سید حسن نصرالله: غرب برای یک نمایش شیمیایی در سوریه آماده می‌شود

دبیرکل حزب‌الله لبنان دیروز (یکشنبه) به مناسبت سالگرد آزادسازی "هرمل" سخنرانی کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم روز آزادسازی دوم در هرمل گفت: من به همگی شما این عید را تبریک می‌گویم. عید دومین آزادسازی، عیدی برای ملت، ارتش و مقاومتمان است.
وی عنوان داشت: عید دومین آزادسازی را معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت رقم زد.
دبیرکل حزب‌الله افزود: اگر داعش و گروه‌های مشابه آن در سوریه و در عراق پیروز می‌شدند، اوضاع چگونه می‌شد و سرنوشت تمامی کشورهای منطقه چه بود؟


سید حسن نصرالله عنوان داشت: آنچه که در منطقه ما از بیش از هفت سال قبل رخ داده است، مسئله بسیار خطرناک بوده و رخدادهایی هولناک صورت گرفته است.
وی افزود: در آن وضعیت، سرنوشت منطقه، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و لبنان چه می‌شد؟ سرنوشت مردم لبنان و کسانی که بر پیروزی تروریست‌ها در سوریه حساب باز کرده بودند، چه می‌شد؟ آیا ندیدیم که چگونه داعش با گروه‌های مشابه خود و هم‌پیمانانش که با هم عقیده‌ای واحد داشتند، برخورد کرد، آیا نحوه رفتار جبهه النصره را ندیدیم.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: اگر امارت داعش به بعلبک و هرمل کشیده می‌شد، وضعیت مردم در این مناطق چه بود؟ برخی از افرادی که بر داعش و النصره حساب باز کردند، می‌بینند که آن گروه‌ها ریختن خون آنها را مباح می‌شمارند. ما در عیدی هستیم که از طریق آن توانستیم روستاها، مزارع و سرزمین خود را از تروریست‌ها آزاد کنیم. این مناسبتی است تا از رخدادهای صورت‌گرفته عبرت حاصل گردد.
وی افزود: ساکنان این منطقه به همراه محور مقاومت برای مقابله با تروریسم در داخل خاک لبنان یا سوریه تصمیم سریعی گرفتند. جوانان پایه و اساس هرگونه نبردی هستند که ما در آن حضور یافته‌ایم. اگر امروز بخواهیم تصمیم مشارکت در هر عملیاتی در سوریه را اتخاذ کنیم، خواهیم دید که جوانان با یک اشاره حاضر می‌شوند. این نسل شور، آگاهی و بصیرت دارد.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: هفت سال است که ما درحال جنگ هستیم و نه تنها هیچ اظهار خستگی ازسوی محور ما مطرح نشده است، بلکه تایید بیشتری ارائه می‌گردد.
وی افزود: احزابی که با ما در نبرد جرود دشمنی می‌کردند، پایگاه‌هایشان از ما پشتیبانی می‌کردند. ما طی تمامی سال‌های گذشته تا به امروز همچنان در جایگاه حق و حقیقت قرار داریم. هر کس که گمان کرده که می‌تواند محور ما را از طریق زیاد نشان دادن تعداد شهدا بترساند، دچار توهم شده است.
دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: آمریکا برای ممانعت از مشارکت ارتش لبنان در نبرد علیه داعش در جرود وارد عمل شد. آنانی که داعش را در سوریه و عراق شکست دادند، همان کسانی هستند که در آن مناطق جنگیدند نه آمریکایی‌ها.
وی افزود: زمانیکه نیروهای داعش در منطقه‌ای در سوریه محاصره می‌شدند، جنگنده‌های آمریکایی برای نجات آنها می‌آمدند. در جهان هیچ همپیمانی برای آمریکا وجود ندارد، چراکه آمریکا با همگان به عنوان ابزار، برخورد و تعامل می‌کند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان داشت: این اتاق الموک در اردن بود که گروه‌های مسلح در جنوب سوریه را هدایت می‌کرد. اینکه اتاق الموک پشت گروه‌های مسلح را در جنوب سوریه خالی کرد، بزرگترین عبرت برای این است که کسی بر آمریکا حساب باز نکند. زمانی که آمریکا استفاده کافی را از همپیمانان خود می‌برد و هدف خود را از به کارگیری آنها محقق می‌سازد، فرصتی را برای هم پیمانانش جهت فرار باقی نمی‌گذارد.
وی افزود: کردها باید در هر لحظه‌ای که ممکن است آمریکا در آن با آنها بیعت کند، هوشیار و آگاه باشند. هیچ کس نمی‌داند که آمریکایی‌ها چه زمانی سوریه را ترک خواهند کرد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان داشت: تمامی اطلاعات درحال حاضر نشان می‌دهد که مقدمه چینی‌های جدیدی برای نمایش شیمیایی در ادلب درحال انجام است. غرب برای یک نمایش شیمیایی آماده می‌شود تا دست به تجاوز و تعدی علیه سوریه بزند و این درحالیست که غرب در قبال جنایت‌هایی که در حق کودکان یمنی صورت می‌گیرد، سکوت اختیار کرده است.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: می‌خواهند حزب‌الله را مسئول وضعیت کشور معرفی کنند تا وجهه حزب‌الله را در مقابل جهانیان خراب کنند. ما کمترین نفوذ سیاسی را در دولت داریم. ما بزرگترین حزب در لبنان هستیم، اما کمترین مشارکت را در نظام سیاسی داریم.
دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: تصمیمات دادگاه بین‌المللی هیچ ارتباطی به ما ندارد و من به کسانی که بر این دادگاه حساب باز کرده‌اند می‌گویم که با آتش بازی نکنید. محافل 14 مارس می‌گویند که علت تاخیر در تشکیل دولت این است که دادگاه بین‌المللی تصمیماتی را علیه حزب‌الله صادر خواهد کرد.
سایر اخبار این روزنامه
حل مشکل تامین ارز ایرلاین‌ها از سامانه نیما ظریف: جناح های داخلی در اتاق جنگ آمریکا بازی نکنند مدیر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا: ریاست جمهوری ترامپ سومین «بحران بزرگ» تاریخ آمریکاست سناتور ایران ستیز آمریکا درگذشت سخنگوی قوه قضاییه: پرونده‌ای برای اتفاق فیضیه قم در دادگاه روحانیت تشکیل شد حادثه فیضیه و انفعال مدیریت حوزه خشم آمریکا از ناکامی تروریستها در سوریه پاسخ پدر کودک بیمار لبنانی به کاردار عربستان: پولتان را خرج کودکان یمن کنید سید حسن نصرالله: غرب برای یک نمایش شیمیایی در سوریه آماده می‌شود بعد از اخذ آخرین گزارشها صورت گرفت؛ دستورات رئیس‌جمهور به وزیر کشور و استاندار کرمانشاه در پی زلزله منطقه تازه آباد اعلام اسامی متهمان، قرائت کیفرخواست و آغاز دفاعیات اولین جلسه دادگاه سه متهم به اخلال‌ در نظام اقتصادی؛ استیضاح دومین وزیر دولت هم رای آورد وزیر اقتصاد از کابینه رفت سوال از رئیس‌جمهور فرصتی برای بیان ناگفته‌ها دکتر محمدمهدی مظاهری اعتیاد به تحریم