وطن‌پرستی که به جرم جاسوسی در زندان است!

سرویس سیاسی-کریمی قدوسی ادامه داد: امروز 3 سؤال مطرح است در حالی که برجام توسط آمریکای خبیث پاره شده و آنها رسما خروج خود را از برجام اعلام کردند با این وجود مشکلات موجود بر دوش ملت و کشور مانده است.
نفوذ و خیانت
وی گفت: سؤال امروز بنده ریشه‌یابی این مشکلات است و نفوذ و خیانت جمعی در کشور باعث ایجاد این مشکلات شده است. بنابراین درخصوص این خیانت‌ها به ملت گزارش می‌دهم تا روشن شود سرمنشاء مشکلات به وجود آمده کجاست.
کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: سؤالی که مطرح است درخصوص سفر وزیر امور خارجه به فرانسه است زمانی که ایشان در فرانسه حضور داشتند سرویس‌های اطلاعاتی کشور فرانسه سران گروهک‌های تروریستی را در فرانسه جمع‌آوری کرده بودند تا اجلاسی برگزار کنند، علیرغم اینکه ما در فرانسه سفارتخانه داریم چرا سفیر برآورد سفر را به ایشان گزارش نداد تا ایشان دو روز دیرتر یا زودتر در فرانسه حاضر شود تا حضور ایشان با اجلاس این‌ اشرار و حرامیان همزمان نشود در حالی که تقاضای ما از وزیر امور خارجه اعتراض به برگزاری این اجلاس در فرانسه بود ولی هیچ اعتراضی صورت نگرفت.


کریمی قدوسی در توضیح سؤال خود از وزیر امور خارجه درخصوص حضور 4 نفر دوتابعیتی در تیم کارشناسی و هیئت مذاکرات هسته‌ای گفت: جایگاه مجلس قانون‌گذاری بوده و شأن مجلس باید در این خصوص حفظ شود، یک سال پیش کمیته‌ای مبنی بر تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتی در مجلس تشکیل شد که به وظایف خود در این خصوص عمل کرده است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: این کمیته یک لیست صد نفره از مسئولان و برخی مقامات دوتابعیتی ایران آماده کرده است که در صفحه اول آن نام آقای عبدالرسول دری اصفهانی با تابعیت مضاعف کانادا به چشم می‌خورد؛ این فرد مسئول کمیته پولی و بانکی هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بود، این سِمَت کمی نیست. همچنین نام محمدعلی شعبانی که مشاور شما در وزارت امور خارجه هست نیز در این لیست وجود دارد، کسی که کلید واژه به شما ارائه می‌دهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برخی از این افراد دوتابعیتی فارغ‌التحصیل دانشگاه‌هایی در انگلیس هستند که تخصص‌شان تأمین کادر اطلاعاتی MI6 لندن است، همچنین نام سیروس ناصری و مشکات مشکور نیز وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود.
کریمی قدوسی افزود: نگاه به حوزه سیاست خارجی و مسائل داخلی را به اینجا رساندند که ما بدون غرب نمی‌توانیم زندگی کنیم و دولت آقای روحانی بدون اروپا دولت نیست حتی همه موقعیت‌ها را باید با ارتباط اروپایی‌ها با آمریکایی‌ها گره بزنیم.
وی ادامه داد: اروپا بخشی از واقعیت است اما مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره با اروپا را ادامه دهید اما در برجام و مسائل اقتصادی هیچ امیدی به آنها نیست؛ رهبری همچنین در مشهد دو تفکر را یادآور شدند، نخست آنکه باید با غرب ساخت و کنار آمد و علت غایی همه مشکلات این روابط است و دوم اینکه مشکلات امروز به ادامه روابط با غربی‌ها گره خورده است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ابتدای قسمت دوم سخنرانی خود ضمن پخش مستندی گفت: دو مستند از سوی سازمان اطلاعات سپاه تهیه شده که در کمیسیون امنیت ملی ارائه شد؛ بنده امروز اصل این مستند را به طور کامل در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم زیرا هیچ موضوع طبقه‌بندی شده‌ای ندارد به ویژه که امروز همه چیز روشن شده و مردم با دیدن این مستند به موضوعات واقف شده از این رو از رسانه ملی می‌خواهم که یک بار برای شفاف سازی نسبت به آنچه که بر سر مردم در مورد برجام آمده در پخش مستند تصمیم لازم را بگیرد.
جاسوس ِ وطن‌پرست!
وی با بیان اینکه در دو مستند دیگر از آقای دری به عنوان یک وطن‌پرست یاد شده است، گفت: در آن ‌اشاره شده که هر چه دستگاه قضا بگوید به آن اطاعت می‌کنیم که اکنون او در زندان بوده و محکوم شده البته با همه فشارهایی که دولت وارد کرده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: آقای ظریف دری را وطن‌پرست یاد می‌کند نه وطن‌دوست. ایشان تاکید کردند هرچه قوه قضائیه حکم دهد آن را قبول می‌کند، قوه قضائیه حکم دری اصفهانی را صادر کرده است، آقای ظریف حکم قوه قضائیه درباره دری اصفهانی را بپذیرید.
