رازهای دستگاه خشک‌کن میوه که به شما نخواهند گفت

ماشین آلات خشک کن بهفر ماشین البرز

رازهای دستگاه خشک‌کن میوه که به شما نخواهند گفت

رطوبت‌گیری مواد غذایی و شیمیایی یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش طول عمر و ماندگاری محصول بوده و می‌توان گفت از هر لحاظ از فریز کردن یا نمک‌سود کردن بهتر است.

فریز کردن با خود هزینه‌های زیادی همچون خرید یا اجاره یخچال‌های بزرگ را به همراه داشته و نمک‌سود کردن هم بر روی طعم اولیه محصول تأثیر منفی می‌گزارد.

البته هر یک از این روش‌ها جایگاه خود را داشته و مفید هستند. اما بهترین روش رطوبت‌گیری و خشک‌کردن میوه و سبزی است که علاوه برافزایش طول عمر محصول طعم آن را تغییر نداده و جابه‌جایی راحت‌تری هم دارد.

 روش‌های بسیار زیادی برای رطوبت‌گیری محصولات غذایی وجود دارد که می‌توان به روش رطوبت‌گیری تصعیدی (کاهش دما) یا رطوبت‌گیری ماکروویوی (امواج رادیویی) اشاره کرد.

 البته روش برودتی یا تصعیدی هزینه بسیار بالایی داشته و شاید برای هر محصول غذایی توجیه اقتصادی نداشته باشد. روش ماکروویوی هم سرعت بسیار بالایی دارد. اما بر روی ساختار و مواد مغذی محصول تأثیر منفی می‌گزارد. این روش اغلب با استانداردهای بهداشتی مطابقت ندارد.

از این روش بیشتر برای خشک‌کردن محصولات شیمیایی استفاده می‌شود. بهترین روش رطوبت‌گیری صنعتی محصولات غذایی و شیمیایی استفاده از دستگاه خشک‌کن حرارتی است که با روش افزایش دما و با سرعت قابل‌قبول، انواع مواد غذایی و شیمیایی را خشک می‌کند.

در این روش آسیبی به بافت محصول وارد نشده و هزینه کمتری هم به نسبت روش‌های تصعیدی و ماکرویوی دارد. شرکت بهفر ماشین البرز سازنده انواع دستگاه خشک‌کن حرارتی صنعتی و انواع دستگاه ساشه بوده و محصولات خود را با بهترین استانداردهای کشور طراحی و تولید می‌کند.

 طراحی و تولید این ماشین‌آلات توسط تکنسین‌های ایرانی انجام‌شده و قیمت بسیار مناسبی هم به نسبت نمونه‌های خارجی دارد. در این مطلب انواع دستگاه خشک‌کن میوه و سبزی بهفر ماشین البرز را با توضیحات کامل معرفی خواهیم کرد....

انواع دستگاه خشک‌کن میوه بهفر ماشین اطلس البرز

1-دستگاه خشک‌کن تک کابین:

دستگاه خشک تک کابین با ابعاد اتاقک 100 * 150 * 230 و برق مصرفی 1.5 کیلووات، قابلیت سفارشی‌سازی بر اساس کارکرد با برق تک فاز 220 ولت یا 3 فاز 380 ولت را دارد. این قابلیت امکان استفاده از این دستگاه را در هر مکانی فراهم می‌کند. برق 3 فاز تنها در مکان‌های صنعتی ارائه می‌شود.

 اما برق تک فاز به‌عنوان برق شهری و در هرجایی قابل‌دسترسی است. منبع گرمایشی آن می‌تواند هیتر برقی یا مشعل گازی یا گازوئیلی باقدرت 8000 کالری باشد. این دستگاه جهت خشک‌کردن انواع میوه سبزی و هر نوع ماده شیمیایی و غذایی که رطوبت داشته باشد مورداستفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه خشک‌کن تک کابین با ظرفیت پایینی که دارد، بهترین گزینه برای خطوط تولید کوچک یا مشاغل نوپا و کارآفرینان است. این دستگاه تنها به یک اتاقک ایزوله مجهز است. داخل این اتاقک یک قفسه ضدزنگ با سینی‌های گالوانیزه، استیل یا توری کنفی، پلی‌اتیلن یا پلی اورتان است. محصول موردنظر بر روی این سینی‌ها ریخته می‌شود.

این دستگاه به‌وسیله نیروی حرارتی مشعل یا المنت خود و با ترکیب قدرت باد یک فن دمنده سانتریفیوژ، گرما را به داخل کابین منتقل می‌کند. توسط جریان هوای در گردش، محصول موردنظر با سرعت‌بالا رطوبت‌گیری می‌شود..

دستگاه‌های رطوبت‌گیر حرارتی عایق‌بندی قدرتمندی داشته و به میزان زیادی از هدر رفت انرژی و سختی کار اپراتور می‌کاهد. البته بدنه دستگاه خشک‌کن بارنگ الکترواستاتیک پوشانده می‌شود تا ضمن مقاومت بیشتر در مقابل حرارت، ضربه‌پذیری بالاتری هم داشته باشد.

 

2-دستگاه خشک‌کن دو کابین:

دستگاه خشک‌کن دو کابین با ابعاد  ۲۵۰ * ۱۰۰ * 230 سانتیمتر, برق مصرفی 1.5 کیلووات تک فاز ۲۲۰ ولت یا 380 ولت 3 فاز مجهز به دو واگن که دارای 36 تا 50 سبد گالوانیزه، پلی‌اتیلن یا پلی اورتان بوده که در برابر حرارت بالا مقاوم می‌باشد. این دستگاه همانند نمونه تک کابین از هیتر برقی یا مشعل گازی یا گازوئیلی باقدرت ۸۰۰۰ کالری استفاده می‌کند. این خشک‌کن با ظرفیت تولید بیشتر به نسبت نمونه تک کابین، در هر بار استفاده 200 الا 300 کیلوگرم محصول را رطوبت‌گیری می‌کند.

