خداحافظی طلایی«بهداد»

آرمان: روز گذشته مسابقات آسیایی با اتفاقات عجیب برای کاروان ایران همراه شد. حسین کیهانی در 3 هزار متر طلا گرفت و بهداد سلیمی پس از کسب مدال طلا از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد!
دوومیدانی
غیر منتظره‌ترین طلای ایران روز گذشته و در رشته دوومیدانی به ثبت رسید. حسین کیهانی در فینال 3 هزار بامانع با زمان 8:22:79 دقیقه به مقام قهرمانی رسید و هفدهمین طلای کاروان ایران را به‌خود اختصاص داد. او با این زمان رکورد بازی‌های آسیایی را شکست. در بازی‌های آسیایی هم این رکورد در اختیار طارق محمد طاهر بحرینی بود که 8:25:89 دقیقه را در بازی‌های گوانگژو به‌دست آورد که کیهانی با زمان 8:22:79 دقیقه رکورد او را شکست. حسین کیهانی پس از قهرمانی در دوی ۳۰۰۰ متر بازی‌های آسیایی جاکارتا و رکوردشکنی در این مسابقات اظهار کرد: ابتدا خیلی خوشحالم که به هدف و آرزوی خود رسیدم. وی افزود: همه این موفقیت را مدیون یک نفر هستم و آن کسی نیست جز سجاد مرادی،مربی‌ام که خیلی برایم زحمت کشید.مرادی از اساطیر دوومیدانی ایران است که دو طلای آسیا را در کارنامه خود دارد و از روزی که من نزد ایشان تمرین کردم، روز به روز پیشرفت کرده‌ام. مرادی برای من عاشقانه زحمت کشید و من هم از دل و جان برای پیشرفت، مایه گذاشتم. امروز می‌خواستم دل تمام کسانی را که برای من زحمت کشیده‌اند از جمله خانواده‌ام و همسرم را شاد کنم. مهم این بود که رنگ این مدال طلا بود. یعنی چیزی که یک سال به‌دنبالش بودم را به‌دست آوردم و خدا را از این بابت شکر می‌کنم. کیهانی اضافه کرد: سجاد مرادی در چند روز گذشته مدام با من صحبت می‌کرد و به من می‌گفت که در مسابقه ۳۰۰۰ متر تقسیم انرژی را لحاظ کنم. ایشان حتی گفت که در ۳ هزار متر با مانع نباید عجله کرد. این ماده شامل تکنیک و عبور از مانع می‌شود و مهم این است که باید از فکر خوب استفاده کرد. توان و سرعت هم در این مسابقه خیلی مهم است. من همه اینها را در نظر داشتم تا نفر اول شدم. خدا را شکر که در ذخیره انرژی عملکرد خوبی داشتم و خیلی راحت هم رکورد بازی‌ها را شکستم و هم طلای باارزش بازی‌های آسیایی را به‌دست آوردم.
وزنه‌برداری


در وزنه‌برداری اما درخشش وزنه‌برداران کشورمان ادامه یافت. بهداد سلیمی در حرکت یک‌ضرب کار خود را با وزنه 200 کیلوگرمی آغاز کرد که در مهار آن موفق بود. سلیمی در تلاش دوم وزن 206 کیلوگرمی را انتخاب کرد که آن را بالای سر نگه نداشت. او در تلاش سوم موفق به مهار وزنه 208 کیلوگرمی شد و پس از علی‌حسینی در رده دوم قرار گرفت. سلیمی در دو ضرب ابتدا موفق به مهار وزن 237 کیلوگرمی شد و در تلاش دوم وزن 246 کیلوگرمی را مهار کرد.سلیمی در تلاش سوم وزنه 253 کیلوگرمی را مهار کرد و با مجموع 461 کیلوگرم به‌کار خود پایان داد و قهرمان شد و شانزدهمین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد. سلیمی پس از کسب مدال طلا، به‌طور رسمی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. سعید علی‌حسینی در حرکت یک‌ضرب و در نخستین تلاش موفق به مهار وزنه 201 کیلوگرمی نشد، اما در بار دوم همین وزنه 201 کیلوگرمی را مهار کرد. علی‌حسینی در تلاش سوم وزنه 208 کیلوگرمی را انتخاب کرد و موفق به مهارش شد تا حرکت یک‌ضرب را با همین رکورد به پایان برساند و در صدر قرار بگیرد. علی‌حسینی در دو ضرب کار خود را با انتخاب وزن 240 کیلوگرمی آغاز کرد و با موفقیت آن را بالای سر نگه داشت. وی در بار دوم درخواست وزن 248 کیلوگرمی کرد که در مهار آن موفق بود.علی‌حسینی در تلاش سوم وزن 254 کیلوگرمی را به زمین انداخت و در نهایت با مجموع 456 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت.
