ثروت کریس لارسن! خالق ریپل

خرید ریپل همواره به عنوان یک گزینه‌ برای بستن یک سبد کم ریسک ارز دیجیتال مطرح بوده است، همچنین ریپل به عنوان یکی از جنجالی‌ترین ارزهای دیجیتال، همواره مورد توجه بوده است. کریس لارسن (Chris Larsen) به عنوان بنیان‌گذار ارز ریپل هم یکی از جنجالی‌ترین فعالان بازار کریپتو محسوب می‌شود. اگر اهل دنبال کردن اخبار کریپتویی باشید، می‌دانید که توییتر کریس لارسن یکی از بهترین منابع برای دسترسی به اخبار دست اول کریپتویی، مخصوصاً حول ارز دیجیتال ریپل است. در این مطلب ضمن بررسی زندگی کریس لارسن، به شما می‌گوییم ثروت خالص کریس لارسن، این مرد 64 ساله چقدر است.

کریس لارسن کیست؟

با وجود اینکه کریس لارسن در دنیای ارزهای دیجیتال شهرت دارد و به عنوان ثروتمندترین بنیان‌گذار ارز دیجیتال شناخته می‌شود، ولی فعالیت‌های این فرد محدود به دنیای کریپتو نیست. ریپل تنها یکی از موفقیت‌های لارسن است و او به عنوان یک سرمایه‌گذار موفق در فضای استارتاپی شناخته می‌شود.

کریس لارسن در سال ۱۹۶۰ در سانفرانسیسکو به دنیا آمد. در ۲۰ سالگی بود که توانست مدرک خود در حسابداری و بیزینس را دریافت کند. در ادامه برای تحصیل به استنفورد رفت و در رشته MBA در سال ۱۹۹۱ فارغ‌التحصیل شد. پیش از آن که کریس لارسن قدم به دنیای بلاک‌چین بگذارد، فعالیت‌های او در سیستم وام‌دهی آنلاین زبانزد بود و دو کسب‌وکار موفق نیز در این مسیر راه‌اندازی کرده است.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به گذشته کریس لارسن پیش از راه‌اندازی شبکه ریپل داشته باشیم.

کریس لارسن و تبدیل شدن به خالق ریپل 

بسیاری نام کریسل لارسن را با ارز دیجیتال مشهورش یعنی ریپل می‌شناسید. درست است که کریس لارسن خالق ریپل بود؛ اما فعالیت‌های او محدود به بلاک‌چین نمی‌شد. قبل از ورود به دنیای کریپتوکارنسی، کریس لارسن با همکاری جانینا پاولوفسکی و با سرمایه ۴۵۰ هزار دلاری شرکت E-Loan را افتتاح کرد که یک سیستم آنلاین وام‌دهی مسکن بود. بعد از خروج موفق از شرکت E-Loan، کریس لارسن با همکاری جان ویچل شرکت پروسپر را راه‌اندازی کرد که یک سیستم نوین در وام‌دهی آنلاین بود و به صورت مستقیم وام‌گیرندگان را به وام‌دهندگان وصل می‌کرد.

اوپن کوین یا ریپل اولیه

ورود کریس لارسن به ارزهای دیجیتال با توکن اوپن کوین بود. اوپن کوین نام قدیمی همان بنیادی است که اکنون با نام ریپل شناخته می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد تا امکان انتقال آنی پول با کمترین کارمزد را فراهم کند. یک سال بعد از تأسیس شرکت اوپن کوین، نام آن به ریپل تغییر یافت و کریس لارسن عنوان کرد که پروتکل اختصاصی پرداخت ریپل را راه‌اندازی می‌کند. در ادامه همین اتفاقات بود که بلاک‌چین ریپل و ارز دیجیتال بومی آن با نماد XRP به بازارهای ارز دیجیتال معرفی شد.

همان‌طور که نباید تمام فعالیت‌های کریس لارسن را محدود به راه‌اندازی ریپل کرد، همان‌طور هم نباید ارزش آن را نادیده گرفت. قطعاً ریپل یکی از ارزشمندترین و بزرگ‌ترین دستاوردهای کریس لارسن است و بخش خوبی از ثروت این فرد وابسته به همین ورود موفق به ارزهای دیجیتال است.

ثروت کریس لارسن چقدر است؟

بر اساس گزارش فوربس، نشریه معتبر در زمینه اقتصاد و بازارهای مالی، ثروت کریس لارسن در حال حاضر در حدود ۲.۹ میلیارد دلار است. البته جالب است بدانید در سال ۲۰۱۸ که بازار ارزهای دیجیتال یک رالی صعودی پرقدرت را تجربه کرد، با رسیدن قیمت ریپل به ۳.۸۴ دلار، کریس لارسن با ثروت 4.6 میلیارد دلاری در رده پنجمین فرد ثروتمند آمریکا قرار گرفت و حتی از مارک زاکربرگ، خالق فیس‌بوک پیشی گرفت. همان‌طور که می‌بینید فاصله بین 4.6 و ۲.۹ میلیارد دلار بسیار زیاد است و در نتیجه، همه چیز بستگی به قیمت ریپل در بازار کریپتوکارنسی دارد تا ثروت کریس لارسن چقدر باشد.

بنیان‌گذاران ارز دیجیتال به واسطه نوسان بالای بازار کریپتوکارنسی مقدار دارایی متفاوتی دارند. ثروت کریس لارسن هم تا حد زیادی وابسته به نوسان‌های بازار ارز دیجیتال است. کریس لارسن هم‌رده فردی مثل ساتوشی ناکاموتو قرار می‌گیرد که تخمین ثروت او نیز به عنوان بنیان‌گذار ارز دیجیتال بیت‌کوین کار سختی است. البته باز این شانس را دارید که هویت کریس لارسن هویداست و مثل ساتوشی ناشناس فعالیت نمی‌کند.

آیا  ریپل زیر یک دلار فرصتی برای ثروتمند شدن است؟

اگر می‌خواهید سهمی در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید و بخشی از سرمایه‌تان را وارد این بازار کنید، ریپل یکی از گزینه‌های مناسب و معتبر است. ریپل یکی از قدیمی‌ترین ارزهای بازار است که از قضا پشتوانه شرکتی خوبی نیز دارد. ریپل راهی را فراهم کرده است که شما بتوانید با پرداخت کمترین میزان کارمزد، سریع‌ترین راه انتقال پول بین‌المللی را در کنار خود داشته باشید. 

با توجه به سقف 2.5 دلاری ریپل و افزایش اعتبار این پروژه بعد از پیروزی در دادگاه در مقابل فدرال رزرو آمریکا (SEC) بسیاری ریپل زیر یک دلار را فرصتی برای ثروتمند شدن می‌دانند، از همین رو بد نیست که مقداری از سبد خود در بازار را همیشه به ریپل اختصاص دهید.