدانید که این کمیسیون خود از 11 تبصره تشکیل شده است که صحبت درباره ی آن ها در این مقاله نمی گنجد.

از جمله تخلفاتی که کمیسیون بر اساس آن شکل می گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

                     ·شروع به ساخت و ساز بدون برخورداری از احداث بنا

                     ·لحاظ نکردن یا عدم احداث پارکینگ و یا حتی غیر قابل استفاده بودن پارکینگ

                     ·مستحکم نبودن بنا یا رعایت نکردن ضوابط فنی، بهداشتی و شهرسازی در ساخت و ساز

                     ·تغییر کاربری در صورت قانونی نبودن آن

                     ·دچار تخلف شدن ناظر ساختمان

                     ·و...

موارد ذکر شده تنها بخشی از تخلفات بود که به آن ها اشاره کردیم.

                     ·وکیل کمیسیون ماده 100 کیست و چه وظایفی به عهده دارد؟

وکیل کمیسیون ماده 100 به شخصی گفته می شود که به تمام قوانین مربوط به شهرداری و امور املاک آشناست و تسلط کافی دارد از همین رو کسانی که در این زمینه با مشکل مواجه می شوند می توانند از وکیل کمک گرفته و امورات خود را به شکلی صحیح پیش ببرند. جالب است بدانید که وکیل پایه یک دادگستری به خوبی می تواند در این مورد به موکلین مشاوره دهد یا وکالت آن ها را قبول کند. همانطور که می دانید ساخت و ساز امروزه بیش از هر زمانی در حال افزایش است این موضوع روز به روز بیشتر نیز می شود اما در این میان همه ی افراد با ضوابط و قوانین آشنایی نداشته از همین رو به علت عدم آگاهی دچار تخلف می شوند، وکیل کمیسیون ماده 100 در چنین شرایطی به افراد متخلف کمک می کند تا مشکل برطرف شود.

لازم به ذکر است که تنها بناهایی که در شهر ساخته می شوند به این کمیسیون مربوط خواهند شد در نتیجه مواردی که خارج از شهر باشند دربر گیرنده کمیسیون نمی شوند.

                     ·وکیل کمیسیون ماده 100 کدام یک از تخلفات را می تواند پیگیری کند؟

هر منطقه و هر ناحیه شهرداری مخصوص به خود را دارد شاید برای این که کارها با دقت و نظم بیشتری پیگیری شوند البته این که تعداد مراجعین به شهرداری نیز بسیار زیاد است در این زمینه بی تاثیر نیست، زمانی که شخصی در یک ناحیه یا منطقه ساخت و ساز می کند اما بدون این که مجوز یا پروانه داشته باشد، شهرداری مربوطه وارد عمل می شود و موضوع را به کمیسیون های مربوطه ارجاع می دهد تا از طریق قانونی پیگیری شوند، داشتن مجوز یا پروانه برای شروع ساخت و ساز یک امر ضروری به حساب می آید در صورت نداشتن آن، بنا تخریب شده یا حق ادامه ی ساخت نخواهد داشت، وکیل کمیسیون ماده 100 نیز در این میان جریمه ی مرتبط با آن را مشخص می کند

از دیگر مواردی که وکیل می تواند مورد پیگیری قرار دهد عدم تعبیه پارکینگ است، چنانچه مالک در این زمینه تخلف کند باز هم جریمه ای مطابق با قانون باید بپردازد.


                     ·یک وکیل کمیسیون ماده 100 چه ویژگی هایی دارد؟

تفاوتی ندارد که یک وکیل در چه زمینه ای قرار است به موکل خود کمک کند در هر صورت تمام کسانی که به عنوان یک وکیل فعالیت دارند بایستی از یکسری ویژگی خاص برخوردار باشند، این موضوع برای وکیل کمیسیون ماده  100 شهرداری نیز صدق می کند، از جمله ویژگی های مشترک وکلا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

                     ·از تخصص و تجربه ی کافی برخوردار باشد.

                     ·تحلیل های علمی و حرفه ای خود را در اختیار موکل خود قرار دهد.

                     ·یک امانت دار خوب باشد یعنی در هر صورت نباید رازها و اطلاعات موکل خود را فاش کند.

                     ·با رفتارهایی که از خود نشان می دهد ثابت کند که یک فرد قابل اعتماد است.

