آفریقای جنوبی: آمریکا فتنه انگیزی می‌کند

مقام‌های آفریقای جنوبی با اشاره به سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خصوص اصلاحات ارضی در این کشور، واشنگتن را به شعله ور کردن آتش درگیری‌ها و تنش‌های نژادی و فتنه انگیزی متهم کردند.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب در صفحه خود در توییتر نوشته بود، دولت آفریقای جنوبی زمین‌های سفیدپوستان را مصادره می‌کند و از «مایک پمپئو» خواسته است در خصوص مصادره زمین‌ها و مزارع و جنایت کشتار گسترده کشاورزان در این کشور تحقیق کند.
مقام‌های آفریقای جنوبی در پی انتشار این توییت، واکنش نشان داده و دولت این کشور در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت، دولت آفریقای جنوبی چنین نگرش تنگ نظرانه‌ای که تنها در پی ایجاد اختلاف میان مردم و یادآور گذشته استعماری در این کشور است را رد می‌کند.
ازسوی دیگر « لیندیوی سیسولو» وزیر امورخارجه آفریقای جنوبی سخنان ترامپ را محکوم کرد و گفت: این باعث تاسف است که او براساس اطلاعات نادرست چنین سخنانی بر زبان می‌آورد و در عین حال از واشنگتن خواست در این خصوص توضیح دهد.


«ژولیوس مالیما» رئیس حزب "مبارزان برای آزادی اقتصادی" نیز ترامپ را دروغگو و بیمار دانست و خطاب به او گفت: کاری به آفریقای جنوبی نداشته باشید، ما از شما نمی‌ترسیم.
مقام‌های آفریقای جنوبی اعلام کرده اند، اقلیت هشت درصدی سفیدپوستان، 72درصد زمین‌ها و مزارع را در این کشور در اختیار دارند و به همین دلیل در پی انجام اصلاحات ارضی هستند.
سایر اخبار این روزنامه
استیضاح در انتظار ترامپ به خاطر رسوایی های سیاسی و اخلاقی سودجویی بی‌سابقه در فروش بلیت هواپیما؛ افزایش بی‌ضابطه نرخ پرواز‌های داخلی تا چهار برابر نرخ مصوب در جنایتی دیگر رژیم سعودی 27کودک و 4 زن یمنی را در الحدیده به خاک و خون کشید دستگیری‌ها در عربستان به روسای قبایل رسید ماهاتیر محمد: آمریکا پس از خروج از برجام منزوی شده است عمران خان: پاکستان عمله سیاست‌های امریکا نخواهد بود نتانیاهو از آمریکا خواست اشغال جولان توسط اسرائیل را به‌رسمیت بشناسد با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ نخستین جنگنده مجهز ایرانی به پرواز درآمد درخواست از جامعه جهانی برای اعمال تحریم‌ علیه اسرائیل هشدار یونیسف درباره آینده نامعلوم نیم میلیون کودک روهینجایی آفریقای جنوبی: آمریکا فتنه انگیزی می‌کند با پایان یافتن اعمال حج حجاج ایرانی از امروز به کشور باز می‌گردند خطر حذف روشنفکران دینی توسل به نردبان تخریب – 3 دادگاه اخلالگران ارزی فردا به صورت علنی برگزار می‌شود