پر بازده ترین سرمایه گذاری در کشور چیست؟

سپردن یک دارایی با ارزش به جایی یا قرار دادن آن در ساختاری که گمان می‌کنیم باعث بهتر شدن وضعیت دارایی ما می‌شود، همیشه با اضطراب و دل‌نگرانی‌هایی همراه بوده است.

به عنوان مثال زمانی که به فکر قرار دادن سرمایه در ابزار مالی نوین یا گزینه‌های سرمایه گذاری هستیم، بی شک به این موضوع فکر خواهیم کرد که پر بازده‌ترین سرمایه گذاری در کشور کدام است؟

این موضوع که اندوخته خود را باید در مسیری مشخص و موفق قرار دهیم یک تصمیم مشخص و عاقلانه است. اما مسیری که انتخاب می‌کنیم تا چه میزان با اهداف مالی و انتظارات‌مان همخوانی دارد؟

از طرف دیگر، بهتر است روحیه و شخصیت سرمایه گذاری خود را نیز در نظر بگیریم. به همین دلیل قصد داریم پر بازده‌ترین سرمایه گذاری را با انتخاب درست گزینه سرمایه گذاری و ابزار مالی موفق بررسی کنیم و مسیر سرمایه گذاری خود را مشخص کنیم.

 گزینه‌های سرمایه گذاری پربازده

شنیده‌ایم که سرمایه گذاران بر اساس تجربه شخصی خودشان در مورد انواع زمینه‌های سرمایه گذاری که در آن‌ها تجربه کسب کرده‌اند، نظر می‌دهند و بعضی از ‌آن‌ها را نامناسب و تعدادی دیگر را پربازده می‌شمارند.

ممکن است در چنین موقعیتی دیده باشیم که سرمایه گذار دیگری در مورد همان زمینه‌های سرمایه گذاری یاد شده نظر دیگری داشته باشد. این‌طور اظهار نظرها که فلان بازار بد است و آن یکی خوب است می‌تواند ما را در انتخاب مسیر پربازده‌ترین سرمایه گذاری در کشور گمراه کند و مجبور شویم تا مدتی قید ورود به هر بازار دارایی را بزنیم.

برای آشنایی بهتر است نام این گزینه‌های سرمایه گذاری را ببریم؛ طلا، سهام، سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت همگی زمینه‌‎های سرمایه گذاری اصلی هستند. ممکن است از عده‌ای بشنوید سهام بهتر است و از دیگر سرمایه گذاران نام طلا را به عنوان پربازده‌ترین پیشنهاد بشنوید.

هم سهام و هم طلا می‌توانند به عنوان پربازده‌ترین‌ها به حساب بیایند، اما همه چیز بسته به اهداف مالی و بازه زمانی مورد انتظار ما دارد.

سهام، پربازده در بلندمدت

در مدت زمانی که چندان از آن نگذشته است شاید شنیدن نام سهام و سرمایه گذاری در بورس برای عده بسیاری از سرمایه گذارانی که به طور مستقیم در این بازار سرمایه گذاری کرده‌اند و متحمل ضرر شده‌اند چندان خوشایند نباشد.

اما گفتنی است که با توجه به گزارش‌ها و استنادات از بررسی‌ها می‌توان لقب پربازده‌ترین سرمایه گذاری در بلند مدت را به بازار سهام داد. 

آمارها نشان می‌دهند که سرمایه گذاری در بورس می‌تواند در بلندمدت بیش‌ترین بازدهی را نسبت به دیگر زمینه‌های سرمایه گذاری داشته باشد. منظور از بلندمدت این است که خوب است 3 تا 5 سال زمان برای سرمایه گذاری در این بازار دارایی پربازده و البته پرریسک در نظر گرفت. این بازه برای سرمایه گذاری مستقیم در بورس – به ویژه برای افراد غیر حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای – طاقت فرسا است و از آن‌جایی که این سرمایه گذاران دانش و وقت کافی برای رصد و بررسی و انجام معاملات را به صورت منظم ندارند خروج‌شان از بورس آن‌قدر هم طول نمی‌کشد.

بنابراین بهتر است ابزار مناسب سرمایه گذاری در این بازار را انتخاب کنیم. ابزار مالی نوین سرمایه گذاری مانند صندوق‌های سرمایه گذاری سهامی که با داشتن ویژگی‌هایی منحصر به فرد راه را برای یک سرمایه گذاری موفق و پربازده در سهام برای سرمایه گذاران هموار می‌کنند، که نه تنها در کوتاه مدت بارده دارد بلکه روش خوبی برای سرمایه گذاری امن برای فرزندان شما است.

