آشنایی با مزون اینترنتی لباس زنانه برند در ایران

چکیده : برای تولید لباس برند پرفروش، باید به شاخصه‌های آگاهی از برند، تمایل به خرید، تمایز محصول، رفع نیاز مشتری و علاقه‌مندی مخاطب توجه کرد. برند ماهپار توانسته با نگاه ویژه و خاص به استایل کاری زنان و با تولید لباس‌های فرم متفاوت و جذاب، به نامی معتبر در این زمینه تبدیل شود. همین نگاه خاص و ویژه در تولید دیگر لباس‌های زنانه برند ماهپار نیز قابل مشاهده است.

یکی از مهم‌ترین اهداف اغلب کسانی که به صنعت لباس و پوشاک وارد می‌شوند؛ برند سازی و ماندگاری در این عرصه است. پوشاک مارک و لباس زنانه برند نسبت به سایر لباس‌ها و پوشاک غیر اصل، دارای هویت است و با کیفیت بالا و طراحی خاص خود شناخته می‌شود. شما با برندینگ کردن محصول خود، آن را از سایر محصولات متمایز می‌کنید. خصوصیات لباس‌های برند در بین مشتریان شناخته شده است و مخاطب با مشاهده ویژگی آن‌ها، به کیفیت محصول اعتماد می‌کند.

اهمیت برندینگ در صنعت پوشاک

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار روی رفتار مشتریان، برند بودن محصول است. لباس برند در مقایسه با سایر پوشاک، به راحتی اعتماد مشتری را جلب کرده و او را وادار به خرید می‌کند. هنگامی که گفته می‌شود این لباس زنانه دارای برند است؛ به معنای هویت داشتن آن است. برند برای یک شرکت دارایی آن محسوب می‌شود و این امر موجب افزایش ارزش نهایی محصول شرکت است.

اگرچه لباس هر برند جهت رفع نیاز و پوشش مخاطب طراحی می‌شود؛ ولی ویژگی‌های محصول هر برند با برند دیگر متفاوت است. تفاوت‌هایی مانند متریال گوناگون، دوخت متفاوت و طراحی مختلف موجب تمایز محصول و شناخته شدن آن می‌شود. در صنعت پوشاک برندهای داخلی و خارجی متعددی وجود دارند و هر کدام از آن‌ها توجه مشتریان خاصی را برای خرید جلب می‌کنند. برای برند سازی محصول باید فعالیت‌های گوناگونی انجام داد، مانند بهبود کیفیت، تبلیغات مناسب و ارتقای بسته‌بندی و خاص و متمایز کردن آن.

به عنوان مثال شما می‌توانید با افزایش کیفیت و ارتقای بسته‌بندی و همچنین تبلیغات مناسب، مانتو شلوار اداری برند خود را به بازار عرضه کنید و فروش خوبی داشته باشید.

مزایای لباس برند در مقایسه با سایر پوشاک

برند بودن در صنعت پوشاک مزیت‌های متعددی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

·            با برندینگ محصولات خود، اطمینان مشتری را به آسانی جلب می‌کنید. لباس زنانه برند در مقایسه با سایر لباس‌های زنانه، به دلیل جلب اعتماد مشتری حتی با قیمت بسیار بالا نیز به راحتی خریداری می‌شود.

·            ارزان بودن محصول همیشه موجب فروش بیشتر نمی‌شود؛ بلکه در بسیاری از موارد اعتماد داشتن مخاطب بر ارزان بودن محصول پیروز می‌شود.

·            برندینگ موجب کاهش هزینه‌های تبلیغات و به طور کلی هزینه‌های جلب مشتری می‌شود. مشتریان اگر با محصول برند ارتباط خوبی برقرار کرده باشند؛ دیگر نیازی به تبلیغات فراوان برای جلب اعتماد ندارند.

·            با برند سازی می‌توانید جایگاه محصولات خود را از لحاظ احساسی و عاطفی در بین مشتریان افزایش دهید. مانتو زنانه با برند مشهور در بین مشتریان خاص خود جایگاه احساسی بالایی دارد.

·            لباس برند در مقایسه با لباس‌های غیر اصل به دلیل اعتبار و شهرت بالا، با قیمت بالاتر هم به فروش می‌رسد.

·            با برندینگ محصولات خود، ارزش افزوده‌ای برای آن‌ها فراهم می‌کنید. این ارزش افزوده برای شما کسب ثروت می‌کند. مانتو شلوار اصل حتی با کیفیت برابر با محصول فیک، با قیمت بالا نیز به فروش می‌رسد.

·            با برند سازی، باعث می‌شوید محصولتان از محصولات رقبایتان متمایز شده و دارای هویت باشد.

معرفی شاخصه‌ها جهت برندینگ پوشاک

شاخصه‌های متعددی برای برند سازی پوشاک و لباس زنانه برند یا مردانه وجود دارد که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم.

·            یکی از شاخصه‌های برندینگ، آگاهی است. میزان شناخته شده بودن برند در بین مردم را آگاهی از برند می‌گویند. به این ترتیب مارک‌هایی که مردم از وجود آن‌ها اطلاعی ندارند؛ برند به شمار نمی‌روند. البته برندی که در بین مردم برخی از مناطق شناخته شده نیست ولی مردم مناطق دیگر آن را می‌شناسند هم شاخصه آگاهی دارد.

