حتما به این رستوران ها در شیراز بروید

شیراز پر از زیرساخت‌های گردشگری مفید است که یکی از آن‌ها رستوران‌های این شهر است. چه ساکن شیراز باشید و بخواهید همراه با خانواده‌تان یک وعده غذایی لذیذ نوش جان کنید و چه گردشگر هستید این مقاله برایتان مفید است. زیرا قصد داریم تا بهترین رستوران های شیراز را به شما معرفی کنیم. اگر کنجکاوید که در این باره بیشتر بدانید در ادامه همراه ما باشید.

رستوران هفت خوان شیراز

یکی از معروف‌ترین رستوران های شیراز که محبوب ایرانیان و خارجیان است هفت خوان نامیده می‌شود. اگر با بلیط قطار رجا به شیراز سفر کردید، بازدید به این رستوران را در برنامه‌های خود قرار دهید. این رستوران از هفت قسمت تشکیل شده که در هر بخش آن سبک‌های گوناگون غذا سرو می‌شوند. همچنین در نامگذاری بخش‌های این رستوران از اسامی شاهنامه مانند سیندخت استفاده شده است که برای همگان جذابیت دارد. از جمله غذاهایی که در رستوران هفت خوان سرو می‌شود می‌توان به ته چین مرغ، خوراک جوجه، حلیم بادمجان و چلو دمی با مرغ اشاره کرد که به عنوان پرطرفدارترین غذاهای این رستوران شناخته می‌شوند. همچنین در آنجا می‌توانید انواع ماهی، باقالی پلو، سبزی پلو، شنسل ماهی، شوید پلو و غیره سفارش داد که با تازه‌ترین مواد غذایی درست شده‌اند. از محبوب‌ترین قسمت‌های رستوران هفت خوان می‌توان به کافی شاپ‌های آن اشاره کرد که انواع پاستا، پیتزا و نوشیدنی را سرو می‌کنند و بهترین سرویس‌دهی را می‌توانید در انجا تجربه کنید. سرویس‌دهی عالی، پرسنل آموزش دیده و فضای لوکس باعث شده تا رستوران هفت خوان مورد استفاده مسافران ایرانی و خارجی قرار گیرد به همین دلیل تجربه صرف غذا را در آنجا به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم.

آدرس رستوران هفت خوان: شیراز، بلوار قرآن

رستوران شرزه شیراز

مگر می‌شود با بلیط هواپیما شیراز سفر کرد و در یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های انجا غذا نوش جان نکرد؟ رستوران شرزه یکی از بهترین رستوران های شیراز است که قدمتی طولانی در عرضه غذاهای ایرانی دارد. بوی کباب کوبیده و نان داغ این رستوران چیزی است که تا چندین متر ان طرف‌تر نیز به مشام می‌رسد. همچنین زرشک پلو با مرغ و خوراک برگ رستوران شرزه از طعمی دلنشین برخوردارند و حسابی خستگی سفر را از تنتان خارج می‌کنند. علاوه بر همه این‌ها موسیقی زنده و محیط سنتی رستوران شرزه نیز حال و هوایتان را عوض می‌کند و شما را سرزنده نگه می‌دارد.

آدرس رستوران شرزه: شیراز، خیابان طالقانی، خیابان مسجد وکیل، مجموعه وکیل

رستوران خوشا شیراز

از دیگر رستوران های شیراز که مورد توجه مسافران تور شیراز هم قرار می‌گیرد می‌توان به رستوران خوشا اشاره کرد. این رستوران مشهور سرویس‌دهی منظمی دارد و در کمترین زمان غذای سفارش داده شده را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. رستوران خوشا دارای دو بخش سرپوشیده و روباز است که در ایام تابستان و زمستان گزینه خوبی برای فرار از سرما و یا گرما به شمار می‌آیند. در منو این رستوران انواع غذاهای ایرانی و سنتی وجود دارد که با تازه‌ترین مواد درست می‌شوند. همچنین می‌توانید همراه با غذای خود دوغ سنتی و یا ترشیجات سفارش داده و از وعده غذایی متنوع خود لذت ببرید.

آدرس رستوران خوشا: بلوار صنایع، رو به روی گلدشت حافظ

مجموعه رستوران های باغ راز

مجموعه رستوران باغ راز از دیگر جاهایی است که می‌توانید در فضایی دنج و آرام یک وعده غذایی مقوی میل کنید. این مجموعه با کمی فاصله از شهر ساخته شده است و همین موضوع باعث شده تا فضایی آرام و خلوت داشته باشد. سرسبزی و درختان بلند رستوران باغ راز کاری کرده تا از هیاهو شهر دور شوید و بتوانید در آنجا یک وعده غذای سنتی نوش جان کنید. منو این رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی و سنتی شیراز است به همین دلیل تنوع خوراکی‌ها در انجا کم نیست. از دیگر خوراکی‌های محبوب رستوران راز می‌توان به آش رشته اشاره کرد که در سرمای زمستان گزینه‌ای عالی برای گرم شدن است. همچنین انواع فست فود در آنجا عرضه می‌شود که به صورت روزانه و با بهترین مواد غذایی درست می‌شوند و شما را راضی نگه می‌دارند. از دیگر قسمت‌های منو رستوران راز می‌توان به انواع دمنوش و عرقیات طبیعی اشاره کرد که انرژی از دست رفته‌تان را برمی‌گردانند. تجربه رفتن به رستوران راز چیزی است که تا سال‌ها در ذهنتان ماندگار می‌شود؛ پس خود را از آن دریغ نکنید.

