برنامه‌هاي تيم‌ملي لطمه خورد

زمانی که داشتیم سال فنی را برنامه ریزی می‌کردیم بررسی‌هایی انجام دادیم و طبق آن برنامه تمرینی و مسابقاتی را که باید در آن شرکت کنیم طراحی کردیم. پیش بینی ما این بود که بعد از جاکارتا در دو تورنمنت حضور پیدا کنیم که اولین آن لهستان بود که به دليل مسائل مالی حضور در این جام بین المللی منتفی شد. سپس اعزام تیم به جام کارایف نیز لغو شد چراکه این سفرها هزینه زیادی برای فدراسیون در بر خواهد داشت. به این شکل ما از تقویمی که برای تیم طراحی کرده‌ایم عقب می‌افتیم.
با توجه به آنچه گفتم لغو دو اعزام لطماتی به تیم می‌زند، ضمن اینکه ما در برخی اوزان ابهاماتی داریم که می‌خواستیم در این جام‌ها نفرات مورد نظر را ارزیابی کنیم. جالب است بدانيد من و شورای فنی از ابتدا برنامه‌ای چهارساله‌اي را دنبال كرده‌ايم. این یک کاری بود که بعد از المپیک ریو شروع کردیم. نمی‌گویم فرنگی‌کارانی که آن زمان داشتیم بد بودند اما خیلی از استعدادهای ما نیاز به رفع اشکال داشتند و باید یکی یکی هر کدام از آن‌ها را به اوج پختگی می‌رساندیم تا در المپیک نتیجه لازم را بگیرند و در همین مسیر گام برداشتیم. حضور در مسابقات جهانی‌ بیش از هر چیزی به منزله پله‌ای بود که بچه‌ها بتوانند در نهایت در المپیک بعدی خودشان را نشان دهند. البته نوساناتی هم در هر وزن داشتیم اما مبنا این بود که بتوانیم در 6 وزن المپیکی شانس کسب مدال پیدا کنیم.
به همین دلیل کار ما نیاز به صبر، حوصله و حمایت دارد تا بتوانیم آن کار بزرگ را رقم بزنیم، اینکه در مسابقات آسیایی و دیگر رقابت‌ها روی سکو برویم اتفاقاتی است که بارها آن را تجربه کرده‌ایم، رسیدن به طلای المپیک بیش از هر چیزی اهمیت دارد. شايعاتي مطرح شده كه من با مديرفني اختلافاتي را دارم. در اين باره بايد بگويم کشتی برخلاف سایر سازمان‌ها که روابط و مسائلی کلی، اتوماتیک وار بر سیستم حکمفرماست، کسوت و احترام به بزرگ‌تر خیلی بیشتر در اولویت است، احد پازاج نه تنها پیشکسوت ما است و احترامش واجب، کسی است که برای من خیلی زحمت کشیده و مربی و الگویم بوده، واقعا مشکل خاصی نبود، شاید به نوعی رشته کلام از دست ما خارج شد. در انتقال مطالب به اصحاب رسانه نيز ایرادهايي وجود داشت و به همین دلیل سوءبرداشت شد. حالا خداراشکر که مساله جمع شد و اميدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشيم. بعد از اینکه با اقتدار قهرمان بازی‌های آسیایی شدیم، حالا در راه المپیک بیش از برنامه‌ریزی و بودجه، به اتحاد و وحدت تیمی احتیاج داریم و این مسئولیتی است که بر گردن همه ما قرار دارد.