نماینده سازمان ملل: بمباران دانش‌آموزان یمنی توجیه پذیر نیست

«لیز گراندی» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن گفت: حمله به دانش‌آموزان ضحیان ازسوی عاملان این اقدام، توجیه پذیر نیست.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره،خانم گراندی برای بررسی آخرین وضعیت قربانیان حمله ائتلاف به دانش‌آموزان ضحیان که در جریان آن 51 کشته و بیش از 77 نفر دیگر زخمی شده‌اند، به این کشور رفته است.
تصاویر زخمی شدگان و قربانیان، آن چنان هولناک بود که باعث تاثر مسئول بلندپایه سازمان ملل متحد شد و اشک این مقام بین‌المللی را سرازیر کرد.وی با اشاره به این که مسئولان سازمان ملل متحد باید در یمن حضور داشته باشند و از نزدیک شاهد این صحنه‌ها باشند، افزود: آنچه ما امروز دیدیم، بالاترین شمار قربانیانی است که در حملات هوایی در جهان جان باخته‌اند.
گراندی تاکید کرد: جهان به صورت یکپارچه این اقدام ائتلاف سعودی را محکوم می‌کند و از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست یک تحقیق جامع و مستقل در خصوص این اقدام صورت گیرد.


وی تصریح کرد که در این سفر، برای همبستگی با استاندار صعده و رئیس سازمان ملی امور بشردوستانه و دیگر مقام‌های یمنی به این کشور آمده است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در جلسه فوری که جمعه گذشته تشکیل داد، خواستار تحقیق عادلانه و فوری درباره کشتار غیرنظامیان یمنی در حملات ائتلاف سعودی به ویژه حمله به شهر ضحیان شد.
براساس گزارش وزارت بهداشت یمن، در حمله صبح پنجشنبه گذشته (18مرداد) ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در شهر ضحیان واقع در استان صعده در غرب یمن، 51 غیرنظامی کشته و 79 نفر دیگر کشته شدند.
در همین حال منابع یمنی از شهادت شماری از یمنی‌ها در حمله کشتی‌های جنگی ائتلاف سعودی-آمریکایی به استان حجه خبر دادند.این منابع افزودند: در حمله کشتی‌های جنگی ائتلاف سعودی-آمریکایی به روستای الساده در استان حجه در غرب یمن 5 یمنی به شهادت رسیدند که در میان آنها زن و کودک نیزمشاهده می‌شود.
یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد دو فروند موشک از نوع «زلزال2» به مناطق جیزان و نجران عربستان شلیک کرده است.
شبکه المسیره یمن شامگاه سه‌شنبه به نقل از یگان موشکی این کشور گزارش داد که دو فروند موشک شلیک شده از نوع «زلزال 2» بوده و به محل تجمع نظامیان سعودی در منطقه «جیزان» و «نجران» شلیک شده است.یگان موشکی ارتش یمن طی هفته گذشته هفت موشک به سمت تاسیسات حیاتی و نظامی عربستان در دو منطقه مذکور شلیک کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
توضیحات تیم اقتصادی دولت درباره بسته ارزی و کنترل بازار هشدار ارتش چین به آمریکا در مورد تایوان سخنگوی شورای نگهبان: طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان به‌زودی اجرایی می‌شود وزیر بهداشت: تامین داروی بیماران خاص با مشکلی مواجه نیست دکتر روحانی در جلسه هیات دولت: ایران در کنوانسیون خزر امتیازات خاصی گرفت در سالگرد جنگ 33 روزه؛ سیدحسن نصرالله: در جنگ سوریه پیروز می‌شویم نماینده سازمان ملل: بمباران دانش‌آموزان یمنی توجیه پذیر نیست آمار قربانیان سقوط پل هوایی در ایتالیا به 37 نفر رسید مسکو: تمامی تدابیر لازم را برای تضمین امنیت خود در برابر آمریکا اتخاذ می‌کنیم تحلیل سیاسی هفته 13 دانشگاه ایرانی در بین دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت ایران عملیات تروریستی در اردن را محکوم کرد بازنشستگان تامین اجتماعی صاحب سهام می‌شوند اردوغان تعرفه سنگین به محصولات آمریکایی بست حمله انتحاری در کابل با بیش از 100 کشته و زخمی حمله انتحاری در کابل با بیش از 100 کشته و زخمی اردوغان تعرفه سنگین به محصولات آمریکایی بست