آدرس رستوران باغ راز: شیراز، قصردشت، بلوار شاهد

رستوران خانه سنتی پرهامی

بعد از اینکه گشت و گذار در شهر را به اتمام رسانید بد نیست تا به رستوران خانه سنتی پرهامی بروید و در فضای سنتی آنجا خود را به یک وعده غذای لذیذ مهمان کنید. بنای این رستوران بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد و با معماری قدیمی و گوشه و کنار دنج خود آرامش را تقدیمتان می‌کند. شیشه‌های رنگی، درب‌های چوبی و اتاق‌های تو در تو همگی در این عمارت یادگاری گذشته‌اند و شما را به روزهای دور شیراز می‌برند. همچنین چیدمان آنجا شامل میز و صندلی و تخت است و هرکدام را که دوست داشته باشید می‌توانید انتخاب کنید. به جز معماری جذاب رستوران خانه پرهامی منو متنوع این رستوران نیز شما را مشتری دائمی انجا می‌کند. انواع کباب، سوپ، سالاد، جوجه و غیره در این رستوان سرو می‌شود که طعم و بویی عالی دارند. اگر دوست دارید تا در سفر به شیراز در فضایی پر از گل و معماری قدیمی غذایی خوشمزه نوش جان کنید چه گزینه‌ای بهتر از رستورانن خانه پرهامی!

آدرس رستوران سنتی پرهامی: خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک

رستوران سنتی کته ماس

این رستوران سنتی با راه پله باریک در ورودی خود شما را مثل یک ماشین زمان به گذشته‌ها می‌برد. دیوارهای آجری، فضای سنتی، گلدان‌های رنگارنگ و حوضچه‌های پر از آب همگی زیبایی خاصی به رستوران سنتی کته ماس بخشیده‌اند و روحتان را تازه می‌کنند. شما در آنجا می‌توانید یک خوراک برگ لذیذ سفارش داده و با نشستن بر روی میز و صندلی چوبی انجا تجدید قوا کنید. پرسنل این رستوران هم با یونیفرم مشخص و تسلط زیاد به کارشان تجربه‌ای فراموش نشدنی از صرف غذا برایتان رقم می‌زنند. لذا اگر خواهان میل کردن غذا در محیطی آرام و با صفا هستید رستوران سنتی کته ماس گزینه‌ای قابل قبول است.

آدرس رستوران سنتی کته ماس: سه راه نمازی، طبقه پایین هتل سعید

رستوران شاندیز

اسم رستوران شاندیز برای اکثر ما آشناست! این رستوران یک شعبه نیز در شهر شیراز دارد و با قرار گرفتن در نقطه‌ای مرتفع به کل شهر مشرف است. این رستوران مشهور منظره‌ای زیبا به دروازه قرآن دارد و از صرف غذا در انجا لذت می‌برید. فضای گل‌کاری شده، چیدمان شیک و محیط زیبا رستوران شاندیز کاری می‌کند تا از تک تک لحظاتتان در آنجا و تور شیراز لذت ببرید. همچنین منو آنجا به خوبی طراحی شده و هر نوع ذائقه غذایی که داشته باشید را فراهم کرده است. اگر دوست دارید تا در فضایی مشرف به کل شهر از غذایتان لذت ببرید رستوران شاندیز می‌تواند گزینه خوبی برای خلق خاطرات نو باشد.

آدرس رستوران شاندیز: شیراز، دروازه قرآن، لونا پارک، بام شیراز

عمارت شاپوری شیراز

یکی دیگر از بهترین رستوران های شیراز عمارت شاپوری نام دارد که در واقع عمارتی قدیمی است. قدمت بنای این رستوران مشهور به دوره پلهوی برمی‌گردد و در ساخت آن از الگوهای ایرانی و غربی الهام گرفته است. حوض بزرگ در ورودی، حیاط سنگ فرش، ستون‌های بلند و نورپردازی‌های وسیع از جمله ویژگی‌های عمارت شاپوری است که هوش از سرتان می‌برد. این رستوران دو طبقه انواع غذاهای ایرانی را سرو می‌کند که طعمی لذیذ دارند و همراه با فضای دلفریب آنجا تجربه‌ای لذت بخش را برایتان رقم می‌زند. بی‌تردید صرف غذا در این بنای باشکوه به تجربه‌ای فراموش نشدنی بدل می‌شود که هرگز فراموش نخواهید کرد. خوب است بدانید که عمارت شاپوری یک کافی شاپ نیز دارد که در آنجا انواع نوشیدنی سرو می‌شود و خستگی سفر را از تنتان خارج می‌کند.

آدرس رستوران عمارت شاپوری: خیابان کریم خان زند، خیابان انوری، تقاطع اهلی