کریمی قدوسی با تأکید بر اینکه دری فقط یک مذاکره‌کننده یا مشاوره دهنده در بحث مسائل پولی و بانکی نبوده است، گفت: در یکی از بخش‌های این مستند وی اعتراف می‌کند که در جلسات دوشنبه‌های ریاست‌جمهوری که جلسات راهبردی اقتصاد بوده شرکت داشته و در آن جلسه تمام اسرار اقتصادی ملت ایران روی میز بوده و یک نسخه از آن اسناد را در قالب یک بسته اطلاعاتی در هتلی با حضور جک استراو نماینده آمریکا در دبی و یک افسر عالیرتبه MI6 لندن تحویل انگلیس و آمریکا داده است که پس از آن طی تماسی از وی تشکر شده به خاطر اطلاعات راهبردی که در اختیار آنها قرار داده شده است.
وی با بیان اینکه جناب آقای نهاوندیان و روحانی باید پاسخگوی این مسائل باشند، افزود: چرا باید فردی در تیم مذاکره‌کننده در نظر گرفته شود که تمامی اطلاعات نیز در اختیارش بوده‌اما نظارتی بر عملکرد او نبوده است.
کریمی قدوسی با بیان اینکه همه راهکارهایی که برای یک براندازی و ایجاد یک انقلاب و فروپاشی نیاز است از سوی دری به مخالفان ارائه شده است، گفت: در مورد حضور جنابعالی در باند نیویورک ادبیات بنده نیست، این ادبیات در سال‌های قبل بوده  است.
وی ادامه داد: ارتباط جنابعالی با دو گروه مهم دیگر از جمله گروه بین‌المللی بحران که باز این گروه نیز توسط گروه سوروس اداره می‌شود، چیست؟
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر امور خارجه افزود: رئیس‌گروه بحران در اتاق شما چه کاری می‌کرد، در هتل کوبورک بلافاصله زمانی که در باز شد رئیس ‌گروه بین‌الملل آمد، در کنار شما در بالکن هتل ایستاد و صدا و سیما این لحظه را شکار کرد که مستندات آن وجود دارد.
کریمی قدوسی ادامه داد: گروه بین‌المللی بحران 6 گزارشی برای برجام تهیه کرد که گزارش شماره 3 آن براساس اسنادی می‌شود که متن توافق ایران در مذاکرات را به وجود می‌آورد، آقای ظریف شما مذاکره کردید یا متن توافق را آنها دادند.
وی ادامه داد: این گروهی که مقر آن در بلژیک قرار داشته و چهره‌های متنفذ آمریکا و اروپا آنجا حضور دارند و پدر مالی آن جرج سوروس است 6 گزارش بنیاد سوروس همه برای ایران و حتی یک گزارش آن درخصوص نحوه تصویب برجام در کنگره آمریکا و مجلس قبلی بوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: خواهرخوانده چاتم هاوس قوی‌ترین اتاق فکر دنیا و اتاق فکر غیر آمریکایی در انگلیس طرح استعمارهای نو و فرانو را طراحی می‌کند که همان مرکز هم جنابعالی و جان کری را کاندید دریافت جایزه صلح می‌کند البته که شما تشریف نبردید اما این روابط عادی نیست.
کریمی قدوسی با بیان اینکه گروه سوم مورد ارتباط با شما نایاک یعنی گروه آمریکایی‌های ایرانی تبار مقیم آمریکا است، تصریح کرد: شما زمانی که به آنجا رفته و در تماس با آنها و اطلاعات رد و بدل شده شاید به برخی مسائل توجه نکنید اما خروجی این ارتباطات به نفع چاتم هاوس، گروه نایاک و دوستان آنها می‌شود.
خدمتِ دوتابعیتی‌ها!
به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه با حضور در نشست علنی روز یکشنبه مجلس، در پاسخ به سؤال کریمی قدوسی درباره تابعیت دوم برخی اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اظهار داشت: در مذاکرات موظف به استفاده از تمام توان کشور بودیم؛ البته ما تمام تیم هسته‌ای را به وزارت اطلاعات معرفی کردیم و از آنها استعلام گرفتیم.
وی در این‌باره اضافه کرد: در جریان مذاکرات هسته‌ای ما موظف بودیم از تمامی امکانات استفاده کنیم، همه افرادی که در مذاکرات با ما کار می‌کردند به وزارت اطلاعات معرفی کردیم و آنها هم خودشان به ما معرفی شده بودند و از وزارت اطلاعات در واقع اجازه حضور آنها را گرفتیم، این افراد که ۴ نفر را جناب آقای کریمی قدوسی مطرح کردند یا از سوی سایر دستگاه‌ها به ما معرفی شده بودند و یا براساس شناختی که ما از گذشته به آنها داشتیم از آنها استفاده کردیم.
