چه کارهایی انجام دهیم که از پرواز جا نمانیم؟

به هنگام سفر، هیچ چیز بدتر از از دست دادن پرواز نیست. در چنین شرایطی بسته به در دسترس بودن بلیط هواپیما و پروازها، ممکن است بتوانید پروازی دیگر را جایگزین کنید یا ساعت‌ها منتظر پرواز بعدی باشید. در این صورت تعطیلات ارزشمند یا قرارهای ملاقات مهم را از دست می‌دهید. به همین دلیل مهم است که از قبل برنامه‌ریزی کنید و هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا پرواز خود را از دست ندهید.

 

جزئیات پرواز خود را پیش از سفر بررسی کنید

بسیار مهم است که هنگام رزرو بلیط پرواز اینترنتی، جزئیات را در جایی یادداشت کنید. بنابراین دقیقاً می‌دانید که برای ورود به هواپیما چقدر زمان نیاز دارید. با این حال، زمان پرواز ممکن است به دلایل عملیاتی یا به دلیل آب و هوا یا مسائل دیگر تغییر کند، بنابراین مطمئن شوید که جزئیات پرواز خود را یک روز قبل از پرواز به صورت آنلاین بررسی کرده‌اید تا ببینید آیا تغییر کرده است یا خیر. همچنین باید مراقب پیامک یا ایمیل لحظه آخری شرکت هواپیمایی باشید تا در صورت تغییر اوضاع از زمان سفر خود مطلع شوید.

 

از قوانین مطلع باشید تا در بازرسی معطل نشوید

بسیاری از پروازها بوده است به دلیل مشکلات امنیتی از دست رفته است! بنابراین مطمئن شوید که به خوبی آماده سفر بدون این مشکلات هستید:

·         بررسی کنید که هیچ یک از مایعات موجود در کیف دستی شما بیش از 100 میلی لیتر نباشد.

·         مایعات خود را در یک کیسه شفاف قرار دهید.

·         وسایل برقی خود را در یک کیسه جداگانه قرار دهید تا بتوانید آن‌ها را در سینی قرار دهید.

·         کفش‌هایی بپوشید که به راحتی از پا در می‌آیند و از پوشیدن لباس‌های سنگین خودداری کنید

·         اسناد خود را در جیب خود نگه دارید تا دسترسی به آن‌ها آسان باشد. این به این معنی است که حتی اگر یک صف طولانی در بخش بازرسی وجود داشته باشد، می‌توانید به سرعت از آن عبور کنید و نیازی نیست تا زمانی که چمدان‌هایتان دوباره چک می‌شوند منتظر بمانید.



با عملی کردن تمام این نکات، به مشکل نمی‌خورید و بلیت هواپیما خود را از دست نخواهید داد.

جای پارک خود در فرودگاه را از قبل رزرو کنید

هیچ چیز بدتر از این نیست که زمانی که پذیرش در نزدیکی بسته شدن است در اطراف فرودگاه بچرخید تا در یک پارکینگ جایی پیدا کنید. در طول فصول شلوغ تعطیلات و تابستان، پارکینگ‌های فرودگاه پر می‌شوند. بنابراین اگر خرید بلیط هواپیما را در روزهای اوج سفر انجام می‌دهید، پارکینگ را هم از قبل رزرو کنید تا مطمئن شوید که برای ماشینتان فضا دارید.

 

لوازم خود را از شب قبل جمع کنید

حتی اگر پرواز شما بعد از ظهر است تا آخرین لحظه صبر نکنید تا وسایل خود را جمع کنید. در نهایت احساس سردرگمی و عجله می‌کنید و در آخرین ثانیه ممکن از در بیرون می‌روید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر چمدان خود را جمع کنید و لباس خود را برای هواپیما از شب قبل آماده کنید. به این ترتیب، می‌توانید به جای دویدن به دنبال چیزهای مختلف، بلند شوید، صبحانه بخورید و کارهای لحظه آخری را با سرعتی آرام انجام دهید.

در سوی دیگر اگر چمدان خود را دقیقا قبل از حرکت آماده کنید، در نهایت با عجله به اطراف می‌روید و وسایل مهم را در خانه جا می‌گذارید و خرید آن‌ها در مقصد تعطیلات ممکن است گران‌تر باشد.

 

فهرستی از وسایلی که باید با خود حمل کنید تهیه کنید تا در زمان آماده سازی در وقت خود صرفه جویی کنید. سازماندهی بسیار مهم است: ایده خوبی است که چند روز قبل از پرواز شروع به جمع آوری وسایل کنید زیرا احتمال از دست دادن پرواز شما کاهش می‌یابد. جالب است بدانید بسیاری از گردشگران که با بلیط لحظه آخری سفر می‌کنند، معمولا یک چمدان آماده برای سفر دارند که اگر گزینه خوبی برای سفر پیدا کردند در لحظه راهی شوند.

