انصارالله یمن از درخواست اتحادیه اروپا برای توقف تجاوزگری علیه این کشور استقبال کرد

سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیات مذاکره‌کننده یمن، از درخواست اتحادیه اروپا برای پایان تجاوز نظامی به کشورش استقبال کرد.
به گزارش شبکه خبری المسیره، محمد عبدالسلام در صفحه توئیتری خود نوشت: از درخواست اتحادیه اروپا برای توقف تجاوز به یمن و محکومیت بمباران غیر نظامیان و آثار فرهنگی و تاریخی، تلاش برای شکست محاصره مردم یمن و ازسرگیری مذاکرات سیاسی استقبال می‌کنیم.وی گفت که تحرک فعالانه اتحادیه اروپا در قبال صلح گامی مثبت به شمار می‌رود.
پارلمان اروپا روزپنجشنبه در بیانیه‌ای ادامه حمله به یمن و نقض حقوق غیرنظامیان را محکوم کرد و از عربستان خواست هرچه سریع‌تر به جنگ و محاصره یمن پایان دهد.این نهاد اروپایی همچنین خواستار ممنوعیت فروش سلاح و تکنولوژی کنترل اینترنت به امارات شد.
پارلمان اروپا همچنین تاکید کرد که راه حل سیاسی و گفت‌و‌گو تنها راه برای بازگرداندن صلح، حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی یمن است.


پارلمان اروپا روز پنجشنبه در نشستی در استراسبورگ در شرق فرانسه از تمامی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای خواست با طرف‌های یمنی برای کاهش شدت درگیری‌ها و دستیابی به یک راه حل همکاری کنند.این نهاد اروپایی همچنین بر حمایت خود از تلاش‌های «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن برای آغاز روند سیاسی میان طرف‌های درگیر تاکید کرد.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 50 هزار یمنی بی‌گناه و ویرانی زیر ساخت‌های این کشور شده است.
رهبر انصارالله یمن: صلح شرافتمندانه را می‌پذیریم
رهبر انصارالله یمن نیزتاکید کرد که ائتلاف متجاوز عربی همچنان به محاصره مردم این کشور و تلاش برای اشغال استان الحدیده ادامه می‌دهد. عبدالملک الحوثی گفت: ما هیچ‌گاه نمی‌پذیریم عربستان و امارات یا هر طاغوت دیگری بر ما حکومت کنند و ما را به بردگی بگیرد. اشغالگران آمریکایی، عربستانی و اماراتی کنترل منابع و درآمدهای یمن را در دست دارند.
وی گفت: ائتلاف متجاوز عربی همچنان به تشدید اوضاع در ساحل غربی ادامه می‌دهد و تعداد زیادی نیرو را در ازای پول اندکی به کار گرفته است. دشمن در تمامی ابعاد نظامی، اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای ما را هدف قرار داده و برای طولانی کردن محاصره اقتصادی تلاش می‌کند. ما باید با این اقدامات دشمن به خوبی مقابله کنیم.
الحوثی تاکید کرد: برخی به گونه‌ای حرف می‌زنند که گویی ما با هرگونه راهکار مسالمت‌آمیزی برای بحران مخالفیم و بر ادامه جنگ پافشاری می‌کنیم اما ما صلح را می‌پذیریم و با تسلیم شدن مخالفیم. ائتلاف متجاوز با تمامی تلاش‌ها برای برقراری صلح به‌رغم وجود امتیازدهی‌هایی از جانب ما مخالفت کرد. جنبش انصارالله یمن آماده پذیرش صلحی شرافتمندانه است که براساس آن دشمن تمامی تجاوزات و حملاتش به یمن را متوقف کند.
یونیسف:16 میلیون یمنی از آب‌ آشامیدنی محرومند
در همین حال صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از نداشتن آب‌ آشامیدنی 16 میلیون یمنی به دلیل حملات پیاپی ائتلاف سعودی علیه این کشور خبر داد.به گزارش یونیسف، هر روزی که می‌گذرد، اوضاع انسانی در یمن بدتر می‌شود و این کشور اکنون پس از گذشت سه سال و نیم از جنگ ائتلاف سعودی در آستانه قحطی کامل قرار دارد.
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یا همان «یونیسف»، دیروز گزارشی را درباره خسارت‌های جانی وارده به ملت یمن در سایه تجاوزات چهار ساله ائتلاف سعودی، منتشر کرده است.در این گزارش هشدار داده شد که «یمن به دلیل مشکلات آبی، با خطرناک‌ترین موج وبا در تاریخ این کشور مواجه است.»
یونیسف همچنین اعلام کرد که «تنها راه‌حل سیاسی و توقف حملات نظامی علیه یمن می‌تواند جلوی شیوع وبا در این کشور را بگیرد.»