·            تمایل برای خرید یا احترام نسبت به یک برند و لباس برند نیز یکی دیگر از شاخصه‌ها محسوب می‌شود. اگر برندی شناخته شده باشد ولی مردم تمایلی برای خرید آن نداشته باشند؛ فاقد شاخصه تمایل و احترام است.

·            برند باید در بین سایر برندها متمایز باشد. برند فاقد تمایز و مشخصه مانند کالای فله است.

·            عملکرد مناسب و رفع نیاز مشتری نیز یک شاخصه برندینگ محسوب می‌شود.

·            برندهایی که چهار شاخصه مذکور را دارند؛ دارای شاخصه پنجم یعنی علاقه‌مندی و پیوند بین مشتری و برند نیز هستند. این علاقه‌مندی موجب می‌شود که حتی مشتری با نداشتن استطاعت مالی نیز به دنبال خرید محصولات برند مورد نظر در زمان حراجی‌ها باشد.

مشکل پوشاک و لباس برند ایرانی از جهت شاخصه‌های برندینگ

یکی از مهم‌ترین مشکلات برندهای کم طرفدار ایرانی، نداشتن سه شاخصه احترام، رفع نیاز و تمایز و در ادامه عدم شاخصه پیوند و علاقه مشتری است. این نوع برندها صرفا از شاخصه آگاهی برخوردارند و مردم اغلب تمایلی به خرید محصولات آن‌ها ندارند.

رمز و راز برندهای موفق در صنعت پوشاک

در دنیای امروزی با وجود گسترش تکنولوژی باز هم انواع لباس برند مشهور خارجی موفقیت‌های چشمگیری کسب می‌کنند. شاید در نگاه اول به ذهن افراد خطور کند که به راحتی می‌توان سبک و مدل آن‌ها را تقلید کرد؛ اما این تصور درستی نیست! سبک و مدل طراحان خاص جهان، قابلیت کپی برداری ندارند. بنابراین می‌توان طراحی خاص و جذاب آن‌ها را به عنوان راز موفقیت برندهای مشهور پوشاک نام برد.

چگونه برای برند سازی محصول را متمایز کنیم؟

ممکن است شما قصد داشته باشید که لباس فرم یا مانتو شلوار اداری را به عنوان محصولات خود متمایز و در نهایت برند سازی کنید. برای این امر چندین پیشنهاد یا ترفند وجود دارد که در این بخش به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

·            در ابتدا برای متمایز شدن محصولات خود یعنی لباس زنانه، یک سبک خاص را در نظر بگیرید. سبک خاص را با کمک طراحان ماهر و باتجربه پیاده کرده و آن را اجرا کنید. برای خاص شدن در طراحی باید به دنبال غیرتکراری بودن هم باشید؛ تا صاحب سبک شوید. وسواس به خرج دادن در طرح‌هایی که در لباس برند اجرا می‌شود؛ از ترفندهای رسیدن به تمایز است. هر چه طرح‌های شما خاص‌تر و زیباتر باشند؛ تمایز لباس‌های دوخته شده بر اساس آن‌ها، بیشتر می‌شود. به همین جهت در امر طراحی از طراحان خاص کمک بگیرید.

·            پیوسته به دنبال برند قانونی باشید؛ زیرا برند قانونی در زمان معروف شدن و اوج گرفتن نیز متعلق به شماست.

ماهپار تولید کننده انواع لباس برند باکیفیت

ماهپار یک برند لباس زنانه ایرانی است که در فرایند تولید و فروش محصولاتش، به شاخصه‌های برندینگ در صنعت مد و پوشاک توجه ویژه دارد. مجموعه ماهپار در ابتدا با هدف تولید انواع لباس زنانه در سال ۱۳۸۵ شروع به فعالیت کرد. این مزون در شروع کار به تولید انواع مانتو و شلوار پرداخت و در ادامه در زمینه انواع لباس‌های زنانه فعالیت‌های خود را گسترش داد. برند ماهپار توانسته با نگاه ویژه و خاص به استایل کاری زنان و با تولید لباس‌های فرم خاص، جذاب و باکیفیت، به نامی معتبر در این زمینه تبدیل شود. همین نگاه خاص و ویژه در تولید دیگر لباس‌های زنانه برند ماهپار نیز قابل مشاهده است. در ابتدا مدیریت این مجموعه با آقای جواد سلیمانی بود و اکنون آقای سعید سلیمانی مدیریت ماهپار را بر عهده دارد.

برخی از دسته‌بندی‌های لباس برند ماهپار شامل مانتو، پالتو، بارانی، مانتو شلوار اداری، شلوار، دامن، تاپ، تیشرت، لباس راحتی، لباس زیر، بادی، لگینگ، لباس خواب، سویشرت، هودی، شومیز، بلوز، سرهمی، جلیقه، کت چرم، کت و شلوار، ژاکت، پلیور، کیف، کفش، اکسسوری و لباس مجلسی باکیفیت است. هم اکنون مزون اینترنتی ماهپار آمادگی پذیرش سفارشات عمده از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و کوچک را دارد. شما هم می‌توانید جهت مشاهده محصولات این برند معتبر و ثبت سفارش‌های تکی و عمده خود به آدرس www.mahpar.ir مراجعه کنید.