وزیر خارجه افزود: من اینجا برای اینکه بین خودم و خدا مسئول نباشم باید عرض کنم که جز خدمت از این افراد در مذاکرات ندیدم، من مسئول روابط دیگر آنها نیستم، من مسئول استفاده از این افراد در مذاکرات بودم ضمن اینکه در هیچ یک از جلسات مذاکرات خصوصی حضور نداشتند و فقط در جلسات تخصصی بودند.
ظریف خطاب به کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس گفت: شما در سؤال قبلی که از من کردید پرسیدید وقتی انقلابیون شما مذاکره کردند توانستند 1/7 میلیارد دلار از آمریکا بگیرند گرچه آن مذاکرات هم تحت هدایت خود بنده بود اما بیشترین نقش را در گرفتن 1/7 میلیارد دلار از آمریکا جناب آقای دکتر دُری اصفهانی داشت. من کاری به بقیه موارد ندارم اما بین خودم و خدای خودم و همانطور که برای مقامات قضایی هم شهادت دادم ایشان نقش موثری داشته است.
گفتنی است اول مرداد 1395 رسانه‌ها خبر دستگیری عبدالرسول دری اصفهانی به اتهام جاسوسی را منتشر کردند. بر اساس حکم شعبه سوم دادسرای پولی و بانکی کشور به جرم خروج غیر قانونی ارز بالغ بر معادل 200 میلیارد تومان با ثبت شرکت صوری در کشور دوبی و در پوشش واردات دارو، در بازداشت به سر می‌برد. دری اصفهانی در آخرین دادگاه خود به پنج سال زندان محکوم شد.
با اینکه دولت و شخص وزیر اطلاعات سعی در طفره رفتن از موضوع جاسوسی دری اصفهانی داشتند، دیوان عالی کشور، سازمان اطلاعات سپاه و مجلس شورای اسلامی بر جاسوسی وی صحه گذاشتند و سخنگوی قوه قضائیه نیز به‌عنوان چهارمین نهاد قانونی کشور، جاسوس بودن این دوتابعیتی عضو تیم مذاکره‌کننده را تایید کرد.
خروج آمریکا
ظریف با بیان این‌که برجام نشانه‌ حقانیت ایران است، یادآور شد: آمریکا شکست خورده و نتوانسته از برجام به نفع خود استفاده کند لذا از برجام خارج شده، در حالی می‌گفتند که آنقدر برجام از ایران به نفع ایران است که خارج نمی‌شود ولی خارج شد، چون برجام خوب نوشته شده بود و خوب کارشناسی شد.
متاسفانه دولتمردان با مغلطه به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند. مقامات ارشد دولت آقای روحانی مدعی بودند که امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است و ایران به اجرای برجام اطمینان دارد، اما آمریکا هم برجام را به صورت فاحش نقض کرد و هم بدون کوچکترین هزینه ای، از این توافق خارج شد.
22 اردیبهشت 97، پایگاه تحلیلی «پولیتیکو» به نقل از «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت:«از «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران تضمین گرفته که این کشور علی‌رغم تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام و وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران، همچنان در توافق می‌ماند».
از سوی دیگر 25 اردیبهشت 97 رسانه‌های منطقه‌ای محتوای مذاکرات دولت آمریکا با اروپا را فاش کردند که نشان می‌دهد آمریکا قبل از خروج از برجام از اروپا برای ادامه فشار به ایران تضمین گرفته است.
در مجموع آمریکا به جهت اطمینان از خارج نشدن ایران از برجام و اخذ تضمین از اروپا برای فشار به ایران، با خیالی آسوده از این توافق خارج شد.
به عبارت دیگر آمریکا در حالی از برجام خارج شد که ده‌ها امتیاز نقد از ایران گرفت، برنامه هسته‌ای کشورمان را نابود کرد و نه فقط به هیچ یک از تعهدات خود در برجام عمل نکرد و تحریم‌ها را که لغو آن موضوع مذاکرات بود لغو نکرد، بلکه ده‌ها تحریم جدید هم به آن افزود. و به وضوح می‌توان دید که هیچ یک از امتیازاتی که داده‌ایم قابل برگشت نیست و یا اینکه بازگشت آنها با دشواری و صرف هزینه‌های فراوان همراه است. به بیان دیگر، آمریکا شیره برجام را تا آخرین قطره مکید و سپس تفاله آن را دور انداخت.
نمایندگان مجلس در نشست علنی روز یکشنبه از پاسخ‌های محمدجواد ظریف در حوزه‌های باند نیویورک، حضور دوتابعیتی‌ها در هیئت مذاکرات هسته‌ای و همچنین سفر به پاریس همزمان با برگزاری اجلاس منافقین با 67 رأی موافق، 119 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر قانع شدند.