سازمان بهداشت جهانی پیش از این درباره موج جدید شیوع وبا در یمن هشدار داده بود و اعلام کرد که یمن در آستانه موج جدید وبا قرار دارد و آمار کسانی که بر اثر این بیماری فوت می‌کنند به سبب سوء تغذیه و گسترش آن افزایش می‌یابد.
دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در گزارش مرداد ماه گذشته اعلام کرد که یمن به دلیل ادامه جنگ در این کشور، دچار اوضاع بسیار نابسامانی در زمینه خدمات درمانی و پزشکی است.
یمن این روزها بدترین کشور از لحاظ بحران انسانی است؛ بحرانی که پس از محاصره هوایی و دریایی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی با حمایت غربی‌ها، عملا به یک «فاجعه» تبدیل شده است و بیمارستان‌ها و کانال‌های آبی و زیر ساخت‌های این کشور افزون بر بمباران هر روزه منازل مسکونی، هدف قرار می‌گیرند.
خانم «لیز گراندی» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن چندی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که 8.4 میلیون نفر از یمنی‌ها نمی‌‌دانند که غذای آنها از کجا خواهد آمد و وعده غذایی بعدی آنها چه خواهد بود و بسیاری از آنها در طول روز یک وعده غذا دارند.
مسئول سازمان ملل درباره تبعات حملات هوایی ائتلاف سعودی به منابع بهداشتی و آبی یمن هشدار داد و اعلام کرد که «بحران انسانی در یمن بزرگترین بحران جهان است.»
تظاهرات گسترده یمنی‌ها علیه ائتلاف سعودی برای سومین روز پیاپی
هزاران یمنی با برگزاری تظاهرات گسترده برای سومین روز متوالی ائتلاف متجاوز سعودی و دولت دست نشانده آن را مسئول اوضاع اقتصادی نابه سامان در یمن دانستند.به گزارش المنار، هزاران تن از مردم یمن برای سومین روز پی در پی با حضور در خیابانهای استان تعز در اعتراض به اوضاع بد اقتصادی این کشور علیه دولت عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن و ائتلاف متجاوز سعودی شعار سر دادند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات گسترده اعلام کردند که دولت مستعفی یمن و ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی که تمام زیر ساختهای این کشور را نابود کرده مسئول این اوضاع اقتصادی اسفبار هستند.
تظاهر کنندگان پلاکاردهایی حاوی شعارهایی علیه تجاوز عربستان علیه یمن و به بن بست کشاندن اوضاع اقتصادی در این کشور و بحرانی شدن شرایط مردم یمن در دست داشتند.
کسبه و بازاری‌های یمنی نیز دست به اعتصاب گسترده زدند. سقوط ارزش پول یمن و افزایش شدید قیمتها در این کشور باعث به وجود آمدن بحران شدید اقتصادی در یمن شده است.
سایر اخبار این روزنامه
معاون رئیس جمهور: قیمت دلار به زیر 7000 تومان می‌رسد رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی: آمریکا را در تحریم ایران شکست خواهیم داد انصارالله یمن از درخواست اتحادیه اروپا برای توقف تجاوزگری علیه این کشور استقبال کرد اردوغان: آمریکا 19هزار کامیون سلاح برای تروریستهای سوریه ارسال کرده است وزیر دفاع سابق آمریکا: تهدید ایران یک حماقت محض است استاندار اوکیناوا: جلوی ساخت پایگاه نظامی آمریکا را می‌گیرم رئیس جمهور سابق تونس: حاکمان عرب منتظر آتشفشان مردمی باشند روسیه: 73 گرجستانی در آزمایشگاه بیولوژیک آمریکا جان باختند چین: آمریکا یاوه گویی می‌کند دست زیاده خواهان هنوز در جیب مردم است حمایت آلمان از برجام مرکل دست رد به سینه رئیس رژیم صهیونیستی زد سرپرست وزارت کار: تسهیلات اشتغالزایی روستایی تا 100 میلیارد ریال افزایش یافت مجلس فردا درباره الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم تصمیم می‌گیرد در نامه‌ای به شریعتمداری مطرح شد؛ انتقاد حجتی از ادامه صادرات گوجه فرنگی و درخواست ممنوعیت صادرات سیب زمینی تسویه طلب بازنشستگان آموزش و پرورش تا پایان مهر رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی: آمریکا را در تحریم ایران شکست خواهیم داد رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی: آمریکا را در تحریم ایران شکست خواهیم داد رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی: آمریکا را در تحریم ایران شکست خواهیم داد رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی: آمریکا را در تحریم ایران شکست خواهیم داد رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی: آمریکا را در تحریم ایران شکست خواهیم داد رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی: آمریکا را در تحریم ایران شکست خواهیم داد رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی: آمریکا را در تحریم ایران شکست خواهیم داد