در سالگرد جنگ 33 روزه؛ سیدحسن نصرالله: در جنگ سوریه پیروز می‌شویم

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: همچون پیروزی حاصله در جنگ 33 روزه، ما در جنگ هفت ساله سوریه به طور حتم به این پیروزی دست خواهیم یافت؛ جنگی که با جنگ ژوئیه 2006 اهداف مشترکی دارد.
به گزارش المنار، «سید حسن نصرالله» شامگاه سه شنبه در مراسم دوازدهمین سالروز پیروزی تاریخی نیروهای مقاومت لبنان علیه دشمن صهیونیستی در جنگ 33 روزه (از 12 ژوئیه تا 14 اوت 2006) در میدان عاشورا در حومه جنوبی شهر «بیروت» پایتخت لبنان به ایراد سخنرانی پرداخت.
دبیرکل حزب‌الله لبنان به تمام کسانی که در کسب این پیروزی الهی یاری رساندند از جمله کشورهای ایران و سوریه، مبارزان راه مقاومت، ارتش لبنان، نیروهای امنیتی، مردم و جناحهای سیاسی ادای احترام کرد.
سید حسن نصر‌الله در این مراسم گفت: امروز ما این پیروزی را جشن می‌گیریم و بر بذل توجه ویژه به این رویداد تاکید می‌کنیم، همانطور که هفته آینده نیز نخستین سالروز «دومین آزادسازی» را پس از شکست تروریستهای تکفیری در سرزمین خود جشن می‌گیریم.


وی در ادامه افزود: ما بر بذل توجه ویژه به این رویداد تاکید می‌کنیم تا این پیروزی را در فرهنگ و خاطره خود تحکیم کنیم و در مواجهه با نا امیدی که (بر ملت ما) مستولی می‌شود، بذر امید بکاریم. دولت آمریکا در جنگ ژوئیه (2006) قصد داشت که برای دستیابی به مرز سوریه و عراق، جریان مقاومت را نیست و نابود کند، اما در دستیابی به این هدف شکست خورد. استواری مردم لبنان نقشه آمریکا- اسرائیل را نقش بر آب کرد و نقشه آنها را برای چندین سال به تاخیر انداخت.
سیدحسن نصرالله با اشاره به جنگ سوریه خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت از گروههای شبه نظامی در جنوب سوریه، دولت این کشور را سرنگون سازد. چرا که رژیم صهیونیستی به صراحت گفته است که سقوط دمشق در راستای منافع اسرائیل است. اما تمام این رویاها بر باد رفته است.دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت که اسرائیل در تلاش برای اِعمال فشار بر لبنان و سوریه جهت تعیین حدود مرز زمینی و دریایی است، با این حال، دورانی که اسرائیل می‌توانست شروط خود را تحمیل کند، به سرآمده است. اسرائیل که ادعای قدرتمندی می‌کرد، هم‌اکنون در غزه با بن بست مواجه شده است. غزه به‌رغم محاصره و خالی شدن از سکنه، همچنان پابرجاست.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود این نکته را ذکر کرد که تمام مردم فلسطین این طرح (معامله قرن) را رد می‌کنند و هیچ یک از رهبران فلسطینی نمی‌توانند مسئولیت امضای یک چنین توافقی را بپذیرند؛ توافقی که «قدس» را به عنوان پایتخت صهیونیسم به رسمیت می‌شناسد. تنشها با متحدان آمریکا بالاست و محور تحت رهبری سعودیها پس از شکست در عراق و سوریه درحال عقب نشینی اجباری است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به مداخله عربستان سعودی در عراق و سوریه اظهار داشت که «این کشور در امور لبنان نیز دخالت می‌کند؛ درحالی که خود مداخله کانادا را نمی‌پذیرد! عربستان سعودی پس از آنکه فهمید «معامله قرن» به مثابه یک خودکشی است، از حمایت آن دست کشید».
سید حسن نصرالله در ادامه اظهارات خود، هدف آمریکا از راه‌اندازی جنگ در ماه ژوئیه (2006) را کنترل منطقه خواند؛ تلاشی که به گفته وی، نافرجام ماند و گفت: «ما با آنهایی که خواهان جنگ هستند، می‌جنگیم؛ البته در جنگی که برای آن آماده‌ایم و در آن پیروز خواهیم شد».

وی با اشاره به تحریمهای ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: «امروز آنها [دشمنان محور مقاومت] به کمک ابزار تحریم با ایران می‌جنگند، جمهوری اسلامی سرچشمه اصلی قدرت و استقامت در محور مقاومت است. هدف از اِعمال این تحریمها، ایجاد خشم عمومی علیه جمهوری اسلامی ایران و در واقع، تضعیف محور مقاومت است. ابلهان کسانی هستند که بابت سقوط جمهوری اسلامی ایران مطمئنند، [اما نمی‌دانند که] ایران از سال 1976 میلادی تحت تحریم بوده است.
سید حسن نصرالله در ادامه گفت: آنها [دشمنان] قادر نخواهند بود که به بنیان جمهوری اسلامی لطمه‌ای وارد سازند، و تمام تلاشهای آنان بی‌ثمر خواهد بود.
سایر اخبار این روزنامه
توضیحات تیم اقتصادی دولت درباره بسته ارزی و کنترل بازار هشدار ارتش چین به آمریکا در مورد تایوان سخنگوی شورای نگهبان: طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان به‌زودی اجرایی می‌شود وزیر بهداشت: تامین داروی بیماران خاص با مشکلی مواجه نیست دکتر روحانی در جلسه هیات دولت: ایران در کنوانسیون خزر امتیازات خاصی گرفت در سالگرد جنگ 33 روزه؛ سیدحسن نصرالله: در جنگ سوریه پیروز می‌شویم نماینده سازمان ملل: بمباران دانش‌آموزان یمنی توجیه پذیر نیست آمار قربانیان سقوط پل هوایی در ایتالیا به 37 نفر رسید مسکو: تمامی تدابیر لازم را برای تضمین امنیت خود در برابر آمریکا اتخاذ می‌کنیم تحلیل سیاسی هفته 13 دانشگاه ایرانی در بین دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت ایران عملیات تروریستی در اردن را محکوم کرد بازنشستگان تامین اجتماعی صاحب سهام می‌شوند اردوغان تعرفه سنگین به محصولات آمریکایی بست حمله انتحاری در کابل با بیش از 100 کشته و زخمی حمله انتحاری در کابل با بیش از 100 کشته و زخمی اردوغان تعرفه سنگین به محصولات آمریکایی بست