 

چند ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حاضر شوید

بهتر است زود به فرودگاه برسید و کمی حوصله داشته باشید تا اینکه میلیون‌ها تومان خرج کنید؛ چرا که پرواز چارتر خود را از دست داده‌اید. به عنوان یک قاعده کلی، برای سفرهای بین‌المللی و پرواز خارجی (https://safarmarket.com/flights/international) باید سه ساعت زودتر و برای سفرهای داخلی دو ساعت زودتر به فرودگاه برسید. اما اگر فرودگاه بزرگ است یا زمان شلوغی برای سفر است، ممکن است بخواهید زمان بیشتری را به فرودگاه اختصاص دهید. اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که ترافیک یا سرویس‌های شلوغ را در نظر بگیرید. هیچ کس نمی‌خواهد با استرس ناشی از از دست دادن پرواز خود کنار بیاید، بنابراین نکات بالا را دنبال کنید و می توانید خطر این اتفاق را به حداقل برسانید.

 

از حمل و نقل عمومی برای رسیدن به فرودگاه خودداری کنید

حمل و نقل عمومی ممکن است غیر قابل اعتماد باشد. زیرا ممکن است جدول زمانی تغییر کند یا خدمات ممکن است به دلایلی انجام نشود. ممکن است سفر شما به فرودگاه به دلیل خرابی اتوبوس یا ترافیک به تعویق بیفتد. این موضوع خارج از کنترل شما است و ممکن است باعث شود پرواز خود را از دست بدهید. اما استفاده از ماشین شخصی شما جایگزین خوبی است. در این شرایط شما مسئول هستید، می‌توانید خودرو را چند روز قبل از حرکت بررسی کنید تا از کارایی اطمینان حاصل کنید و از گزارش‌های ترافیکی استفاده کنید تا از مسیرهایی با ترافیک خودداری کنید. مسافرانی که در تهران زندگی می‌کنند می‌توانند از پارکینگ فرودگاه امام برای ایمن نگه داشتن خودروی خود و اطمینان از بازگشت آرام و بدون دردسر از تعطیلات به خانه استفاده کنند.

اگر سفر شما توقف دارد، دو پرواز خود را طوری انتخاب کنید که بین آن‌ها زمان داشته باشید

فریب بلیط هواپیما ارزان را برای سفرهای توقف‌دار نخورید. اگر فاصله زمانی دو بلیط کم باشد ممکن است سفر دوم خود را از دست بدهید و مجیور به هزینه گزافی شوید. در نظر گرفتن زمان کافی بین پروازها گامی حیاتی است. در حالی که هیچ قانون طلایی یا زمان تعیین شده‌ای برای مدت زمانی که یک مسافر باید بین پروازها بگذارد وجود ندارد، 45 دقیقه اغلب کافی نیست. با این حال، اگر با فرودگاه آشنا هستید و می‌توانید به راحتی از یک ترمینال به ترمینال دیگر جابه‌جا شوید، این آزادی را دارید که زمان پرواز کوتاه‌تری رزرو کنید. از سوی دیگر، اگر با فرودگاه یا سفرهای بین المللی آشنا نیستید، نباید با زمان کوتاه خود را به خطر بیندازید. زمان کم‌تر بین پروازها به این معنی است که شانس کمتری برای رسیدن به پرواز دوم خواهید داشت.

 

اطمینان حاصل کنید که شماره گیت خود را می‌دانید

مسافران اغلب اشتباه می‌کنند که شماره گیت خود را دو بار چک نمی‌کنند. در حالی که شماره گیت شما در بلیط شما ثبت شده است، گیت‌ها می‌توانند به طور غیر منتظره تغییر کنند. از گیت‌های بلیط لحظه آخری گرفته تا بلیط چارتر! در نتیجه مهم است که مراقب صفحه نمایش برای تغییر شماره‌های خروج باشید و در صورت وجود، برنامه‌ای را دانلود کنید که در صورت تغییر به شما اطلاع می‌دهد.

برای رسیدن به ترمینال اختصاص داده شده خود، تأخیرهای امنیتی را به خاطر داشته باشید، به ویژه در هنگام سفرهای بین المللی. بسیاری از هواپیماها حدود 30 دقیقه قبل از بلند شدن هواپیما مسافران را سوار می‌کنند. بنابراین باید به موقع به گیت خود برسید. آخرین زمان برای سوار شدن به هواپیما به عنوان قانون 10 دقیقه پیش از پرواز شناخته می‌شود. اگرچه پروازها زمان حرکت مشخصی دارند، اما زمان پرواز در مقایسه با زمان حرکت 10 دقیقه تفاوت دارد.