آمادگی سپاه برای عملیات مشترک با ارتش پاکستان علیه تروریست‌ها


روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران با صدور بیانیه‌ای از ربوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی در میرجاوه خبر داد.
قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شامگاه دوشنبه 23 مهرماه تعدادی از  بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت وتبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک‌های ضد انقلاب ربوده شدند.
ردپای عوامل نفوذی در ربودن مرزبانان
این اطلاعیه در ادامه با اشاره به اینکه این پایگاه از استحکامات خوبی برخوردار بوده، خاطرنشان کرده است: عوامل گروهک‌های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و روبه‌روی یکی از پاسگاه‌های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌.


روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در پایان تاکید کرده است: عملیات تعقیب اشرار، تروریست‌ها و عوامل نفوذی دشمن ونیز اقدامات لازم برای آزاد‌سازی ربوده شدگان با جدیت در دستور کار نیروهای دفاعی و امنیتی مستقر درمناطق مرزی قرار گرفته است و ازدولت پاکستان نیز انتظار می‌رود با اشرارو تروریست‌هایی که در جوار مرزهای آنان لانه کرده و از سوی برخی کشورهای مرتجع شرور و تروریست پرور منطقه حمایت و به کارگیری می‌شوند، برخورد جدی داشته و به سرعت نسبت به آزادی و تحویل مرزبانان  اقدام کند.
آمادگی عملیات مشترک با ارتش پاکستان برای آزادی مرزبانان
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگویی با اشاره به ربودن تعدادی از مرزبانان ایرانی در میرجاوه گفت: شامگاه دوشنبه  یک گروه  تروریستی از گروهک جیش العدل از مرز پاکستان به یکی از پایگاه‌های مرزی ما که مسئولیت مراقبت و پایش مرزی در منطقه لولکدان میرجاوه  را بر عهده داشته است نفوذ کردند.
وی افزود: این اتفاق توسط عامل یا عوامل نفوذی صورت گرفته و در این حادثه تعدادی از بسیجیان بومی منطقه، عزیزان هنگ مرزی میرجاوه و2 نفر از پاسداران را به گروگان گرفتند و به داخل خاک پاکستان منتقل کردند.
پاکستان نسبت به مناطق مرزی خود مسئولیت پذیرتر باشد
سردار پاکپور با بیان اینکه دولت پاکستان باید نسبت به مناطق مرزی خود مسئولیت پذیرتر باشد، گفت: در شش ماهه اول امسال تعدادی زیادی از پاسگاه های مرزی ما از داخل خاک پاکستان مورد حمله قرار گرفتند. 12 روز پیش بود که در حمله به یکی از پاسگاه‌های مرزی ما نفر دوم این گروهک هاشم نکوری کشته شد  و عملیات مختلف دیگری هم از داخل خاک پاکستان علیه پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی ما صورت گرفته است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: خود من در منطقه حاضر بودم تماس‌هاس مختلفی از سوی مرزبانی و قرارگاه قدس نزسا با مرزبانی و ارتش پاکستان گرفته شد و از آنها خواستیم که نسبت به تحویل اشرار و سلامتی ربوده‌شدگان
تضمین دهند.
وی ادامه داد: این تروریست‌ها در داخل خاک پاکستان دارای مقر بوده و در آنجا زندگی می‌کنند. جمهوری اسلامی آمادگی هرگونه عملیات مشترک با ارتش پاکستان برای دستگیری اشرار و آزادسازی گروگان‌ها را دارد و ما این قضیه را پیگیری می‌کنیم تا افراد ربوده شده به سلامت نزد خانواده‌هایشان برگردند.
گروهک تروریستی جیش‌العدل: ما نیروهای ایرانی را ربودیم
گروهک تروریستی جیش‌العدل در کانال تلگرامی منتسب به این گروهک، مسئولیت ربوده شدن تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه را برعهده گرفت. منابع خبری تعداد مرزبان‌های ربوده شده را بین 11 تا 14 نفر عنوان کردند .