پشت پرده جنجال ضدایرانی ترامپ

بسم‌الله الرحمن الرحیم
بی قراری پایه‌های لرزان صندلی ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ را به شدت نگران کرده است. گمانه زنی‌ها درباره استیضاح ترامپ، این روزها به اظهارنظرهای جدی در این باره تبدیل شده و حتی بحث پیرامون «دوران پساترامپ» شروع شده است.
اطرافیان ترامپ اگرچه به اندازه گذشته در حمایت از وی جدی نیستند ولی هنوز به وی توصیه می‌کنند که خود را نبازد و با قدرت سخن بگوید. سخن گفتن رئیس جمهوری که آینده را به زیان خود می‌بیند، اوضاع را بدتر می‌کند که کرده است. وی در آخرین توئیت خود درخصوص پیامدهای ناگوار استیضاحش هشدار داده و با لحن تهدیدآمیزی خاطرنشان کرده که بازارها بهم می‌ریزند، همه فقیر خواهند شد و اعداد و ارقامی را مردم آمریکا می‌بینند که باور نمی‌کنند.
اینها هشدارهای کسی است که در بازگشت از ریاض بر روی پولهای بادآورده‌ای که از دوشیدن گاوهای سعودی به دست آورده بود، حساب می‌کرد و به همگان مژده می‌داد که دوران جدیدی از رونق اقتصادی، کار و توسعه را کلید زده است. اما با پیگیری پرونده‌های قضائی ترامپ و اطرافیانش اوضاع به کلی دگرگون شده و حتی کناره‌گیری پیشدستانه ترامپ هم دور از انتظار نیست.


در واقع با محکومیت «پل مانافورت» در 8 مورد و اعترافات صریح مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ در 8 مورد دیگر، قطعاً معدود اطرافیان باقیمانده در کنار ترامپ هم ترجیح می‌دهند از وی فاصله بگیرند.
در جائی دیگر با هزاران کیلومتر فاصله، بنیامین نتانیاهو در مظان اتهامات پرتعدادی قرار گرفته و در آستانه رسوائی و سقوط است. شاید بعضی‌ها بپرسند که این مسائل چه ارتباطی با ایران دارند؟ ظاهراً هیچ ارتباطی وجود ندارد ولی این هر دو نفر با علم و آگاهی از شرایط نابسامان خود، مرتباً تلاش می‌کردند تا بر طبل دشمنی با ایران بکوبند. نظرها را به سمت و سوی مسائل خارجی منحرف کنند و خود را فرمانده جنگ اقتصادی – سیاسی – تبلیغاتی علیه ایران معرفی نمایند تا بلکه از پیگردها و تمرکز رسانه‌ها بر مسائل بغرنج اطراف خود مصون بمانند.
تصادفی نیست که ترامپ از همان ابتدای ریاست جمهوری و حتی قبل از ورود به کاخ سفید هم بر طبل دشمنی با ایران می‌کوبید و بلافاصله نتانیاهو از سیاه نمائی‌ها و رجزخوانی‌هایش دفاع و حمایت می‌کرد. بدین ترتیب اکنون بهتر می‌توان دریافت که چرا ترامپ و نتانیاهو، تا این اندازه رفتارشان مکمل یکدیگر بوده و هنوز هم با یک هدف به این جنجال سیاسی – تبلیغاتی ادامه می‌دهند. وضعیت کاملاً مشابه ترامپ و نتانیاهو، آنها را همانند دوقلوهای بهم چسبیده، وادار به تکرار حرکات و مواضع یکدیگر کرده است. به نظر می‌رسد رمز و راز بی‌اعتنائی دنیای معاصر به این هر دو که حتی متحدین آمریکا و حامیان اسرائیل را هم در بر می‌گیرد، به همین مسئله ارتباط دارد که آنها با اغراض حقیر شخصی و با هدف انحراف افکار عمومی جهان وارد این بازی‌های کثیف سیاسی – تبلیغاتی شده‌اند و گوش شنوائی برای حرفهایشان وجود ندارد.
اکنون بهتر قابل درک است که چرا جان بولتون به تل آویو رفت ولی در کشورهای اروپائی، کسی در انتظار ورودش نیست؟ چرا ترامپ در سفر تاخیری به لندن مجبور شد دهها کیلومتر دورتر از لندن درون یک حلقه امنیتی مستقر شود تا از فریاد مخالفت و اعتراض افکار عمومی در امان باشد؟ چرا ماپک پمپئو مرتباً از عدم همراهی جهان معاصر و حتی متحدین آمریکا در طرح‌های ضدایرانی واشنگتن گلایه دارد؟ و چرا دارودسته ترامپ وزارت خارجه آمریکا را به ستاد تبلیغاتی جنگ رسانه‌ای علیه ایران تبدیل کرده‌اند ولی هرچه در بوقها می‌دمند، واکنشی را شاهد نیستند؟
پاسخ تمامی این سوالها یک جمله است و آن اینکه ترامپ برای سرپوش گذاشتن بر انزوا، رسوائی و اوضاع نابسامان خود، بر طبل دشمنی با ایران می‌کوبد ولی از بی‌تفاوتی و بی‌اعتنائی دیگران گلایه دارد که چرا در این صحنه تنها مانده است. درک این مسائل، حساسیت شرایط کنونی را برای ما بهتر انعکاس می‌دهد و ثابت می‌کند که استحکام رای و تثبیت مواضع متین و منطقی جمهوری اسلامی ایران در قبال عناصر خیره سری چون ترامپ و نتانیاهو، عاقلانه‌ترین فرایند و راهکار عبور از این روزها و ماه‌های سرنوشت ساز است. صبر، متانت و هوشمندی همگان در این روزها و ماه‌های حساس و حیاتی، لازمه عبور کم هزینه از این عقبه‌های تاریخ ساز است که نه تنها عزت و اعتبار نظام و انقلاب و کشور که عزت و اعتبار سایر همفکران در قلمرو جبهه مقاومت اسلامی نیز از همین رهگذر تامین و تثبیت خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات تصمیم مهم دولت برای بازگشت ارز پتروشیمی‌ها خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افتتاح شد تجدید میثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) روسیه: آمریکا، انگلیس و فرانسه آماده حمله به سوریه می‌شوند یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد: اسرائیل در مانور دریایی با کشورهای اسلامی شرکت کرد! پشت پرده جنجال ضدایرانی ترامپ رسانه‌های مغرب:خدمت رسانی سعودی به حجاج ما فاجعه بار بود چامسکی: ترامپ رئیس جمهوری خودشیفته و درحال فروپاشی است چه کسی طناب استیضاح را بر گردن ترامپ می‌اندازد؟ رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور: فولاد مبارکه صنعت سبز است مروری بر جریان انحرافی تجمع فیضیه و حواشی آن تجدید میثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) وزیر بهداشت کارگروه رفع مشکل واردات دارو تشکیل داد واکنش ناجا به ماجرای درگیری راننده لندکروز با مامور پلیس شرایط و نحوه ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان کشوری برگزاری اولین جشنواره فعالان عرصه «دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی» تجدید میثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) تجدید میثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) تجدید میثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) تجدید میثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) تجدید میثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) تجدید میثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره)