سپاه پاسداران با شلیک 6 فروند موشک، مقر تروریست‌ها در سوریه را هدف قرار داد سیلی موشکی برای دوستان شیطان

در ساعت 2 بامداد روز دوشنبه، یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پاسخ به حمله تروریستی اخیر در اهواز که توسط عناصر وابسته به گروهک‌های تکفیری صورت گرفت، طی عملیاتی با نام «ضربت محرم» با 6 فروند موشک بالستیک زمین به زمین از کرمانشاه، مقر سرکردگان تروریست‌ها در کشور سوریه (منطقه البوکمال در شرق فرات) را در فاصله 570 کیلومتری هدف قرار داد.
به گزارش فارس، طبق اخبار موشک‌های شلیک شده از دو نوع ذوالفقار(750 کیلومتر) و قیام (800 کیلومتر) بودند که روی بدنه لااقل یکی از این موشک‌ها، سه شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود» و عبارت «قاتلوا اولیاء الشیطان» (با دوستان شیطان بجنگید/ سوره نساء آیه76) نوشته شده بود.
در همین رابطه سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: منطقه‌ای که داعش در شرق فرات در آن استقرار دارد، تحت تسلط ارتش آمریکا است و موشک‌های سپاه به منطقه‌ای اصابت کرد که به منطقه تحت مسئولیت آمریکا نزدیک است. از سوی دیگر سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز با اشاره به عملیات موشکی و پهبادی سپاه علیه تروریست‌ها گفت: تروریست‌ها از فشنگ استفاده کردند و ما با موشک جواب‌شان را دادیم. امنیت ملت ایران خط قرمز ما است و در برابر آن کوتاه نمی‌آییم. در همین رابطه و در سلسله واکنش‌های مقامات کشورمان به این عملیات محمدرضا عارف نماینده مجلس تصریح کرد که این حمله، پاسخی بود به بدخواهان ایران اسلامی که در آرزوی ایجاد تنش و درگیری در داخل کشور ما نباشند. محمدجواد ظریف نیز تاکید کرد: توانایی موشکی ایران برای حفاظت از شهروندان خود کاملا قانونی است و باعث پیشبرد نبرد جهانی علیه داعش و تروریسم افراطی است. همچنین محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پیامی توئیتری نوشت: سیلی بزرگتر در راه است. از سوی دیگر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به عملیات موشکی سپاه، آن را آغازی برای برخوردی جدی‌تر با تروریست‌ها عنوان کرد.
واکنش‌های خارجی به حمله موشکی سپاه
در همین راستا و در واکنش‌های خارجی به این مساله، شان رایان سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مقابله داعش گفت: نیروهای ایرانی بدون اطلاع قبلی یک حمله انجام دادند. اکنون این ائتلاف در حال بررسی و ارزیابی این است که آیا خسارتی وارد شده و به علاوه هیچ خطری متوجه نیروهای این ائتلاف نیست. از سوی دیگر و در حالی که رسانه‌های غربی با انتشار این خبر و تیترهایی نظیر ایران در انتقام حمله اهواز، به پوشش وسیع حمله موشکی سپاه به سوریه پرداختند، سخنگوی کاخ کرملین تصریح کرد: مقابله با سازمان‌های تروریستی در سوریه ادامه دارد. همچنین سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه نیز در واکنش به حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌های حادثه اهواز در گفت‌وگو با روسیا الیوم اعلام کرد: عناصر باقیمانده داعش به دنبال فرار از مناطق تحت محاصره نیروهای دموکراتیک سوریه در شرق فرات بودند که حملات موشکی سپاه پاسداران ایران مانع فرار آن ها شد.
سایر اخبار این روزنامه