کره شمالی: تبادل امتیازات با آمریکا باید همزمان و مرحله به مرحله باشد

سرویس خارجی: «ری یونگ هو» روز شنبه در حاشیه اجلاس سران «آ سه آن» در سنگاپور تاکید کرد، آمریکا به جای پاسخ دادن به اقدامات مثبت کره شمالی و نشان دادن حسن نیت برای اعلام پایان جنگ و برداشتن گام اساسی برای صلح در شبه جزیره کره، همچنان به دنبال تحریم کره شمالی است.
 وی به مجموعه‌ای از اقدامات کره شمالی در راستای تحقق صلح در شبه جزیره‌اشاره کرد و گفت: «توقف آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی و انهدام یک سایت هسته‌ای از جمله این اقدامات است.»
آمریکا در تازه‌ترین اقدام علیه پیونگ یانگ، روز شنبه یک بانک و دو شرکت کره شمالی را در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری خود قرار داد. این در حالی است که مقامات آمریکایی بارها نسبت به نقض تعهد پیونگ یانگ هشدار داده و گفته‌اند «کیم جونگ اون» پیمان شکنی می‌کند. کره ای ها به خاطر بی اعتمادی نسبت به آمریکا ،طرح  اجرای  مرحله ای را در نظر دارند، این در حالی است که مذاکره کنندگان کشورمان در ماجرای مذاکرات برجام، از این اصل مهم و حساس غفلت کرده اند. به گزارش ایرنا به نقل از یونهاپ، وزیر خارجه کره شمالی در پاسخ به اخطار واشنگتن در‌باره نقض تحریم‌های بین‌المللی در مورد کره شمالی به سایر کشورها نیز گفت که حرکت‌های اخیر آمریکا هشدار دهنده است.
ری یونگ هو در این نشست خواهان همکاری با چین برای تامین صلح و امنیت در شبه جزیره کره هم شد و گفت: «چین نقش مهمی در حفظ ثبات در شبه جزیره کره و ارتقای خلع سلاح هسته‌ای برعهده‌دارد کره شمالی آماده حفظ ارتباطات استراتژیک با چین و حفظ مشترک ثبات و توسعه در شبه جزیره کره و در منطقه است.» اظهارات وزیر خارجه کره شمالی در شرایطی مطرح می‌شود که مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا به رغم متهم کردن پیونگ یانگ به کارشکنی در تعهد دوجانبه میان آمریکا و کره شمالی بار دیگر توپ را به زمین کره شمالی انداخت و اعلام کرد که جدول زمانی نهایی برای خلع سلاح هسته‌ای توسط کیم جونگ اون تعیین خواهد شد، این تصمیم به او ربط دارد چرا که او متعهد شده است و باید به تعهدات خود پایبند باشد. در این میان ترامپ اعلام کرده می‌تواند بار دیگر با رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کند. رهبران آمریکا و کره شمالی در ماه ژوئن (تیر)با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.