بازنشستگان تامین اجتماعی صاحب سهام می‌شوند

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی پس از تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری در شستا، صاحب سهام می‌شوند.
به گزارش ایرنا، مرتضی لطفی افزود: به همین منظور سبد سهامی به صورت اقساط در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد و ارزش آن از حقوقشان کسر می‌شود.
وی تصریح کرد: برای این موضوع بیش از سه هزار میلیارد تومان در برخی صنایع سهام مازاد وجود دارد که تا پیش از این به صورت خرد از طریق بورس ارائه می‌شد و در واقع امسال این شرکت سرمایه‌گذاری تاسیس و ثبت شد و سهام شرکت از طریق بازار بورس ارائه می‌شود.
وی اظهار داشت: بیش از 100 نوع سهم در حوزه نفت، گاز و ‌سیمان وجود دارد و بخشی از این سهام متناسب با تقاضای همکاران و بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت اقساط واگذار می‌شود.


لطفی افزود: عرضه سهام به نوعی خروج بنگاهداری هم محسوب می‌شود و قرار است براساس تفاهمنامه‌ای با تامین اجتماعی سه محصول یخچال، جاروبرقی و لباسشویی تولیدی کارخانه پارس در قالب وام بانکی و با تخفیف به بازنشستگان ارائه شود.
* انتصاب 5 هزار زن در هیات مدیره‌های شستا
لطفی به انتصاب 5 هزار زن در هیات مدیره‌های شستا اشاره کرد و گفت: اصلاح ساختار نیروی انسانی در شستا انجام شده است و اکنون بیش از 80 درصد افراد در هیات مدیره‌‌ها و مسئولیت‌‌های مدیریتی از بدنه شرکت‌های شستا است.
مدیرعامل شستا در پاسخ به سوالی درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان و اینکه آیا علی اکبر ترکان که رئیس هیات مدیره است با ابلاغ این قانون از شستا خارج خواهد شد، گفت: هر قانونی در کشور تصویب شود همه اجزای شستا تمکین می‌کنند. قانون قبلی اجازه استفاده از بازنشستگان به عنوان مشاور و عضو غیرموظف را مجاز دانست اما در قانون جدید این موضوع قابل قبول نیست که البته پس از تایید شورای نگهبان و ابلاغ آن جاری خواهد شد. آقای ترکان هم در جلسات هیات مدیره به این موضوع تاکید کردند.
وی درباره تعداد هلدینگ‌های شستا نیز گفت: اکنون 6 هلدینگ داریم.
سایر اخبار این روزنامه
توضیحات تیم اقتصادی دولت درباره بسته ارزی و کنترل بازار هشدار ارتش چین به آمریکا در مورد تایوان سخنگوی شورای نگهبان: طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان به‌زودی اجرایی می‌شود وزیر بهداشت: تامین داروی بیماران خاص با مشکلی مواجه نیست دکتر روحانی در جلسه هیات دولت: ایران در کنوانسیون خزر امتیازات خاصی گرفت در سالگرد جنگ 33 روزه؛ سیدحسن نصرالله: در جنگ سوریه پیروز می‌شویم نماینده سازمان ملل: بمباران دانش‌آموزان یمنی توجیه پذیر نیست آمار قربانیان سقوط پل هوایی در ایتالیا به 37 نفر رسید مسکو: تمامی تدابیر لازم را برای تضمین امنیت خود در برابر آمریکا اتخاذ می‌کنیم تحلیل سیاسی هفته 13 دانشگاه ایرانی در بین دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت ایران عملیات تروریستی در اردن را محکوم کرد بازنشستگان تامین اجتماعی صاحب سهام می‌شوند اردوغان تعرفه سنگین به محصولات آمریکایی بست حمله انتحاری در کابل با بیش از 100 کشته و زخمی حمله انتحاری در کابل با بیش از 100 کشته و زخمی اردوغان تعرفه سنگین به محصولات آمریکایی بست