مردم را متحد و اميدوار نكنيم بحران‌ها برطرف نمي‌شود

روز گذشته رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت همزمان با هفته دولت با حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این مراسم با نثار تاج‌گل ضمن ادای احترام به مقام والای معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران با آرمان‌های امام راحل و شهیدان تجدید میثاق کرد. رئیس‌جمهور همچنین در این مراسم که آیت‌ا... سیدحسن خمینی تولیت آستان مطهر امام خمینی(ره) نیز حضور داشت، با قرائت فاتحه یاد و خاطره آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز گرامی داشت. روحانی در ادامه با حضور بر مزار شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی و شهدای دولت و گلزار شهدای دفاع مقدس به مقام شامخ والای شهیدان ادای احترام کرد.
راه و سیره امام
رئیس‌جمهور در مراسم تجدید میثاق دولت دوازدهم با آرمان‌های امام راحل با تأکید بر تداوم قدرتمند راه و سیره امام خمینی(ره) تصریح کرد که دولت بار دیگر با آرمان‌های امام راحل عهد می‌بندد که استوارتر از همیشه در راه خدمت به مردم گام بردارد و مطمئن هستیم که خداوند هم یاور و ناصر ملت بزرگ ایران خواهد بود. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور، منطقه و جهان ضروری است که بار دیگر، کلام و سیره امام را بازخوانی کنیم، اظهار کرد: امام عزیز و بزرگوار راه و مسیر امید را به همه ما آموختند و سراسر وجود و کلام ایشان امید به آینده بود و اگر این روحیه امیدوارانه را نداشت، نمی‌توانست با یاران اندک، نهضت عظیمی را آغاز کند. رئیس‌جمهور اضافه کرد: اگر امام راحل امیدوار نبود، نمی‌توانست 10 ماه حبس و حصر را با کمال نشاط و سرزندگی طی کند و اگر امیدوار نبود، نمی‌توانست 14 سال تبعید را تحمل کند و نمی‌توانست انصار را از معبرهای بسیار خطرناک به‌ویژه در سال‌های اولیه انقلاب عبور داده و تجاوز متجاوزان را از سرزمین‌مان دفع و رفع کند و بتواند همان‌گونه که انقلاب را رهبری کرد، برای نظام هم معماری بزرگ باشد. روحانی خاطر نشان کرد: امام خمینی در سایه حسن ظن به خدا و مردم توانست، همواره امیدوارانه حرکت کند، او به رحمت و نصرت خدا و اینکه هیچ‌گاه نباید از رحمت خدا مأیوس بود حسن ظن داشت و ایمان قوی به خداوند مایه امیدواری‌ او در مسیرش بود و از طرف دیگر به قدرت و توانمندی ملت بزرگ ایران، ایمان و حسن ظن داشت. یعنی در مقابل همه مشکلات و سختی‌ها، بعد از خداوند دستش به سوی مردم خودش دراز بود و از مردم استمداد می‌طلبید و می‌خواست که بار سنگین ادامه راه انقلاب را بر دوش بکشند. رئیس‌جمهور افزود: امام راحل می‌دانست که ملت بزرگ ایران با فرهنگ کهن و با ایمان به خداوند و روحیه ایثار می‌تواند به خوبی از همه مشکلات عبور کند. امام راحل هیچ‌گاه نگفت که همه با من، بلکه همیشه عنوان همه با هم بودن را به‌کار می‌برد. امام راحل از همه اقشار، اقوام، افکار و سلایق می‌خواست که در کنار یکدیگر باشند و همه جمعیت‌ها، نهادها و مردم در کنار هم برای رسیدن به اهداف بلند تلاش کنند.
اشتباه محض


روحانی با اشاره به اینکه امروز یکی از روزهای سخت و دشوار کشور عزیز ایران در برابر توطئه‌های بیگانگان است، تصریح کرد: به‌رغم چنین شرایطی، راه امام می‌تواند منجی کشور و مردم باشد و همان‌طوری که تکیه امام راحل به مردم بود، تکیه خلف صالح او مقام معظم رهبری نیز به مردم است. رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز روزی نیست که بخواهیم باری که بر دوش داریم را بر دوش دیگری بیفکنیم و این فکر که کسی می‌تواند حساب خود را از دیگری جدا کند، اشتباهی محض و بزرگ است.
ادامه صفحه6