گاز مشعل‌های پارس جنوبی شیرین می‌شود

معاون وزیر نفت گفت: با اجرای سیاست کاهش فلرسوزی که مدتی است در پالایشگاه‌های پارس جنوبی آغاز شده گازهای مشعل‌ها شیرین سازی آلایندگی در این منطقه کاهش می‌یابد.
حمیدرضا عراقی حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی اسکله صادرات میعانات گازی و افتتاح ساختمان‌های پایانه بندر سیراف درگفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در این ارتباط طرح ضد فلرینگ برای به حداقل رساندن فلرها و استفاده بهینه از آنها برای تبدیل به گاز شیرین به مناقصه گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: یکی از شرکت‌های بخش خصوصی در این مناقصه برنده شده که قرار است با عقد قرارداد این فلرها را خریداری و به گاز شیرین تبدیل و به جایگاه عرضه سوخت تحویل دهد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در باره آلایندگی در شهرستان‌های کنگان و عسلویه یادآورشد: طرح ضد فلرینگ در پارس جنوبی مدتی است شروع شده و نتایج خوبی نیز تاکنون حاصل شده است طوریکه در آغاز اجرای این طرح میزان آلایندگی در منطقه سیر نزولی پیدا کرد.


معاون وزیر نفت گفت: اما بدلیل افتتاح فازهای پالایشگاهی جدید دوباره آلایندگی در منطقه سیر صعودی داشته که اجرایی شدن طرح شیرین سازی گاز فلرها و مشعل‌ها بدنبال کنترل و به حداقل رساندن آلایندگی هستیم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: استان بوشهر مهد تولید سرمایه ملی و انتقال گاز و دیگر منابع انرژی در کشور است و توسعه این استان رویکرد مجموعه نفت است.
عراقی به احداث اسکله سیراف اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این پروژه گامی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران برای منفعت رسانی به مناطق پیرامونی صنعت است.
وی تاکید کرد: توانمندسازی مردم رویکرد مهم شرکت ملی گاز ایران است و با راه‌اندازی این اسکله این هدف نیز محقق و در آینده امکان واردات و صادرات از طریق اسکله میعانات گازی سیراف فراهم می‌شود.
در این آیین ساختمان‌های پایانه میعانات گازی سیراف که در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و در 2 طبقه ساخته شده، شامل بخش‌های اداری، رستوران، کلینیک، ورزشی و 35 واحد مسکونی افتتاح شد.
برای احداث ساختمان‌های اداری پایانه صادرات میعانات گازی سیراف 130میلیارد ریال اعتبار اولیه در نظر شده بود درحالی که تاکنون افزون بر 180 میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.
همچنین بهره‌برداری رسمی از پست برق 132 کیلو ولت پشتیبان فازهای 1 تا 3 پارس جنوبی با 320 میلیارد ریال اعتبار و عملیات اجرایی اسکله سیراف صادرات میعانات گازی بندر سیراف با اعتبار 220 میلیارد ریال آغاز شد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس جمهور در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل: سیاست غلط دولت آمریکا در قبال ایران محکوم به شکست است ویژه برنامه هفته دفاع مقدس با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد تحلیل سیاسی هفته فلاحت پیشه: منبع تامین مالی روزانه 1000 پیامک علیه FATF چیست؟ 110 مدرسه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی برای مناطق محروم 21 استان به بهره‌برداری رسید زنگنه: ترامپ متهم اصلی افزایش قیمت نفت است موگرینی با تاکید بر کارساز بودن برجام: حق داریم تصمیم بگیریم با چه کسی تجارت کنیم دکتر عراقچی: بازگشت امریکا به برجام آسانتر از 6 سال قبل است شکست و انزوای برجامی ترامپ در شورای امنیت ترامپ مضحکه‌ای در تاریخ دیپلماسی آمریکا در نشستی با حضور عناصر موساد در نیویورک مطرح شد؛ سفیر امارات: مبارزه با ایران به نفع کشورهای عربی و اسرائیل است! شمخانی در نشست گفت‌و‌گوی امنیتی منطقه ای: مسیرهای تامین مالی تروریست‌ها باید قطع شود بررسی و تصویب مواد دیگری از لایحه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در جلسه هیات دولت وزیر بهداشت: ایران جایزه جهانی پیشگیری از بیماری غیر واگیر می‌گیرد گاز مشعل‌های پارس جنوبی شیرین می‌شود