براساس اعلام دفتر توسعه سازمان ملل متحد رشد شاخص انسانی جمهوری اسلامی ایران در جایگاه نخست جهانی قرار گرفت

بخش خبری: بنابه اعلان دفتر توسعه انسانی سازمان ملل رشد شاخص انسانی جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته در میان کشورهای جهان در جایگاه نخست قرار گرفت.
شاخص‌های امید به زندگی و افزایش طول عمر، زندگی سالم بهداشتی، شاخص آموزش و تحصیلات و استاندارد زندگی آبرومندانه، از جمله موارد تشکیل شاخص نهایی رشد انسانی جوامع مورد تایید سازمان ملل متحد محسوب می‌شود.
گزارش دفتر توسعه شاخص‌های انسانی سازمان ملل حاکیست: در فلاصله سالهای 1358 – سال اول تاسیس جمهوری اسلامی – تا سال 1395 میانگین شاخص‌های انسانی ایران رتبه اول شاخص‌های رشد انسانی ملل مختلف را به خود اختصاص داده است.
میانگین رشد شاخص انسانی در جهان بین 69 تا 73 صدم درصد است، درحالی که رتبه ایران بیشتر از دو برابر متوسط جهانی سالانه به 6/1 درصد رسیده است.


براساس این مطالعه، تجربه ایران ملاک موفقیت رفع کمبودهای شاخص رشد انسانی شده است که در گزارش فایننشال تریبون که در 30 اردی بهشت 1395 منتشر شد، از لحاظ جبران این کسری‌ها نیز جمهوری اسلامی ایران بعد از کره جنوبی رتبه دوم جهانی را کسب کرده است.
یکی از نکاتی که در این گزارش به آن اشاره شده بیمه عمر در ایران است تا حدی که 700 هزار نفر که در گذشته به دلیل فقر قادر به تامین هزینه‌های درمانی خود نبودند، با پوشش بیمه‌ای ایجاد شده در ایران درمان شدند. این درحالی است که در کشوری همچون امریکا هنوز بیمه همگانی وجود ندارد.
در این گزارش تاکید شد که باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا تلاش کرده بود بیمه محدود را برای 40 میلیون نفر از جمعیت 300 میلیون نفری ایجاد کند، اما با مخالفت شدید گروه‌های سیاسی و کارتل‌های بزرگ اقتصادی روبرو شده است که سالانه 45 هزار آمریکایی به دلیل نداشتن بیمه درمانی از بین می‌روند.
براساس اعلام این گزارش، اما در ایران دولت وظیفه بیمه همگانی را برعهده گرفت که امید به زندگی در این کشور افزایش یافته است.
به گزارش فایننشال تریبون، در سال 1358 شمسی - یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امید به زندگی در میان مردم ایران فقط 54 سال بود. یعنی میانگین سنی که یک ایرانی عمر می‌کرد 54 سال بود. که با کشورهای بحران زده و جنگ زده آفریقایی یکی بود، اما در سال‌های پس از انقلاب و در سال 1393 به بیش از 75 سال رسیده است.
متاسفانه این شاخص ارزشمند توسعه انسانی همواره ازسوی رسانه‌های اصلی جهان کنار گذاشته می‌شود تا با تزریق یاس به ایجاد نارضایتی در میان مردم ایران دامن زده شود.
سایر اخبار این روزنامه
ریشه‌ها و پیامدهای افزایش نرخ نقدینگی در اقتصاد ایران رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان: راه حل مشکلات کشور خالی کردن پشت دولت نیست آیت‌الله سیستانی خواستار توقف فوری خشونت‌ها در بصره شد لاریجانی در دیدار رئیس دومای روسیه: تغییراتی در رفتار آمریکایی‌‌ها درحال رخ دادن است نامه نهادهای بین‌المللی حقوق بشر به ماکرون برای توقف فروش سلاح به عربستان و امارات رکورد بی‌سابقه خرید نفت چین از ایران در بیانیه مشترک سران در پایان اجلاس سه جانبه تهران تاکید شد؛ ادامه همکاری سه کشور تا نابودی نهایی گروه‌های تروریستی در سوریه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس ‌جمهوری ترکیه و هیئت همراه: مهمترین نیاز امروز دنیای اسلام اتحاد کشورهای اسلامی است توسل به نردبان تخریب – 4 تخریب با ابزارهای دینی دکتر روحانی در دیدار رئیس‌جمهور روسیه: اعتماد دو دولت برای توسعه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در تاریخ روابط ایران و روسیه بی‌سابقه است براساس اعلام دفتر توسعه سازمان ملل متحد رشد شاخص انسانی جمهوری اسلامی ایران در جایگاه نخست جهانی قرار گرفت