ضرورت برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در سال جاری

یک نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از احتمال برگزاری انتخابات شورایاری‌های تهران در سال جاری خبر داد.
به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان در نشست بررسی مشکلات اهالی منطقه ۱۷ تهران که در محل مسجد اعظم امام خمینی (ره) در این منطقه برگزار می‌شد، گفت: منطقه ۱۷ به عنوان دارالشهدای تهران محسوب می‌شود، لذا جلسه بررسی مشکلات مناطق تهران در دور دوم را ابتدا از این منطقه شروع کردیم و تلاش خواهیم کرد مشکلاتی که توسط اهالی این منطقه عنوان شده با پیگیری در سطح بالاتری و با حضور مسئولین کشوری همه مشکلات را حل و فصل کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه کشور در شرایط حساسی قرار گرفته است،‌ گفت: در روز دوشنبه هفته جاری با ۲۷ سفیر کشور اروپایی کمیسیون امنیت مجلس نشست داشت که همه آن‌ها بر ادامه ارتباطات اقتصادی‌شان با کشور ما تاکید کردند.
وی افزود: ما بحث افزایش قیمت‌ها و بویژه دلار،‌ سکه،‌ مسکن و خودرو را ظرف‌ ماه‌های گذشته شاهد بودیم که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد این افزایش قیمت‌ها ناشی از تحریم‌ها و مابقی به دلیل عوامل داخلی بوده است. بی‌تردید نباید همه چیز را گردن تحریم‌ها بیندازیم.


وی ادامه داد: واقعیت این است که برخی مشکلات به دلیل ناکارآمدی‌ها و تغییر مداوم سیاست‌هاست. بخش دیگری از مشکلات به دلیل دلال‌بازی‌ها و حضور مفسدان اقتصادی است که خوشبختانه قوه قضاییه در این موضوع ورود پیدا کرده  و در حال حاضر ۳۰ نفر محکوم شده‌اند و  ۳ نفر نیز به اعدام محکوم شده‌اند. در همین راستا باید از قوه قضاییه درخواست کنیم که این موضوعات را به صورت جدی دنبال کند.
وی تاکید کرد: البته باید بپذیریم که بخش دیگری از این افزایش قیمت‌ها به عهده خود مردم است، چرا که در جنگ روانی به راه افتاده مردم را نسبت به آینده مایوس می‌کنند و طبیعی است که افراد به دلیل پایین آمدن ارزش ریال آن را به دلار تبدیل کنند و به فروشگاه‌ها هجوم بیاورند و در این میان نیز برخی افراد سودجو دست به احتکار اجناس می‌زنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش نرخ دلار گفت: برخی کانال‌های بیگانه هنگامی که قیمت دلار افزایش پیدا می‌کرد، لحظه به لحظه خبر آن را اعلام می‌کردند اما از زمانی که نرخ ارز در بازار روند کاهشی پیدا کرده است، به هیچ عنوان خبر آن را اعلام نمی‌کنند.
کواکبیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع FATF اشاره کرد و افزود: ما از چهار موضوع FATF سه موضوع را پیش‌تر تصویب کرده‌ایم که به شورای نگهبان ارسال شده و یک موضوع آن باقی مانده بود که ابتدا مقام معظم رهبری با این مورد مخالفت کردند و مجلس نیز به تبع این مخالفت این موضوع را کنار گذاشت،‌ اما سران سه قوه پس از رایزنی با رهبری در این خصوص صحبت کرده بودند و اعلام کردند ایشان موضوع را به مجلس و دولت واگذار نمودند،‌ با این شرایط اگر رهبری امروز هم اعلام کنند که در این خصوص مخالف هستند مجلس نیز با آن مخالفت خواهد کرد. وی ادامه داد: از سوی دیگر حتی اگر این موضوع را مجلس در صورت وجود مخالفت‌ها به تصویب برساند شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد، لذا در این خصوص هیچکس نباید دغدغه‌ای داشته باشد.
وی در خصوص برگزاری انتخابات شورایاری‌های شهر تهران نیز گفت: شورای اسلامی شهر تهران و مجلس و همچنین فرمانداری تهران این موضوع را دنبال می‌کند و امیدواریم که انتخابات شورایاری‌ها امسال برگزار شود.