استان «السویدا» در جنوب سوریه به طور کامل آزاد شد

حدود 10 روز قبل که ارتش سوریه پیشروی‌های خود را در استان مرزی السویدا آغاز کرده بود، اعلام شد نیمی از این استان در اشغال تروریست‌ها قرار دارد. این مناطق اشغالی طی روزهای گذشته، یکی پس از دیگری به دست نیروهای ارتش آزاد شدند و دیروز ایسنا به نقل از سایت «النشره» وابسته به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، (مخالف اسد) آزادسازی کامل استان السویدا را خبر داد. سنگین‌ترین عملیات طی 10 روز گذشته، در شمال غرب السویدا صورت گرفت. در ارتباط با شمار تلفات عناصر داعش در استان السویدا، گزارشی نرسیده است.
ادلب
ارسال ادوات و تجهیزات نظامی توسط ارتش سوریه به شمال این کشور، با هدف انجام عملیات در «ادلب» هم، همچنان ادامه دارد.
روزنامه «الوطن» سوریه دیروز خبر داد که ارتش این کشور در حال ارسال تجهیزات نظامی به استان‌های «حماه»، «لاذقیه» و «ادلب» است. الوطن افزود، صدها سرباز و ده‌ها خودروی زرهی و جنگ‌افزار در چارچوب فراهم‌سازی مقدمات عملیات نظامی در مثلثی که «جسر الشغور غربی» و «سهل الغاب» در شمال غرب «حماه» و سلسله جبال شمالی «لاذقیه» را به یکدیگر وصل می‌کند، به این منطقه ارسال شده‌اند.


گفته می‌شود که ارتش سوریه و پلیس نظامی روسیه گذرگاه‌های «قلعه المضیق» و «مورک» واقع در حومه حماه را همزمان با زمزمه‌های آغاز عملیات در این منطقه بسته است.
در همین راستا، منابع میدانی به پایگاه خبری «شام تایمز» اعلام کردند، حدود 50 سرباز و افسر روس وارد پایگاه هوایی «ابوالظهور» شدند.
به گفته این منابع، نیروهای مذکور انواع سلاح تاکتیکی نیمه سنگین و سنگین با خود به این پایگاه انتقال داده‌اند. منابع مذکور تأکید کردند، اعزام این نیروها در راستای عملیات شناسایی و رصد میدانی پیش از آغاز عملیات قریب‌الوقوع در ادلب است.
روزنامه الاخبار در همین زمینه گزارش داد که شمارش معکوس برای تغییر نقشه استان ادلب عملاً آغاز شده است و احتمالاً «پیام‌های آتشین» ارتش سوریه که طی دو روز اخیر چند منطقه در حومه ادلب را هدف قرار داده، به دست ترکیه رسیده و سبب شده است که آنکارا جدول زمانی مد نظر دمشق برای انجام عملیات در ادلب را بپذیرد.
خبر دیگر از سوریه اینکه، پدافند روسیه در پایگاه «حمیمم» دو پهپاد تروریست‌ها را منهدم کرد.