ناوگروه ایران با پیام «دوستی و حسن نیت» در کراچی پهلو گرفت

ناو گروه پنجاه و هفتم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از سه فروند از رزم ناوهای نیروی دریایی، با «پیام دوستی و حسن نیت»، در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفت.
به گزارش ایرنا، جمعی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی پاکستان، «احمد محمدی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی، معاون سرکنسول و جمعی از کارکنان سرکنسولگری ایران در کراچی با حضور در اسکله، به صورت رسمی از ناوگروه ایرانی استقبال کردند.
این ناوگروه شامل ناو نیروبر سنگین «بوشهر» حامل یک فروند بالگرد نظامی نیروی دریایی ارتش، ناو پشتیبانی - رزمی «نیزه» و ناو موشک انداز کلاس پیکان «خنجر»است.
فرمانده ناوگروه پنجاه و هفتم نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به کراچی نیز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با ایرنا اعلام کرد که این ناوگروه حامل پیام «صلح و دوستی» دولت و ملت ایران برای پاکستان بوده و این سفر، رسم و عرفی است که بین نیروی دریایی کشورهای جهان انجام می‌شود.


ناخدا یکم«امیر حسینی ارانی»، هدف اصلی این سفر را نشان دادن «قدرت، صلابت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران»عنوان کرد و گفت: این ماموریت‌ها با عوامل و تدابیر مقام معظم رهبری و انجام رزمایش‌های مشترک بین دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان انجام می‌شود.
وی اضافه کرد:در این سفر علاوه بر اینکه براساس رسم بین الملل، در مسیر تعمیق روابط با کشور همسایه خود گام بر می‌داریم، در نظر است تا رزمایش مشترک تجسس و نجات نیز در آب‌های ساحلی پاکستان برگزار شود.
ناخدا یکم حسینی ارانی، طول مدت اقامت این ناوگروه در بندر کراچی پاکستان را سه روز خواند و گفت: همچنین به مدت دو روز نیز رزمایش دریایی مشترک انجام می‌شود.
فرمانده ناوگروه پنجاه و هفتم نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت:این رزمایش به منظور تجسس و نجات است که همکاری بین دو نیروی دریایی برادر و دوست را برای کمک رسانی و انجام فعالیت‌های انساندوستانه در آبهای آزاد برگزار شده و دو طرف، تجربه، تخصص و دانش خود را در این زمینه در اختیار طرف مقابل قرار می‌دهند.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر نیرو: 100 طرح سدسازی در دست اجرا است پیروزی حقوقی دیگر ایران در برابر آمریکا دستور توقیف 5 میلیارد دلار بانک مرکزی ایران درایتالیا لغو شد دومین روز رسیدگی به شکایت ایران در لاهه وکلای ایران، آمریکا را متهم به فرار از پاسخگویی کردند با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام کریمی تبار نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام شد تحلیل سیاسی هفته ناو جنگی ائتلاف سعودی در سواحل یمن منهدم شد رئیس سازمان امور اداری و استخدامی: 26 آبان آخرین مهلت تعیین تکلیف بازنشستگان شاغل است ناوگروه ایران با پیام «دوستی و حسن نیت» در کراچی پهلو گرفت معاون رئیس‌جمهور خبر داد: قطعیت گزینه 2 وزارتخانه واحتمال تصمیم جدیدبرای 2 وزارت دیگر نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ترک: جسد «جمال قاشقچی» با اره تکه تکه شده است! رئیس سازمان برنامه و بودجه: 159 میلیارد تومان اعتبار به سیل‌زدگان شمال کشور اختصاص یافت سفیر انگلیس: لندن در جست‌وجوی منافع اقتصادی برجام برای ایران است سناتورهای فرانسوی خواستارتقویت یورو برای حمایت ازایران شدند دادستان تهران خبر داد صدور 61 فقره کیفرخواست برای متهمان پرونده‌های کلان اقتصادی ظرف سه ماه اخیر