کاراته
مسابقات کاراته اما همچنان مدال‌های رنگارنگ برای کاروان ایران به‌همراه داشت. وزن 68- کیلوگرم بانوان: پگاه زنگنه با توجه به قرعه استراحت در دور اول در نخستین دیدار خود در مرحله یک چهارم نهایی مقابل حریفی از قزاقستان قرار گرفت و این رقابت در نهایت بدون کسب امتیاز پایان یافت تا بر اساس قانون هانتی(رای داوران) نماینده ایران بازنده اعلام شود. با صعود حریف قزاق به فینال٬ زنگنه هم راهی جدول شانس مجدد شد. وی‌ در رپه‌شارژ با حساب 3 بر صفر از سد «دیلدور آنا دوردیوا» از ازبکستان گذشت و به دیدار رده‌بندی رسید تا برای کسب مدال برنز تلاش کند. زنگنه در دیدار رده‌بندی به مصاف حریفی از ویتنام رفت و 10 بر صفر به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد. این نخستین مدال ایران در روز نهم و سیزدهم برنز کاروان کشورمان در این دوره از بازی‌ها بود. وزن 75- کیلوگرم مردان:بهمن عسگری در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل عبدل باسط واحدی حریف افغانستانی قرار گرفت و با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید. عسگری در دور دوم نیز با نتیجه 8 بر صفر از سد خانگاخو اوگونخو از مغولستان گذشت. کاراته‌کای کشورمان در بازی بعد مقابل نماینده تایلند با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. عسگری در این مرحله و در تقابل با حریفی از چین تایپه، مبارزه را با نتیجه صفر - صفر به پایان رساند و بر اساس قانون هانتی(رای داوران) به‌عنوان فرد پیروز راهی فینال شد. عسگری در فینال به مصاف «رائف عادل الترکستانی» از عربستان رفت و 5 بر صفر به پیروزی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت. این پانزدهمین طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2018 است. وزن 84- کیلوگرم ذبیح‌ا... پورشیب در دور اول به مصاف «جواهر حیدراف» از تاجیکستان رفت و با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد. پورشیب با این برد به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. او در این مرحله برابر نماینده نپال قرار گرفت که حریف هانسوکو(اخراج) شد و تا نماینده ایران راهی نیمه نهایی شود. پورشیب در مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده کویت پس از تساوی 5 بر 5، با قانون «سن‌شو» (کسب امتیاز اول) بازنده شد و گام به دیدار رده‌بندی گذاشت. پورشیب در دیدار رده‌بندی سایان محمود از اردن را 3 بر 2 شکست داد و به مدال برنز رسید.
تیراندازی با کمان
تیم میکس کامپوند متشکل از فرشته قربانی و نیما محبوبی در دیدار رده‌بندی مقابل سنگاپور قرار گرفت و با امتیاز 155 بر 152 این حریف را شکست داد و به مدال برنز دست یافت. این نخستین مدال کاروان تیروکمان در بازی‌های آسیایی 2018 و چهاردهمین برنز کاروان ایران در این بازی‌هاست.