صندوق سهامی، ابزار موفق

بهتر است در میان صندوق‌های سهامی موجود در کشور به سراغ موفق‌ترین آن‌ها برای سرمایه گذاری در سهام به عنوان پر بازده‌ترین سرمایه گذاری در بلندمدت برویم.

ارزش صندوق آوای سهام کیان در مدت 5 سال و 5 ماه 30 برابر شده و توانسته است تا به امروز خود را به عنوان ابزار مالی نوین و موفق در بورس مطرح کند و در روزهایی که تابلوهای بورس به رنگ قرمز و رو به افت بودند هم عملکرد مناسبی داشته باشد.

از طرف دیگر صندوق آهنگ سهام کیان هم با سابقه 5 سال و 6 ماه توانسته اعتماد بسیاری از افرادی که سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس را برای دریافت بازدهی بیش‌تر و موفقیت در سرمایه گذاری انتخاب کرده‌اند جلب کند و ارزش آن از ابتدای تاسیسش تقریبا 17 برابر شود.

طلا، پربازده در کوتاه مدت

طلا را هم به عنوان یکی از پربازده‌ترین گزینه‌های سرمایه گذاری به حساب آوردیم. با توجه به این که طلا در کشور ما هم با رشد قیمت جهانی و هم با رشد قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند، از آن می‌توان در کوتاه مدت هم انتظار بازدهی معقولی را داشت و با توجه به ارزشمند بودن این فلز گرانبها در بازه‌های بلندمدت به عنوان زمینه‌ای موفق، می‌توان روی آن حساب کرد.

اگر قصد نتیجه‌گیری کوتاه مدت از سرمایه گذاری در طلا را به عنوان پربازده‌ترین سرمایه گذاری داشته باشیم، بهتر است به جای خرید فیزیکی طلا و احتمال سرقت و کلاهبرداری در آن، از سرمایه گذاری در صندوق‌های طلای موفق مانند صندوق طلا کیان استفاده کنیم. واحدهای سرمایه گذاری این صندوق را می‌توان با نماد گوهر در بورس کالا ایران و در ساعت‌های اداری سازمان بورس و اوراق بهادار خرید. ارزش صندوق طلا کیان با سبدی متشکل از اوراق مشتقه طلا و سابقه فعالیت 4 سال و 5 ماه تا به امروز توانسته بیش از 7 برابر شود و در یک سال گذشته هم بازدهی بسیار خوبی داشته باشد. البته انتخاب صندوق‌های سرمایه گذاری طلا و سهام تنها به دلیل بازدهی موفق آن‌ها نیست. این ابزار مالی نوین ویژگی‌های قابل توجه دیگری نیز دارد که به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نقدشوندگی

از ویژگی‌های واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری نام‌برده می‌توان به نقدشوندگی آن‌ها اشاره کرد. بی شک تجربه ناخوشایند در صف ماندن و فروش سهام و خطر فروش طلای فیزیکی را داشته‌ایم. در صندوق‌های سرمایه گذاری خبری از در صف ماندن نیست و با حضور تیم متخصص و ارکان صندوق میزان نقدشوندگی بسیار افزایش می‌یابد.

تیم متخصص

حرف از حضور تیم متخصص شد پس باید اشاره کنیم که صندوق‌های سرمایه گذاری از حضور تیم متخصص و تحلیل‌گرانی برخوردار هستند. این تیم با داشتن دانش و وقت کافی باعث می‌شوند تا سرمایه ما در سبد صندوق در مسیر درست قرار بگیرند و کم‌ترین میزان ریسک متوجه آن باشد.

شفافیت و امنیت

این واقعیت در مورد صندوق‌های سرمایه گذاری وجود دارد که هیچ صندوقی اجازه فعالیت ندارد مگر با تایید و دریافت مجوز و البته نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار؛ بنابراین می‌توان ادعا کرد که صندوق‌های سرمایه گذاری از نظر امنیت به هیچ کدام از ابزارهای مالی که تا به امروز می‌شناختیم شباهت ندارد و امکان کلاهبرداری در آن وجود ندارد.

در مورد شفافیت در کارکرد این صندوق‌ها هم باید گفت مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه همیشه در حال نظارت فعالیت این ابزار مالی نوین در فضای سرمایه گذاری آنلاین است.