مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا

کانادا از جمله کشورهایی است که به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی، هر ساله میزبان دانش آموزان زیادی از سراسر دنیا می باشد. در حقیقت سیستم آموزشی پیشرفته و جذابی که مورد استفاده محصلان در کانادا می باشد، موجب مهاجرت بسیاری از دانش آموزان 5 تا 18 ساله به این کشور شده است. همواره بسیاری از خانواده ها دغدغه این را دارند تا فرزندان شان را برای تحصیل به کانادا بفرستند، چرا که مهاجرت به کانادا و تحصیل در این کشور موجب می شود فرزند شما در محیطی بین المللی با فرهنگ چند زبانه و سطح آموزشی بالا رشد نماید. با این حال از آن جایی که سن بسیاری از این دانش آموزان کمتر از 18 سال می باشد، این نگرانی به وجود آمده که آیا امکان همراهی با فرزندان برای خانواده ها وجود دارد؟ دولت کانادا تحت چه شرایطی امکان دریافت ویزای دانش آموزی کانادا به همراه والدین را فراهم می نماید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ایران کانادا در ارتباط باشید.

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

داشتن اجازه تحصیل یا استادی پرمیت به منظور اخذ ویزای تحصیلی الزامی می باشد. خوب است بدانید که تحصیل و گذراندن دوره های آموزشی کوتاه و کمتر از 6 ماه نیازمند دریافت ویزای تحصیلی نمی باشد و شما می توانید از طریق اخذ ویزای توریستی اقدام کنید. توصیه ما به شما این است که حتی به منظور گذراندن دوره های آموزشی کمتر از 6 ماه نیز اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کانادا نمایید. چرا که اگر دوره آموزشی شما بیشتر از 6 ماه طول بکشد و یا نیاز به ثبت نام در دوره های دیگری داشته باشید، به منظور درخواست ویزای تحصیلی ابتدا باید نسبت به ترک خاک کانادا اقدام کنید. اما اگر اعتبار ویزای تحصیلی شما رو به پایان است، می توانید از داخل خاک کانادا اقدام به تمدید آن نمایید. در این مقاله در نظر داریم به تجربه ویزای تحصیلی کانادا و قوانین مهاجرتی مربوط به آن بپردازیم. بدیهی است این تجارب، موجب افزایش آگاهی شما شده و شما را در مسیر تصمیم درست یاری خواهد کرد.

از مواردی که در تجربه ویزای تحصیلی کانادا اتفاق می افتد، نوع پذیرش می باشد. به طور معمول پذیرش به دو شکل کمیته محور و استاد محور صورت می گیرد. در پذیرش از نوع استاد محور، در صورتی که بعد از ارتباط با استاد، موفق به دریافت پاسخ مثبت از ایشان شدید، رزومه شما تأیید شده و شما می توانید نسبت به پذیرش اقدام نمایید. در چنین شرایطی و با اختیار کامل استاد مربوطه، روند پذیرش به راحتی انجام خواهد شد.

اما در پذیرش کمیته محور، یک کمیته تصمیم گیری اقدام به اخذ تصمیم در خصوص پذیرش شما خواهد کرد. در برخی از دانشگاه ها هم چون دانشگاه های مرتبط با رشته اقتصاد و مدیریت، شما پس از ارتباط با اساتید، ایمیلی دریافت خواهید کرد. مضمون ایمیل مذکور به این شرح است: با وجود خوب بودن رزومه شما، هیچ تضمینی برای پذیرش شما وجود نداشته و می بایست تا پایان تصمیم گیری کمیته دانشگاه منتظر بمانید. در کمیته ای که متشکل از اساتید هیئت علمی و سایر اعضا می باشد، در خصوص لیست دانشجویان بین المللی متقاضی گفت و گویی صورت گرفته که در نهایت با پذیرش تعدادی از گزینه ها پایان می یابد.

ددلاین ثبت پذیرش از سوی دانشگاه های کانادا

پس از این که درخواست پذیرش شما توسط کمیته اساتید و یا یکی از اساتید مورد تأیید قرار گرفت، اولین کاری که لازم است انجام دهید، مراجعه به وب سایت دانشگاه و چک کردن ددلاین دانشگاه مورد نظر می باشد. در این وب سایت تاریخ دقیق ثبت فرم درخواست پذیرش شما نوشته شده که با الزامات خاصی همراه است. معمولا دانشگاه های اقتصاد و مدیریت کانادا، تاریخ ددلاین شان چیزی بین اوایل ژانویه تا اواسط فوریه می باشد. به عبارت دیگر تنها تا تاریخ 15 فوریه مهلت دارید که نسبت به ثبت فرم درخواست تان اقدام نمایید. هرچند توصیه می شود زودتر از زمان تعیین شده برای ثبت درخواست فرم تان اقدام کنید.

در حقیقت دولت کانادا به منظور رفع این نگرانی و همراهی خانواده ها با فرزندان شان، اقدام به اعطای ویزای همراه به والدین می نماید. منظور از ویزای دانش آموزی کانادا به همراه والدین ، ویزایی است که امکان همراهی خانواده با دانش آموز را در تمام طول تحصیل فراهم نموده است. هرچند تنها راه همراهی والدین با دانش آموز، دریافت ویزای دانش آموزی کانادا به همراه والدین نمی باشد. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط و قوانین دریافت ویزای دانش آموزی کانادا به همراه والدین بپردازیم. تا انتهای این مطلب همراه ما همراه باشید.

سالانه افراد زیادی تقاضای ویزای کانادا را دارند و برای مهاجرت، کشور کانادا را انتخاب می کنند. یکی از دلایلی که مورد توجه مهاجرین به کشورکانادا قرار میگیرد، میزان اعتبار پاسپورت کاناداست. این پاسپورت یکی از قدرتمند ترین و معتبر ترین پاسپورت ها در کل دنیا محسوب می شود و در رتبه بندی اعتبار پاسپورت ها در رده  16 قرار دارد. با این پاسپورت می توانید به 113 کشور دنیا سفر کنید. همچنین به خاطر شرایط ویژه ای که کشور کانادا برای کار و زندگی مهاجرین فراهم آورده، متقاضیان زیادی تمایل دارند که در این کشور زندگی کنند.