                     ·در هر صورت موظف است به موکل خود احترام بگذارد.

                     ·از دیگر ویژگی های وکیل برخورداری از شخصیت اجتماعی است.

                     ·باید در خصوص هزینه ها منصفانه برخورد کنند.

                     ·حتما درباره مشکل موکل از او سوال بپرسند تا روند پرونده بهتر پیش برود از آن گذشته باید به تمام سوالات او نیز پاسخ دهد.

                     ·و اما مهم ترین ویژگی وکلا مسلط بودن و آشنایی کامل داشتن به قوانین کمیسون ماده 100 است.

لازم به ذکر است که رسیدگی به تخلفات مربوط به شهرداری و کمیسیون ماده 100 در دو مرحله انجام می شود به این خاطر که تخلفات نیاز به بررسی دارند تا میزان آن ها مشخص شود پس از بررسی حکم مربوطه صادر خواهد شد، در خصوص حکم صادر شده هم شهرداری و هم مالک می تواند اعتراض کند که در این صورت امکان تجدید نظر وجود دارد.

                     ·هزینه ی وکیل کمیسیون ماده 100 چقدر است؟

صحبت درباره هزینه ها همیشه یک بحث چالش برانگیز برای کاربران بوده حتی اگر موضوع راجع به وکیل باشد، این که بگوئیم هزینه ای که وکیل کمیسیون دریافت می کند چقدر است امکان پذیر نیست چرا که موارد مختلفی در این زمینه تاثیر مستقیم دارند، از جمله عوامل مهم در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

                     ·نوع یا بهتر است بگوئیم موضوع پرونده ای که قرار است وکیل وکالت آن را بپزیرد بر هزینه ها تاثیر مستقیم دارد به طور مثال برخی از موضوعات در زمان کوتاه تری به اتمام می رسند.

                     ·میزان تجربه ی وکیل که هر چقدر بیشتر باشد هزینه ی بیشتری نیز دریافت می کند.

                     ·مدت زمان پرونده هم در این میان می تواند تاثیر داشته باشد معمولا پرونده هایی که بیشتر طول می کشند هزینه ی بیشتری به همراه دارند.

توصیه می شود پیش از این که پرونده خود را به یک وکیل بسپارید ابتدا به خوبی راجع به آن پرس و جو کنید یا پرونده هایی که قبلا کار کرده است را ببینید، در صورتی که می خواهید او را به عنوان وکیل خود انتخاب کنید حتما راجع به هزینه ها و موضوع پرونده یک جلسه مشاوره داشته باشید سپس قرار داده ببنیدید.

برای ارتباط با وکیل با تجربه و متخصص کمیسیون ماده 100 شهرداری رو لینک فوق کلیک کنید!

 

                     ·بهترین راه برای پیدا کردن وکیل کمیسیون ماده 100 چیست؟

به طور کلی برای پیدا کردن وکیل از دو راه می توان اقدام کرد اول این که از طریق پرس و جوی محلی از اطرافیان یک وکیل پیدا کنیم که زمان زیادی طول می کشد از آن گذشته ممکن است تجربه ی کافی در زمینه ی مورد نظر ما را نداشته باشد، راه دوم این است که در اینترنت جست و جو کنیم، مطمئنا سایت هایی هستند که در این زمینه فعالیت دارند یعنی وکلای برجسته را به دیگران معرفی می کنند شما می توانید با مراجعه به این سایت ها بهترین آن ها را بشناسید از آن گذشته در صورتی که در سایت مربوطه باکس انتقادات و پیشنهادات وجود داشته باشد می توانید از نظرات کاربران نیز کمک بگیرید، معمولا کاربرانی که وکیل خود را از این سایت ها پیدا می کنند نظرات خود را بیان می کنند.

از این که مثل همیشه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید سپاس گزاریم، هدف ما از ارائه مطالب فوق آشنایی هر چه بیشتر شما با موضوع مربوطه بود امیدواریم که رضایت مند بوده باشد. در صورتی که قصد دارید اقدامات و دعاوی خود را که مربوط به شهرداری است به سرانجام برسانید توصیه می کنیم به موسسه حقوقی تهران وکیل مراجعه کنید، آن ها در این زمینه اطلاعات کافی دارند در نتیجه می توانند مشکلات شما را به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن به هدفتان می رسانند.