110 مدرسه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی برای مناطق محروم 21 استان به بهره‌برداری رسید

بخش خبری: از 110 مدرسه ساخته شده بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی - اهدایی رهبر معظم انقلاب به مناطق محروم 21 استان کشور- دیروز با حضور رئیس دفتر رهبر انقلاب همزمان در 21 استان کشور به بهره‌برداری رسید.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در این مراسم، ساخت مدرسه را در کشور و به ویژه مناطق محروم حرکتی عظیم برای اصلاح امور جامعه دانست و افزود: مدرسه سازی نهضتی است که انسان می‌سازد همان گونه که حوزه علمیه قم شخصیت‌هایی مانند امام خمینی تربیت کرد مدرسه هم بزرگان علم و دانش تربیت می‌کند و این خدمت بزرگی است.
وی با قدردانی از تلاش همه خیران و کسانی که در بنیاد برکت در مناطق محروم کشور به ساخت مدرسه پرداختند، گفت: حرکت شما حرکتی الهی است و یقینا مورد رضایت امام زمان(عج) قرار می‌گیرد و امیدوارم این خدمات با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره مقام امام حسین(ع) نزد پروردگار و شوری که شهادت این امام بزرگوار در دل عالمیان ایجاد کرد، افزود: امسال علیرغم گرفتاری‌های فراوان، توجه مردم عزیز ایران به عزاداری‌های ماه محرم قابل مقایسه با سال‌های قبل نبود که نشان می‌دهد قرآن و احکام اسلام در دل مردم عزیز ایران حاکم است.


رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب همچنین با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی اسلامی ایران گفت: چقدر باید رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره درخواست کند و این کم نیست، همه‌جا از آنها می‌ترسند و این تنها ایران است که مقابل آن ایستاده است و می‌گوید می‌خواهم مستقل باشم و آنها در این خصوص مانده‌اند.
محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی هم در این مراسم گفت:غیر از حقوق کارمندان ما هیچ هزینه‌ای جز محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم کشور انجام نمی‌دهیم و سود فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های تحت پوشش ستاد و فروش دارایی‌ها، صرف محرومیت زدایی می‌شود.
وی همچنین پیشنهاد کرد که 25 مدرسه‌ای که در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید به نام 25 شهید حادثه تروریستی اهواز نامگذاری شود.
وی از خصوصی سازی شرکت‌های ستاد اجرایی خبر داد و گفت: تجربه دفاع مقدس نشان داد هر جا کارها به مردم واگذار شد،کارها به بهترین وجهی انجام شده است.
مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برای مهر 97، 8000 کلاس درس برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، افزود: پیش از انقلاب سرانه دانش‌آموزی برای هر نفر یک و نیم متر مربع بود که اکنون به 5.2 متر مربع رسیده است. هرچند با میزان استاندارد جهانی فاصله داریم؛ اما نسبت به گذشته پیشرفت قابل توجهی را شاهد هستیم.
وی افزود:: براساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده 11 استان کشور زیر خط میانگین سرانه آموزشی هستند و این میزان در استان سیستان و بلوچستان شرایط نامناسب‌تری را دارد و عدد آن 3.5 متر مربع است.
سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم گفت: امروز 110 مدرسه از سری دوم یک هزار مدرسه بنیاد برکت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که سال گذشته تفاهم‌نامه ساخت یک‌هزار مدرسه دوم آن نیز با آموزش و پرورش به امضا رسید و تاکنون 400 مدرسه از این تعداد به بهره‌برداری رسیده است و با بهره‌برداری از این 110 مدرسه مجموعه مدارس ساخته شده توسط بنیادبرکت به یک‌هزار و 110 مدرسه می‌رسد.
وی افزود: 25 مدرسه در استان خوزستان و 22 مدرسه در استان سیستان و بلوچستان وبقیه در مناطق محروم 19 استان کشور ساخته و تحویل شده است.
جعفری گفت: بنیاد برکت تاکنون 90 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است از این میزان 72 هزار میلیارد ریال در حوزه ساخت مدارس بوده و 70 درصد نیز در حوزه اشتغال به کار گرفته شده است.
در این مراسم همچنین از چند مدیر استانی و پیمانکارانی که ساخت مدارس را به موقع تحویل دادند با اهداء لوح قدر دانی شد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس جمهور در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل: سیاست غلط دولت آمریکا در قبال ایران محکوم به شکست است ویژه برنامه هفته دفاع مقدس با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد تحلیل سیاسی هفته فلاحت پیشه: منبع تامین مالی روزانه 1000 پیامک علیه FATF چیست؟ 110 مدرسه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی برای مناطق محروم 21 استان به بهره‌برداری رسید زنگنه: ترامپ متهم اصلی افزایش قیمت نفت است موگرینی با تاکید بر کارساز بودن برجام: حق داریم تصمیم بگیریم با چه کسی تجارت کنیم دکتر عراقچی: بازگشت امریکا به برجام آسانتر از 6 سال قبل است شکست و انزوای برجامی ترامپ در شورای امنیت ترامپ مضحکه‌ای در تاریخ دیپلماسی آمریکا در نشستی با حضور عناصر موساد در نیویورک مطرح شد؛ سفیر امارات: مبارزه با ایران به نفع کشورهای عربی و اسرائیل است! شمخانی در نشست گفت‌و‌گوی امنیتی منطقه ای: مسیرهای تامین مالی تروریست‌ها باید قطع شود بررسی و تصویب مواد دیگری از لایحه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در جلسه هیات دولت وزیر بهداشت: ایران جایزه جهانی پیشگیری از بیماری غیر واگیر می‌گیرد گاز مشعل‌های پارس جنوبی شیرین می‌شود