این نمونه خشک‌کن بیشتر برای تولیدکنندگان با میزان تولید متوسط (کارگاه‌ها و مشاغل خانگی بزرگ) کاربرد دارد. ماشین‌آلات خشک‌کن کابینی بهفر ماشین مجهز به حسگر دقیق دما بوده حرارت داخل کابین را با دقت کمتر از 1 درجه سانتی‌گراد کنترل می‌کند.

 به‌محض کاهش یا افزایش دمای داخل کابین، این سنسور عمل کرده و فرمان خاموش یا روشن شدن مشعل را می‌دهد. این قابلیت ضمن کنترل دما و کنترل کیفیت رطوبت‌گیری محصول، هزینه مصرف انرژی را به حداقل می‌رساند.

خشک کن کابینی


3-دستگاه خشک‌کن تونلی:

اساس تولید خشک‌کن‌های تونلی سرعت رطوبت‌گیری بیشتر و حجم تولید بالاتر است. این دستگاه با ابعاد تونل 1200*250*300 سانتیمتر و میزان برق مصرفی 5/7 کیلووات، توانایی کارکرد با برق 3 فاز یا 380 را دارد. خشک‌کن تونلی مجهز به 1000 سبد نسوز پلی‌اتیلن بوده که مخصوص رطوبت‌گیری انواع مواد غذایی و شیمیایی است.

 این دستگاه مجهز به یک کشنده اتوماتیک، صفحه PLC با مانیتور لمسی فارسی، عایق پشم سنگ و Hmi یا هوش مصنوعی است. این دستگاه با دانسیته 100 دارای کوره اتمسفرِ بوده و توانایی رطوبت‌گیری مداوم و پیوسته را دارد.

 

این دستگاه با ظرفیت تولید بسیار بالا مناسب تولیدکنندگان بزرگ است. شکل این دستگاه همانند یک تونل است که محصول مرطوب از یک‌سو وارد تونل شده و از سوی دیگر خشک و خارج می‌شود

همین قابلیت قدرت خشک‌کردن این دستگاه را بسیار بیشتر از نمونه‌های واگنی یا همان کابینی می‌کند. دستگاه خشک‌کن تونلی مجهز به بدنه عایق‌بندی با ورق آهن، رنگ کوره‌ای و پشم سنگ است. این دستگاه برخلاف نمونه‌های کابینی از چندین فن و چندین مشعل استفاده می‌کند.

در ادامه انواع ماشین‌آلات بسته‌بندی بهفر ماشین اطلس البرز و محصولات این مجموعه را معرفی خواهیم کرد...

انواع دستگاه بسته بندی بهفر ماشین البرز


تولیدات مجموعه بهفر ماشین:

1-انواع دستگاه ساشه مایع و پودری:

این ماشین‌آلات مخصوص بسته‌بندی‌های تک‌نفره وزن پایین انواع مواد دانه‌بندی ریز یا پودری هستند. از محصولات این ماشین‌آلات می‌توان به شامپوها و یا انواع سس‌های تک‌نفره اشاره کرد.

2-انواع دستگاه بسته‌بندی توزین دار تمام‌اتوماتیک:

این ماشین‌آلات مخصوص بسته‌بندی انواع مواد گرانولی هستند. از تولیدات این ماشین‌آلات می‌توان به بسته‌بندی انواع حبوبات و غلات تا وزن 2 کیلوگرم اشاره کرد.

3-انواع دستگاه کیسه‌پرکن تمام‌اتوماتیک و نیمه‌خودکار:

این نمونه ماشین‌آلات مخصوص پر کردن انواع کیسه‌های سلفونی یا انواع گونی و کارتون‌های وزن بالا طراحی و تولیدشده‌اند. نمونه نیمه اتوماتیک نیاز به یک اپراتور دارد. اما نمونه تمام‌اتومات نیازی به اپراتور نداشته و تنها نیاز به مانیتورینگ دارد.

4-انواع دستگاه شرینگ پک:

شرکت بهفر ماشین تولیدکننده انواع دستگاه شرینگ قوطی، کیسه، بطری...است.


دستگاه شرینگ پک تونلی

5-انواع خطوط تولید و بسته‌بندی مواد غذایی و شیمیایی بهفر:

این مجموعه تجربه 15 ساله در تولید انواع خطوط بسته‌بندی و فراوری انواع مواد غذایی و شیمیایی را دارد. در ادامه لیست خطوط تولید این مجموعه را معرفی خواهیم کرد.

1-خط فراوری و بسته‌بندی حبوبات

2-خط تولید و بسته‌بندی میوه خشک‌شده

3-خط تولید و بسته‌بندی ادویه‌جات

4-خط تولید آجیل و خشکبار

5-خط تولید چیپس سیب‌زمینی

6-خط فراوری کینوا

7-خط تولید سبزی خشک‌شده

8-خط تولید سبزی سرخ‌شده

9-خط بسته‌بندی حبوبات

10-خط تولید پیازداغ

کلام آخر:

مشاوران مجموعه بهفر ماشین اطلس البرز همه‌روزه در ساعات اداری پاسخگوی سؤالات مشتریان عزیز هستند. پشتیبانی به‌صورت آنلاین بوده و مشاوره تلفنی کاملاً رایگان و توسط تکنسین‌های مجرب این مجموعه انجام خواهد شد. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاع از آخرین قیمت‌های ماشین‌آلات می‌تواند با شماره‌های زیر تماس بگیرید.