آغاز احضار و برخورد قاطع پلیس با ۱۵ سایت حباب ساز قیمت ارز و سکه


به گزارش فارس، فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه رونمایی از کشفیات و دستگیر شدگان این طرح گفت: با‌اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان و مأموران پلیس پایتخت، ۱۴۵ نفر از سارقان حرفه‌ای، بنام و سابقه‌دار و سارقان بانکی شناسایی و دستگیر شدند.
سردار حسین رحیمی با اشاره به فعالیت این دسته از سارقان در قالب ۳۴ باند، افزود: ۱۲ باند از این سارقان، سارق به عنف بوده و زورگیری و کیف‌قاپی می‌کردند؛ ۳۴ نفر نیزدر قالب ۹ باند با چهار قبضه سلاح اقدام به سرقت منازل و اماکن کرده و مقادیر زیادی دلار و سکه را سرقت نموده بودند.
رحیمی ادامه داد: سه نفر نیز در قالب یک باند سرقت مسلحانه اقدام می‌کردند که شناسایی و دستگیر شدند؛ همچنین 39 نفر نیز در قالب ۱۰ باند سرقت خودرو و لوازم خودرو فعالیت داشتند که از یک باند آنها ۷۵ خودروی سرقتی کشف و ضبط شد.
وی با اعلام اینکه ۸ نفر از سارقان نیز در قالب دو باند به کلاهبرداری می‌پرداختند، از شناسایی و دستگیری چندین باند قاچاق کالا خبر داد و گفت: با شناسایی این باندهای قاچاق و کشف ده‌ها انبار آنها،‌ در مجموع ۲۳ میلیارد تومان اموال قاچاق کشف و ضبط شد. فرمانده انتظامی پایتخت اظهارداشت: گروه سه نفره‌ای نیز که اقدام به قاچاق شربت‌های ضدحساسیت و ضدسرماخوردگی قلابی می‌کرد شناسایی و منهدم شد.


جزئیات پرونده طلافروشی شادی در شرق تهران
سردار رحیمی درخصوص طلافروشی شادی در شهر تهران که اقدام به کلاهبرداری از ۴ هزار و۲۰ نفر از شهروندان کرده بود، اعلام کرد: این طلافروشی از ۱۸-۱۹ سال پیش در شرق تهران با دریافت وجه از مردم و سرمایه‌گذاری توسط آنها فعالیت می‌کرد و ماهیانه به سرمایه‌گذاران ۳۰ درصد سود می‌داد.
وی افزود: صاحب طلافروشی فوق که با همسر و فرزندانش به این کار مبادرت می‌ورزید، نتوانست به سرمایه‌گذارانش پرداختی داشته باشد و بعد از گذشت چهار پنج روز از عدم پرداخت سود ماهیانه، مغازه را ترک و متواری شد که با تلاش کارآگاهان در شیراز دستگیر شد.
رئیس‌پلیس تهران با اشاره به توقیف همه اموال مالک این طلافروشی گفت:‌ تا این لحظه ۸۰۰ نفر از مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کرده‌اند، لذا از کسانی که اسناد و مدارک طلبکاری از طلافروشی شادی در شرق تهران را دارند درخواست می‌کنیم به پلیس آگاهی مراجعه کنند.
کلاهبرداری 300 میلیاردی متهم «سکه ثامن»
سردار رحیمی درخصوص متهم سکه ثامن اظهارداشت: متهم سکه ثامن در یکی از استان‌های غربی کشور بیش از یک سال پیش کارش را آغاز کرد و سال ۹۷ به تهران آمد.‌ این فرد بعد از خریداری دو باب مغازه در تهران به فعالیت خود ادامه داد و در این مدت ۳۰ هزار نفر از طریق اینترنت با وی همکاری کرده و ماهیانه سود می‌گرفتند.
وی با بیان اینکه این فرد بعد از کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد تومانی از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) از کشور خارج شد، افزود: قبل از شروع پرونده، این فرد از کشور متواری شد؛ بعد از شکایت، پلیس فتا وارد پرونده شد و با هماهنگی با پلیس اینترپل رد وی را در یکی از کشورها زده‌ایم، ضمن اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان از اموال این متهم توقیف شده است.
مردم مراقب شیادان عامل تصادف ساختگی باشند
فرمانده انتظامی پایتخت درخصوص باندی که اقدام به تصادف ساختگی می‌کرد، خاطرنشان کرد: این افراد در قالب گروه‌هایی دو سه نفره تصادف ساختگی ایجاد می‌کردند؛ یعنی یک نفر ادعا می‌کرد که خودرو با وی برخورد کرده و دو نفر دیگر نیز به کمکش می‌آمدند و از راننده‌ها اخاذی
می‌کردند.
رحیمی به شهروندان توصیه کرد که در صورت بروز هرگونه تصادفی ابتدا با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل کنند تا در دام چنین شیادانی گرفتار نشوند.
اولتیماتوم پلیس به دلالان
 و ۱۵ سایت حباب‌ساز قیمت ارز و سکه
وی در ادامه درباره سایت‌هایی که به صورت غیر واقعی اقدام به قیمت سازی سکه و ارز می‌کردند،اظهار داشت: ۱۵ سایتی که شبانه و بدون هیچ ضابطه‌ای، قیمت‌های دروغین ارز را اعلام می‌کردند شناسایی شدند.
فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: با هماهنگی دستگاه قضایی کار برخورد پلیس با این ۱۵ سایت آغاز شده است؛ برخی احضار شده‌اند و تعدادی نیز در حال احضار هستند.
سردار رحیمی درخصوص دلالان بازار سکه و ارز نیز گفت: تمامی کسانی که در بازار دلالی کرده و معاملات کاغذی می‌کنند نیز تحت نظارت پلیس هستند و با همکاری دستگاه قضایی و بانک مرکزی با آنها برخورد خواهد شد.
وی افزود: رفتار این دلالان و همچنین عملکرد این ۱۵ سایت باعث شده بود که حباب دروغین درخصوص قیمت سکه، ارز و طلا تشکیل شود که با هماهنگی‌های انجام شده، پلیس با جدیت با آنها برخورد خواهد کرد.