هشدار یونیسف درباره آینده نامعلوم نیم میلیون کودک روهینجایی

صندوق کودکان ملل متحد "یونیسف" هشدار داده که بحران آوارگان در بنگلادش ناشی از مهاجرت گسترده روهینجایی‌ها، خطر به وجود آمدن یک "نسل سوخته" را ایجاد کرده و باعث پرورش کودکانی شده که فاقد هرگونه توانایی‌های زندگی هستند.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل، زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل که کشتار و سرکوب روهینجایی‌ها توسط ارتش و نیروهای امنیتی میانمار را "پاکسازی قومی" توصیف کرده گفته است که در نتیجه این اقدامات صدها هزار مسلمان روهینجایی به بنگلادش گریخته و در اردوگاه‌ها و کمپ‌های نامناسب در این کشور زندگی می‌کنند.
براساس گزارش یونیسف جامعه بین‌الملل باید اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از تباه شدن زندگی نیم میلیون جوان و نوجوان روهینجایی که اکنون در بنگلادش هستند انجام دهد. چون آنها با فقدان مهارت‌های زندگی که در آینده به آن نیاز دارند مواجه‌اند.
سیمون اینگرام، مشاور ارشد ارتباطات یونیسف در این باره گفت: یکی از مسائل کلیدی برای این افراد ارائه آموزش بهتر برای آنها است که از قضا برای این افراد حیاتی‌تر محسوب می‌شود. با وجود پیشرفت‌های بزرگی که در جهت بهبود شرایط زندگی مسلمانان روهینجایی آواره در بنگلادش انجام شده یونیسف هشدار داده است که کودکان در منطقه کاکس بازار در این کشور به خوبی آموزش‌های لازم را نمی‌بینند.


نماینده بنگلادش در یونسیف در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر ما در زمینه آموزش سرمایه‌گذاری نکنیم با خطر نسل سوخته کودکان روهینجایی روبرو خواهیم شد. کودکانی که مهارت‌های زندگی را ندارند و نمی‌توانند خودشان را در جامعه ادغام کنند در آینده با مشکل روبرو خواهند شد. در داخل کمپ مذکور در بنگلادش 1200 مرکز آموزشی تا ژوئیه سال جاری میلادی برای 140 هزار کودک روهینجایی مهیا شده که این یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.
براساس گزارش یونیسف دختران و نوجوانان در معرض خطر نادیده گرفته شدن در روند آموزشی در کمپ کاکس بازار بنگلادش قرار گرفته‌اند. یونسیف همچنین از دولت میانمار خواسته است تا روند آموزش نیم میلیون روهینجایی باقیمانده در استان راخین را تضمین کند.
سایر اخبار این روزنامه
استیضاح در انتظار ترامپ به خاطر رسوایی های سیاسی و اخلاقی سودجویی بی‌سابقه در فروش بلیت هواپیما؛ افزایش بی‌ضابطه نرخ پرواز‌های داخلی تا چهار برابر نرخ مصوب در جنایتی دیگر رژیم سعودی 27کودک و 4 زن یمنی را در الحدیده به خاک و خون کشید دستگیری‌ها در عربستان به روسای قبایل رسید ماهاتیر محمد: آمریکا پس از خروج از برجام منزوی شده است عمران خان: پاکستان عمله سیاست‌های امریکا نخواهد بود نتانیاهو از آمریکا خواست اشغال جولان توسط اسرائیل را به‌رسمیت بشناسد با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ نخستین جنگنده مجهز ایرانی به پرواز درآمد درخواست از جامعه جهانی برای اعمال تحریم‌ علیه اسرائیل هشدار یونیسف درباره آینده نامعلوم نیم میلیون کودک روهینجایی آفریقای جنوبی: آمریکا فتنه انگیزی می‌کند با پایان یافتن اعمال حج حجاج ایرانی از امروز به کشور باز می‌گردند خطر حذف روشنفکران دینی توسل به نردبان تخریب – 3 دادگاه اخلالگران ارزی فردا به صورت علنی برگزار می‌شود