روسیه سامانه موشکی اس 300 را به سوریه تحویل داد

وزارت دفاع روسیه تصاویری از تحویل سامانه‌های موشکی اس-300 به سوریه را منتشر نمود که در شبکه تلویزیونی «ازوزدا» و «راسیا- 24» پخش شد. در این تصاویر دیده می‌شود که تجهیزات سامانه‌های موشکی از یک فروند هواپیمای حمل و نقل نظامی روسی تخلیه می‌شود. این عملیات در تاریکی شب صورت گرفته است.
سرگئی شویکو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد مسکو همچنین به عنوان بخشی از تحویل سامانه‌های اس-300 به سوریه، 49 واحد تجهیزات نظامی را به این کشور به منظور ارتقاء امنیت نیروهای روسیه در سوریه تحویل داده است.
درحال حاضر سامانه‌های اس-300 روسیه در اطراف پایگاه دریایی طرطوس به کار گرفته شده‌اند. سامانه بسیار مدرن اس-400 هم به پایگاه هوایی حمیمیم فرستاده شده است.
بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه،ارتش سوریه برای یادگیری نحوه بکارگیری سامانه‌های موشکی اس-300 به سه ماه زمان نیاز دارد. در 24 سپتامبر وزیر دفاع روسیه اعلام کرد اقداماتی را جهت افزایش میزان امنیت نیروهای نظامی خود در سوریه در پیش خواهد گرفت که از جمله این اقدامات تحویل سامانه اس-300 به سوریه است که به دنبال سرنگونی جنگنده ایلوشین روسیه، که مسکو رژیم صهیونیستی را مسئول آن می‌داند.


پیش از این وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی خود در این خصوص اعلام کرد این اقدام منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه خواهد شد. چند روز پیش روزنامه هآرتص به نقل از آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد در صورت استفاده از سامانه دفاع موشکی اس-300 روسیه در سوریه علیه اسرائیل، این رژیم ممکن است این سامانه را هدف قرار دهد.
در این رابطه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن ابراز ناراحتی از تجهیز نیروی هوایی سوریه به سامانه دفاع موشکی اس-300، بر ادامه حملات هوایی علیه دمشق تاکید کرد.
«آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز در واکنش به تحویل کامل سامانه دفاع موشکی اس-300 روسیه به سوریه گفت: «ما از استقرار سامانه اس-300 در سوریه خوشحال نیستیم، اما اسرائیل به عملیات‌های خود در سوریه ادامه می‌دهد.»
او مدعی شد که اسرائیل انتخاب دیگری ندارد و باید به حملات هوایی خود در سوریه ادامه دهد. آویگدور لیبرمن همچنین تاکید کرد: «به نظرم هم‌اکنون مهمترین مسئله بازگرداندن روابط کاری با روسیه به حالت عادی است.»
این وزیر صهیونیست بار دیگر مدعی شد اسرائیل هیچ نقشی در سرنگونی هواپیمای شناسایی روسیه نداشته و نیروی هوایی سوریه مقصر اصلی این حادثه است.
سایر اخبار این روزنامه
مسئولان اتحادیه‌های صنفی اعلام کردند؛ کاهش بیشتر قیمت کالاها در پی سقوط نرخ ارز وزیر ارتباطات اعلام کرد گوشی تلفن همراه 50درصد ارزان می‌شود رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: تلاش دولت برای کاهش نرخ ارز تا رسیدن به قیمت واقعی پوتین از طرح اروپایی مبادلات مالی با ایران حمایت کرد برهم صالح، عبدالمهدی را مامور تشکیل دولت جدید عراق کرد تحلیل سیاسی هفته سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در افغانستان11 کشته برجای گذاشت فعالان مدنی در نیویورک خواستار محاکمه سران سعودی شدند سعودی‌ها روزنامه نگار مخالف خود را در اسلامبول ربودند روسیه سامانه موشکی اس 300 را به سوریه تحویل داد زنگنه: ایران با قدرت به تولید نفت ادامه می‌دهد دکتر ظریف: رای دیوان لاهه شکست دیگری برای حکومت معتاد به تحریم است وزیر خارجه اسلوونی: قاطعانه از برجام حمایت می‌کنیم هیات دولت با افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال 97 موافقت کرد ستادکل نیروهای مسلح: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و صلابت در برابر اخلالگران است دادگاه لاهه آمریکا را به رعایت حقوق ایران موظف کرد پیروزی حقوقی ایران بر آمریکا در معتبرترین نهاد بین المللی