پرونده حواشی تجمع فیضیه در دادگاه ویژه روحانیت


طی روزهای گذشته تجمع  اعتراضی جمعی از طلاب و سخنان اخیر حاج منصور ارضی در کانون توجه رسانه ها و برخی شخصیت های سیاسی قرار گرفته است. این رسانه ها ضمن محکوم کردن حواشی و اظهارنظرهای مطرح شده علیه دولت از دستگاه قضایی خواسته بودند به این ماجرا ورود کند. اکنون با گذشت یک هفته از این تجمع سخنگوی قوه قضاییه از ورود این قوه به عنوان مدعی العموم به این پرونده خبر داده و اظهارات معاون حقوقی رئیس جمهور هم از شکایت دولت از هتاکان به رئیس قوه مجریه حکایت دارد. 
ورود دادسرای ویژه روحانیت به ماجرای تجمع اعتراضی فیضیه
حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه روز گذشته در نشست خبری خود درباره حادثه اخیر در قم تصریح کرد: اتفاقی در روز‌های گذشته در قم افتاد که در آن جا مطالبی گفته و شعار‌هایی داده شد و شعاری نوشته شد که از ناحیه بسیاری از افراد این حرف محکوم و رد شد. وی با اشاره به ورود دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم به این موضوع افزود: دستگاه قضایی به‌عنوان مدعی العموم این موضوع را در دستور کار خود قرار داد، در دادسرای ویژه روحانیت پرونده‌ای تشکیل شد و دنبال بررسی و ریشه‌یابی قضیه و همچنین بررسی ابعاد مختلف ماجرا هستند. سیستم اطلاعاتی نیز این موضوع را دنبال می‌کند که ان شاءا... قضیه روشن و تصمیم مقتضی گرفته شود. براساس گزارش ایلنا، اژه ای همچنین افزود: تهدید هم جرم است درباره هر دو مورد قم و تهران پرونده تشکیل شده در قم دادسرای ویژه مسئول است. محسنی اژه‌ای درباره اتهام سخنران مراسم فیضیه هم گفت: من چیزی از سخنران نشنیدم البته کل سخنرانی را نشنیدم تا جایی که شنیدم عنوان مجرمانه نداشت مگر کسی ادعا کند به او توهین شده است. از ناحیه رحیم‌پور ازغدی تا جایی که من دیدم ارتکاب جرمی صورت نگرفته است.
جنیدی: از هتاکان به رئیس جمهور شکایت خواهیم کرد


معاون حقوقی رئیس جمهور هم در نشست خبری خود گفت: به دلیل متزلزل شدن احساس امنیت عمومی و جلوگیری از مایوس شدن مردم و محرز بودن جرم مشهود از هتاکان به رئیس جمهور شکایت خواهیم کرد. لعیا جنیدی در پاسخ به سوالی درباره حواشی تجمع حوزه علمیه قم نیز اظهار کرد: گاهی برخی اقدامات جرم است و تنها جنبه شخصی ندارد بلکه مضر به اعتماد و امید عمومی است. وی ادامه داد: مقدمات شکایت در این باره فراهم شده است، استعلامی از مراجع امنیتی و اطلاعاتی هم کرده‌ایم و باید با رئیس‌جمهوری مشورت کنم که با اطلاعات موجود شکایت کنیم یا منتظر استعلام دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی بمانیم یا تصمیم دیگری گرفته شود. جنیدی در اظهارات خود نامی از فرد یا افراد مورد اتهام نبرده اما برخی رسانه ها هم سخنان او را ناظر به ویدئوی منتشر شده از سخنان حاج منصور ارضی تلقی کرده اند. به گزارش ایسنا ارضی در حاشیه مراسم دعای عرفه گفته بود: «اون یارو آخرش در استخر مرد، این یارو هم آخرش در استخر می‌میرد!»
مطهری: سخنان ارضی شامل تهدید رئیس جمهور به مرگ نبود
در همین زمینه علی مطهری نایب رئیس مجلس هم در یادداشتی درباره سخنان اخیر ارضی نوشت: صحبت آقای منصور ارضی در مراسم قرائت دعای عرفه گرچه حاکی از کینه عمیق ایشان به مرحوم آیت‌ا... هاشمی و آقای رئیس‌جمهور و شامل توهین به این دو بزرگوار بود ولی انصاف این است که سخن وی دلالت بر قتل آقای هاشمی در استخر و نیز شامل تهدید رئیس جمهور به مرگ نبود. همچنین حسین روحانی‌نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی هم ضمن انتقاد از سخنان اخیر حاج منصور ارضی گفت: این سازمان نمی‌تواند به منصور ارضی تذکر دهد چون او عضو کانون مداحان نیست.
رحیم پور ازغدی: آن چه در فیضیه گفتم حرف امام(ره) بود
در همین حال به گزارش تسنیم، حسین رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که سخنانش در مدرسه فیضیه درباره سکولاریسم در حوزه حاشیه هایی ایجاد کرده بود، گفت: همه آن چه در مدرسه فیضیه گفتم، حرف امام(ره) بود. وی افزود: خواهش می‌کنم آن سخنرانی یک‌ساعته را به‌صورت کامل گوش کنید؛ بحث چیز دیگری بود به جای دیگر کشیده شد؛ سکولاریسم در حوزه عین جمله رهبری است. رحیم‌پور ازغدی همچنین گفت: دشمن می‌خواهد از این قضیه سوءاستفاده کند، باید اجازه دهیم که زمان بگذرد.
آیت ا... شب زنده دار: تذکر مشفقانه را باید پذیرفت
آیت‌ا... محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان هم با اشاره به برخی حواشی مطرح شده درباره سخنان مطرح شده در مدرسه فیضیه گفت: اگر کاستی‌هایی می‌بینیم که حتما کاستی وجود دارد باید انتقادپذیر باشیم چون انتقاد صحیح راه ترقی را به انسان نشان می‌دهد و انسان را به معایب خود آگاه می کند اگر کسی تذکر مشفقانه می دهد باید پذیرفت چرا که دستور اسلام است. وی در عین حال تأکید کرد: اما باید مطالب و سخنان را به گونه‌ای بیان کنیم که از صدر تا ذیل حوزه ها و مراجع را در چشم دیگران و دشمنان دین به عنوان انسان های هوا پرست، ریاست طلب و غیر متوجه به وظایف جلوه ندهیم، این که گفته شود همه حوزه و علما توجه و سواد ندارند درست نیست.