ضرورت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای سنتی

ضرورت دیجیتال مارکتینگ در وضعیت امروزی دنیا که با کرونا تغییر کرده، برای همه افراد حتی صاحبان کسب و کار سنتی نیز ثابت شده است. بسیاری از افرادی که در زمینه کسب و کار سنتی فعالیت دارند به این نتیجه رسیده اند که باید برای بیشتر دیده شدن و افزایش فروش، بهتر است به سمت راه اندازی فروشگاه اینترنتی بروند و در فضای مجازی بیشتر فعالیت داشته باشند.

امروزه بسیاری از کارها به صورت دیجیتال و آنلاین انجام می شود. اگر فرد هوشمندی باشید از این فضای به وجود آمده استفاده می کنید و بیشترین سود را می برید. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین به شما کمک می کند تا بیشتر دیده شوید. تبلیغات آنلاین به شما کمک می کند تا محصولات شما در دید افراد بیشتری قرار بگیرید.

زمانی که شما اطلاعات کافی از دیجیتال مارکتینگ داشته باشید می توانید کسب و کار دیجیتالی راه اندازی کنید که هزینه آن بسیار کمتر از هزینه راه اندازی کسب و کار سنتی است. یکی از نگرانی هایی که خیلی از افراد در مورد آگهی اینترنتی دارند هزینه آن است. باید گفت در ابتدا شما می توانید از تبلیغات رایگان برای معرفی محصولات خود استفاده کنید.

آگهی رایگان در ابتدای راه کمک بسیار بزرگی به شما می کند، زیرا از هزینه های تبلیغات شما می کاهد. در این مقاله می خواهیم در مورد ضرورت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای سنتی بیشتر صحبت کنیم. اما ابتدا باید بدانیم دیجیتال مارکتینگ چیست.

تعریف و بررسی دیجیتال مارکتینگ

یکی از مهم ترین و عملی ترین روش های بازاریابی که در کسب و کارهای مدرن امروز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، دیجیتال مارکتینگ است. اینکه کسب و کار شما به صورت آنلاین است یا به صورت آفلاین زیاد مهم نیست، مهم این است که نباید فضای آنلاین و پتانسیل های تبلیغاتی آن را نادیده بگیریم.

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای سنتی به ضرورت دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز پی برده اند و می دانند بازاریابی سنتی به تنهایی نمی تواند نظر مشتریان را به سمت محصولاتشان جلب کند. دنیای تجارت دیگر مانند گذشته نیست و بازاریابی اینترنتی جای بازاریابی سنتی را گرفته است.

به طور کل نمی توان برای دیجیتال مارکتینگ تعریف دقیق و ثابتی بیان کنیم، زیرا شامل گستره ی وسیعی از فعالیت ها و ابزارها می شود. به تمام فعالیت های تبلیغاتی که در دنیای مجازی و در بستر اینترنت انجام می شود، دیجیتال مارکتینگ می گویند. منظور از فضای مجازی همین وب سایت ها، اپلیکیشن ها، شبکه های اجتماعی و... است. این فضاها به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود دسترسی پیدا کنند.

ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ

برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ نیازمند ابزاری هستیم که در ادامه به مهم ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ اشاره می کنیم.

·        سئو (SEO)

·        بازاریابی موتورهای جست و جو (SEM)

·        بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

·        بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Medi Marketing)

·        بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

·        تبلیغات نمایشی یا بنری (Display Advertising)

·        بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)

·        بازاریابی بازی های رایانه ای (Video games Marketing)

·        بیلبوردهای الکترونیکی (Electronic Bilboards)

تفاوت دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی سنتی

به طور کل دیجیتال مارکتینگ همان اصول بازاریابی سنتی را دارا است و تفاوت آن در تنوع ابزارهایی است که برای پیاده سازی کمپین ها ارائه می شود. این ابزارها می توانند پیام و هدف کمپین شما را به نقاط دورتری در کمترین زمان ممکن برسانند. به همین دلیل ضرورت دیجیتال مارکتینگ در افزایش فروش برای کسب و کارهای سنتی برای صاحبان کسب و کار کاملاً پیداست.

طراحی سایت یکی از ضرورت های دیجیتال مارکتینگ

بسیاری از این افراد برای طراحی وب سایت خود از افراد متخصص کمک گرفته اند. اگر خود شما در این زمینه دانش کافی داشته باشید می توانید اقدام به طراحی سایت فروشگاهی خود کنید یا اینکه از آموزش طراحی وب که بسیاری از شرکت ها به آن پرداخته اند استفاده کنید و اقدام به راه اندازی سایت فروشگاهی خود کنید.

نکته مهم این است که در هنگام طراحی سایت باید دقت کنید که چه نوع وب سایتی را می خواهید طراحی کنید. زیرا قالب سایت شرکتی با قالب سایت فروشگاهی متفاوت است.  شما می توانید به راحتی اقدام به طراحی سایت آگهی یا طراحی سایت نیازمندی بپردازید.

همچنین شما می توانید برای طراحی سایت خود از قالب آماده استفاده کنید که کار طراحی وب سایت شما را آسان تر خواهد کرد. بهترین سیستم مدیریت محتوا که شما می توانید از آن استفاده کنید سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. شما با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا و قالب وردپرس به راحتی می توانید وب سایت خود را طراحی و راه اندازی کنید.

