دلالان مواد اولیه بازارآب معدنی را به هم ریختند

ایسنا- به دلیل زیاده‌خواهی و طمع تولید‌کنندگان مواد اولیه بطری، میزان تولید آب معدنی و آشامیدنی بسته‌بندی در بازار کاهش یافته به طوری که بسیاری از کارخانه‌ها در حال تعطیلی هستند. بر همین اساس دبیر انجمن تولیدکنندگان آب بسته‌بندی با بیان اینکه میزان آب بسته‌بندی در بازار ۴۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: پریفرم فروشان با وجود توافق انجام شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت لجبازی کردند و پریفرم را به بازار عرضه نمی‌کنند.
پیمان فروهر با بیان اینکه پریفرم فروشان هر کیلو پت را از بورس به مبلغ ۷۰۰۰ تومان خریداری کرده و به مبلغ ۲۲ هزار تومان می‌فروشند، گفت: فقط تولید‌کنندگان پریفرم می‌توانند از بورس خریداری کنند و در صنعت آب بسته‌بندی تنها ۱۹ کارخانه هستند که هم تولیدکننده پریفرم و هم تولیدکننده آب بسته‌بندی هستند.
دبیر انجمن تولید آب بسته‌بندی با اشاره به پیشنهادی که قرار است از سوی تولید‌کنندگان به وزارت صنعت به منظور قطع دست دلالان مواد اولیه بطری ارائه شود بیان کرد: با این پیشنهاد دست سودجویان بازار مواد اولیه بطری قطع خواهد شد و امیدوار هستیم شرایطی در بازار پیش آید که دیگر شاهد چنین مسایلی نباشیم.