عمران خان رسما نخست‌وزیر پاکستان شد

عمران خان روز گذشته به عنوان بیست و دومین نخست‌وزیر پاکستان دربرابر ممنون حسین، رئیس‌جمهور به عنوان بیست و دومین نخست‌وزیر پاکستان مراسم تحلیف را به جا آورد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مراسم تحلیف عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان امروز در کاخ ریاست جمهوری اسلام‌آباد برگزار شد.
عمران خان در انتخابات مجمع ملی پاکستان که روز جمعه برگزار شد، به عنوان نخست‌وزیر این کشور برگزیده شد.
در این انتخابات 176 قانونگذار از 342 قانونگذار مجمع ملی از عمران خان حمایت کردند و شهباز شریف، رقیب اصلی او از حزب مسلم لیگ نواز ازسوی 96 قانونگذار حمایت شد.


در انتخابات سراسری ماه ژوئیه حزب "تحریک انصاف" به پیروزی بزرگی دست یافت اما نتوانست اکثریت مطلق آرا را جلب کند، به همین دلیل حزب عمران خان ناگزیر شد برای تشکیل دولت با نیروهای سیاسی کوچک‌تر ائتلاف کند.
انتخابات اخیر پاکستان با انتقادات فراوانی روبرو شد. عمران خان، قهرمان پیشین کریکت کشور، متهم است که هم به اسلام‌گرایان نزدیک است و هم ازسوی ارتشیان حمایت می‌شود.
عمران خان در کارزار انتخاباتی قول‌های فراوانی داده که پاکستان را در داخل از فقر و بیکاری برهاند و در خارج به سوی آرامش سوق دهد.
قهرمان سابق کریکت قول داده است که از پاکستان کشوری مرفه با موازین اسلامی بسازد. او گفته است فقر را نابود و فساد را در کشور ریشه‌کن می‌کند. او به ویژه بر رعایت قانون تاکید کرده و گفته است در آینده همگان در برابر قانون برابر خواهند بود.
عمران خان در عرصه سیاست خارجی گفت که قصد دارد رابطه با آمریکا را به نفع دو کشور گسترش دهد.
عمران خان پیش از این بارها از آمریکا انتقاد کرده است که با پاکستان مانند زیردست رفتار می‌کند و به آن دستور می‌دهد و در عملیات نظامی خود، از جمله در مبارزه با طالبان افغانستان، مردم پاکستان را به خطر می‌اندازد.
عمران خان برقراری صلح و آرامش در افغانستان را برای پاکستان بسیار حیاتی می‌داند.
رهبر "حزب تحریک انصاف" پاکستان بر بهبود روابط و گسترش همکاری با ایران نیز تاکید کرده است. به گزارش رسانه‌های جمعی ایران، نخست‌وزیر جدید پاکستان به‌زودی از ایران و عربستان سعودی دیدار می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز عرضه سکه‌های پیش فروش شده مروری بر مکاتبات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با صدام حسین برای برقراری صلح و آزادیِ آزادگان دوازده نامه عمران خان رسما نخست‌وزیر پاکستان شد رونمائی از انزوای آمریکای ترامپ حمایت مجدد چین و روسیه از ایران همزمان با تشکیل گروه اقدام ضدایرانی ترامپ سی.ان.ان: بمبی که دانش‌آموزان یمنی را به خاک‌وخون کشید، ساخت آمریکا بود نماینده آشوریان در مجلس: جامعه آشوریان نیاز به پدرخواندگی آمریکا ندارند حمایت مجدد چین و روسیه از ایران همزمان با تشکیل گروه اقدام ضدایرانی ترامپ سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد توزیع سبد غذایی میان اقشار آسیب پذیر از شهریور نقشه شوم آمریکا بعد از مرگ داعش دکتر روحانی انتخاب نخست‌وزیر جدید پاکستان را تبریک گفت سخنی با بزرگان حوزه قم رئیس جمهور با تبریک فرا رسیدن سالگرد استقلال اندونزی: توسعه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، ثمرات ارزنده‌ای برای دو ملت و جهان اسلام خواهد داشت رئیس پلیس تهران اعلام کرد شناسایی 9 انبار 320 میلیارد تومانی محتکران در تهران فرمانده نیروی انتظامی: بزرگداشت یاد شهدا و ایثارگران باعث ارتقای روحیه ماموران ناجا می‌شود حمایت مجدد چین و روسیه از ایران همزمان با تشکیل گروه اقدام ضدایرانی ترامپ حمایت مجدد چین و روسیه از ایران همزمان با تشکیل گروه اقدام ضدایرانی ترامپ حمایت مجدد چین و روسیه از ایران همزمان با تشکیل گروه اقدام ضدایرانی ترامپ حمایت مجدد چین و روسیه از ایران همزمان با تشکیل گروه اقدام ضدایرانی ترامپ حمایت مجدد چین و روسیه از ایران همزمان با تشکیل گروه اقدام ضدایرانی ترامپ حمایت مجدد چین و روسیه از ایران همزمان با تشکیل گروه اقدام ضدایرانی ترامپ