تقابل امشب پرسپولیس با السد و ویروس

شهروند| پرسپولیس با یک دنیا مشکل به قطر سفر کرده و امروز از ساعت 18:45 در ورزشگاه جاسم‌بن‌حمد شهر دوحه میهمان السد است اما سرخپوشان ناامید نشده و برای صعود تاریخی به فینال از جان مایه می‌گذارند.
سرماخوردگی، دردسر جدید برانکو
پرسپولیس که 2 پنجره نقل‌وانتقالاتی موفق به جذب بازیکن نشده و در ابتدای فصل 4 بازیکن تأثیرگذار خود را از دست داده، در آستانه نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا با انواع چالش‌ها مواجه است. مصدومیت شدید حسین ماهینی، محرومیت کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری و حالا شیوع ویروس سرماخوردگی در اردوی پرسپولیسی‌ها دردسرهای برانکو را کامل کرده است؛ ضمن اینکه او خودش هم نمی‌تواند از روی نیمکت تیمش را هدایت کند. از دوحه خبر می‌رسد ویروس سرماخوردگی که قبل از سفر سیدجلال حسینی و سیامک نعمتی را با مشکل مواجه کرده بود، حالا به چند بازیکن دیگر ازجمله شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح و احمد نوراللهی سرایت کرده است. با توجه به چنین وضعی به نظر می‌رسد برانکو برای انتخاب ترکیب اصلی‌اش با مشکلات زیادی مواجه باشد و قطعا باید به چند بازیکن جوان و کم‌تجربه از ابتدا یا حداقل به‌عنوان یار تعویضی میدان بدهد. ضمنا آنطور که پیداست سیامک نعمتی در پست غیرتخصصی یعنی دفاع راست بازی می‌کند.
امیدها را برای برگشت حفظ کنید
با وجود تمامی مشکلات برانکو و تیمش نشان داده‌اند که هر چه در توان دارند، در زمین خواهند گذاشت. شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که پرسپولیس بعد از دریافت یک گل در قطر و یک گل در تهران از الدحیل به بازی برگردد اما سرخپوشان با امید بازی کردند و زنده ماندند. حالا هم پرسپولیس با امید زنده است. پرسپولیسی‌ها خوب می‌دانند اگر در بازی رفت با توجه به مشکلات فراوان با نتیجه خوبی ازجمله برد، تساوی و حتی شکست با یک اختلاف گل دوحه را ترک کنند، می‌توانند ژاوی و یارانش را مثل دیگر تیم قطری در تهران زمینگیر کنند. با این حال نباید توانایی السدی‌ها را که با حذف استقلال به این مرحله رسیدند، نادیده گرفت. آنها آماده‌ترین مهاجم این روزهای آسیا یعنی بغداد بونجاح را با 12 گل زده در این فصل لیگ قهرمانان در اختیار دارند که به ماشین گلزنی مشهور است؛ عقب‌تر هم ژاوی و گابی جزو بازیکنان نامدار جهان هستند. استقلال در قطر نشان داد که السد هم شکننده است و نقاط ضعفی دارد؛ پرسپولیس برای نخستین صعود خود به فینال لیگ قهرمانان آسیا باید از همین نقطه‌های شکننده استفاده کند.