اردوغان: آمریکا 19هزار کامیون سلاح برای تروریستهای سوریه ارسال کرده است

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که آمریکا 19 هزار تریلی حامل سلاح، مهمات و ادوات نظامی به تروریست‌های سوریه تحویل داده است.
به گزارش ایرنا، اردوغان در همایش بین‌المللی "بازاندیشی صلح و امنیت در جهان از هم‌ گسیخته" در اسلامبول حضور نظامی ترکیه در سوریه را "به دعوت مردم بی‌گناه سوریه" عنوان کرد و افزود: وقتی که مردم سوریه انتخابات خود را برگزار کنند، آن جا را ترک می‌کنیم."
وی خواستار توقف حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی سوریه و توقف ارسال سلاح به آنها و بیان کرد: در کشتار انسان‌ها نوع سلاح استفاده شده اهمیتی ندارد و در این زمینه سلاح شیمیایی یا متعارف، فرقی نمی‌کند.
اردوغان همچنین خواستار مبارزه مشترک با گروه‌های تروریستی شد و خطاب به آمریکا گفت: یک روزی فرا می‌رسد که شما هم درگیر گروه‌های تروریستی می‌شوید.


وی با بیان این که هم‌اکنون در شمال سوریه 22 پایگاه نظامی آمریکا و نیز پنج پایگاه نظامی روسیه دایر است و هر روز این پایگاه‌ها تقویت می‌شود، اظهار کرد: باید پرسید که این پایگاه‌ها برای چه در سوریه ایجاد شده است؟
رئیس جمهوری ترکیه اضافه کرد: زمان اظهار نظر، همه مدعی و خواهان تمامیت ارضی سوریه می‌شوند ولی همزمان با ایجاد 22 پایگاه نظامی، نفت دیرالزور را به غارت می‌برند و مدعی می‌شوند که مردم سوریه در فقر و فلاکت و جنگ زندگی می‌کنند و با این حال به ترکیه می‌گویند که خاک سوریه را ترک کند.
وی تاکید کرد: ما مناطق شمالی سوریه را ترک نخواهیم کرد و تنها زمانی از آن مناطق خارج خواهیم شد که انتخابات در سوریه برگزار شود و آنجا را به صاحب آن سرزمین تحویل دهیم.
ترکیه در دو عملیات نظامی مجزا در دو سال گذشته با تجاوز به خاک سوریه، چهار هزار کیلومتر از مناطق شمالی سوریه از جمله شهرهای عفرین، الباب، اعزاز و جرابلس را به اشغال خود در آورده است.
نیروهای جدید آمریکا وارد سوریه شدند
به گزارش خبرگزاریها نیروهای جدید و تفنگداران دریایی آمریکا وارد شرق سوریه شده و این نیروها در اطراف شهرک هجین در استان دیرالزور مستقر شدند.به گزارش ایرنا، نهاد موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد یک کاروان نظامی ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا شامل 6 خودرو و چهار کامیون حامل موشک‌ها و مواد تدارکاتی وارد مناطق تماس کردهای سوریه با گروه تروریستی داعش در جنوب شرق دیرالزور شدند.
این نهاد وابسته به مخالفان سوری افزود: در 24 ساعت گذشته گروه‌هایی از تفنگداران دریایی آمریکا با یک هواپیمای نظامی در اطراف شهرک هجین فرود آمدند.
دیده بان حقوق بشر سوریه تصریح کرد که از دهم سپتامبر(19 شهریور 1397) تاکنون 216 نیروی کرد سوریه و 117 تروریست داعشی در درگیری‌های میان دو طرف در جنوب شرق دیرالزور کشته شدند.
نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) ائتلافی از نیروهای سیاسی و نظامی با اکثریت کرد و عرب است که در سال 2015 میلادی با حمایت آمریکا و با هدف «مبارزه با تروریسم» تاسیس شد.
استان دیرالزور در شرق سوریه در مرز این کشور با عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است.
نماینده سازمان ملل در سوریه: به بن بست رسیدیم
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، سه ماه آتی را برای برقراری ثبات در ادلب و تشکیل کمیته قانون اساسی حیاتی دانست. به نوشته روزنامه القدس العربی، استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه با اشاره به اوضاع سوریه گفت: موفقیتی حاصل نشد با این حال جامعه بین‌الملل دستکم درمورد سوریه تصمیم گرفت که آن را رها نکند. اما از ابتدا راه حل نظامی هدف مورد نظر برای حل مشکل بود. ما اکنون به بن بست رسیده‌ایم و طرفین نیازمند میانجیگری برای دستیابی به عوامل مشترک هستند. ما خواهان راه حل سیاسی هستیم.
وی گفت: مهم‌ترین نکته این است که ما جنگ‌های نیابتی نمی‌خواهیم. نیروهای کشورهای بسیاری در سوریه حضور دارند و این خطرناک است اما به ما فرصت آگاهی درمورد خطرناک بودن وضعیت موجود را می‌دهد.
سایر اخبار این روزنامه
معاون رئیس جمهور: قیمت دلار به زیر 7000 تومان می‌رسد رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی: آمریکا را در تحریم ایران شکست خواهیم داد انصارالله یمن از درخواست اتحادیه اروپا برای توقف تجاوزگری علیه این کشور استقبال کرد اردوغان: آمریکا 19هزار کامیون سلاح برای تروریستهای سوریه ارسال کرده است وزیر دفاع سابق آمریکا: تهدید ایران یک حماقت محض است استاندار اوکیناوا: جلوی ساخت پایگاه نظامی آمریکا را می‌گیرم رئیس جمهور سابق تونس: حاکمان عرب منتظر آتشفشان مردمی باشند روسیه: 73 گرجستانی در آزمایشگاه بیولوژیک آمریکا جان باختند چین: آمریکا یاوه گویی می‌کند دست زیاده خواهان هنوز در جیب مردم است حمایت آلمان از برجام مرکل دست رد به سینه رئیس رژیم صهیونیستی زد سرپرست وزارت کار: تسهیلات اشتغالزایی روستایی تا 100 میلیارد ریال افزایش یافت مجلس فردا درباره الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم تصمیم می‌گیرد در نامه‌ای به شریعتمداری مطرح شد؛ انتقاد حجتی از ادامه صادرات گوجه فرنگی و درخواست ممنوعیت صادرات سیب زمینی تسویه طلب بازنشستگان آموزش و پرورش تا پایان مهر رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی: آمریکا را در تحریم ایران شکست خواهیم داد رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی: آمریکا را در تحریم ایران شکست خواهیم داد رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی: آمریکا را در تحریم ایران شکست خواهیم داد رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی: آمریکا را در تحریم ایران شکست خواهیم داد رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی: آمریکا را در تحریم ایران شکست خواهیم داد رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی: آمریکا را در تحریم ایران شکست خواهیم داد رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی: آمریکا را در تحریم ایران شکست خواهیم داد