خرید افزایش بازدید سایت

یکی از مهم ترین مسائلی که هر وب مستری باید نسبت به آن توجه کافی داشته باشد، افزایش بازدید سایت است. فرقی نمی کند در چه نوع کسب و کار آنلاینی فعالیت داشته باشید، باید برای افزایش فروش به دنبال افزایش بازدید سایت باشید. افزایش بازدید سایت یعنی تعداد افراد بیشتری به سمت سایت شما جذب شده اند.

در بروز رسانی جدید گوگل، این موتور جستجو نسبت به قبل سخت گیرتر شده و کمی سختگیرانه تر به برندها اعتماد می کند. یکی از روش هایی که سایت ها می توانند از طریق آن اعتماد گوگل را جذب و در رتبه های بالاتری نمایش داده شوند، همین افزایش بازدید است. به همین دلیل بسیاری از سایت ها اقدام به خرید افزایش بازدید سایت می کنند.

روش های افزایش فروش اینترنتی

راهکارهای افزایش فروش زیادی وجود دارد که شما می توانید از آنها برای افزایش فروش محصولات خود استفاده کنید. در ادامه به بررسی چند روش افزایش فروش اینترنتی می پردازیم.

رفتار صادقانه در هنگام فروش محصولات یا سرویس های خود

برای اینکه فروش قدرتمندی داشته باشید باید در هنگام فروش صادق باشید. خیلی از افراد در هنگام شروع کسب و کار برای خرید محصولات از چک و یا دیگر روش های اقساطی استفاده می کنند. اما باید همیشه در نظر داشته باشید شاید فروش محصولات شما به خوبی پیش نرفت و شما نتوانستید چک یا اقساط خود را پرداخت کنید. بنابراین بهتر است در هنگام آماده سازی محصولات به میزان معقول و اندازه هزینه ای که دارید خرید انجام دهید.

مورد دیگر که باید به آن توجه داشته باشید صداقت در کار است. هیچ وقت نباید ادعایی داشته باشید که بعد نتوانید آن را انجام دهید. در هنگام فروش محصولات خود باید صادق باشید. نباید در مورد محصولات خود اغراق یا تعریف بیش از حد انجام دهید، زیرا اینکار باعث از بین رفتن اعتماد مشتریان شما خواهد شد.

استفاده از افزونه های تبلیغاتی

یکی از مشهورترین و مؤثرترین روش های تبلیغات، تبلیغات کلیکی است. گوگل ادز به عنوان بزرگترین مرجع برای تبلیغات کلیکی، جایگاه بسیار مناسبی برای این نوع تبلیغات است. این روش تبلیغات باعث افزایش بازدید از سایت شما شده و رتبه شما در موتور جستجوی گوگل بالا خواهد رفت. همچنین شما برای هدفمند شدن تبلیغات خود می توانید از افزونه تبلیغاتی یا Ad Extentions استفاده کنید.

کاهش پیچیدگی فرآیند سفارش و پرداخت

بسیاری از افراد حوصله پیچیدگی فرایند خرید و ثبت سفارش را ندارند و در بیشتر موارد از انجام خرید منصرف می شوند. یکی از دلایل کاهش فروش آنلاین در فروشگاه اینترنتی همین پیچیدگی فرآیند خرید است که بسیاری از وب سایت ها در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هستند. به همین دلیل هر چه پیچیدگی فرآیند خرید کردن از وب سایت شما ساده تر باشد، قطعاً افراد بیشتری تمایل به خرید از محصولات شما را خواهند داشت و بلعکس.

تضمین بازگشت وجه بدون هیچ شرطی

هنوز هم افرادی هستند که خرید آنلاین را ریسک پذیر می دانند. آنها با خود فکر می کنند که اگر محصولی که دریافت می کنند سالم نباشد هزینه ای که برای آن پرداخت کرده اند از بین خواهد رفت. شما باید به مشتریان خود این اطمینان را بدهید که در صورت هرگونه مغایرتی می توانند محصول را بازگردانند و هزینه ای که پرداخت کرده اند را دریافت کنند.

ترفند های فروش بیشتر

برای اینکه فروش بیشتری داشته باشید می توانید از راه کارهای مختلفی استفاده کنید. بخش مهم فرآیند فروش پیدا کردن افرادی است که محصول یا خدمات شما را خریداری کنند. اما زمانی که به دنبال افزایش فروش هستید باید بدانید که کدام روش فروش برای مشتری هدف شما مؤثرتر خواهد بود. در ادامه چند ترفند فروش بیشتر را نام می بریم که به شما کمک می کند تا افزایش فروش را تجربه کنید.

·        شناسایی مشکلات

·        توسعه مزیت رقابتی

·        استفاده از بازاریابی محتوایی و رسانه های اجتماعی

·        منصف بودن و انتخاب قیمت مناسب

·        تمرکز بر روی نگه داشتن مشتری برای تمام عمر

·        ارائه خدمات و مزایای عالی برای مشتریان بالقوه

نتیجه گیری: در این مقاله سعی کردیم بیشتر در مورد ضرورت دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز صحبت کنیم. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای سنتی به این نتیجه رسیده اند که برای فروش بیشتر باید به روز شوند و از ابزارهای مدرن استفاده کنند. بازاریابی آنلاین این امکان را فراهم می کند تا کسب و کار شما بیشتر دیده شود و افزایش فروش را تجربه کنید.