در نشست «آسم» در پاریس ؛ سران کشورهای آسیایی و اروپا بر حمایت از برجام تاکید کردند

سران کشورهای آسیایی و اتحادیه اروپا در نشست روز جمعه پاریس با حمایت از توافق هسته‌ای ایران (برجام) و اعلام مفید بودن این پیمان برای امنیت جهانی، بر پایبندی به این توافقنامه بین‌المللی تاکید کردند.
به گزارش آسوشیتدپرس از بروکسل؛ کشورهای آسیایی و اعضای اتحادیه اروپا با تاکید بر حمایت از برجام که برنامه‌های هسته‌ای تهران را محدود می‌کند، آن را پیمان مفید و موثری دانستند که توانایی دستیابی به اهدافش را دارد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه (10اردیبهشت) با طرح ادعاهای بی‌پایه، خروج واشنگتن را از این توافق که به تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز رسیده بود و از سرگیری تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اعلام کرد.
اتحادیه اروپا و دیگر امضاکنندگان برجام مخالفت خود را با اقدام رئیس جمهوری آمریکا برای خروج یکجانبه از برجام اعلام و بر حفظ آن تلاش می‌کنند.


این نهاد اروپایی اعلام کرده است که بسته‌هایی را در حمایت از تجارت شرکت‌های خود با ایران و همچنین سازوکار مالی موسوم به SPV برای مصون داشتن تعاملات مالی اروپا با ایران ارائه می‌دهد.
موگرینی پیش‌تر گفته بود: سازوکار ویژه مالی در ماه نوامبر سال جاری میلادی (آبان ماه) راه‌اندازی خواهد شد.
اجلاس گروه آسیا - اروپا (آسم) در سال 1996 تاسیس شده و برای اولین بار در تایلند آغاز به کار کرد. گروه بین قاره‌ای «آسم» از کمیسیون اروپا، 28 عضو اتحادیه اروپا، 12 عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب شرق آسیا «آسه آن» و نیز سه گروه منطقه‌ای و برخی دیگر کشورها از جمله مغولستان، پاکستان، استرالیا، نیوزیلند، هند، بنگلادش، قزاقستان، روسیه، نروژ، سوئیس و کرواسی تشکیل شده و درحال حاضر 53 شریک و 2سازمان بین‌المللی در این گروه حضور دارند. کشورهای عضو این گروه بیش از60 درصد از جمعیت و نزدیک به 60 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارند.
علاوه بر اجلاس سالانه این گروه، نشست‌هایی درخصوص موضوعات فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، محیط‌زیست، مالی و خارجی با حضور وزرای کشورهای عضو برگزار می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
روزنامه جمهوری اسلامی بررسی می‌کند؛ پیمان پولی دوجانبه؛ روش امن برای حذف دلار از مبادلات جهانی معاون اول رئیس‌جمهور: سران قوا درباره لوایح چهارگانه FATF هماهنگ هستند صادرات نفت ایران افزایش یافت یورش نظامیان سعودی به منطقه شیعه نشین قطیف حمله هوایی ائتلاف آمریکا به دیرالزور سوریه درپی قطعی شدن قتل قاشقچی در کنسولگری عربستان در اسلامبول صورت گرفت پامپئو برای ریاض از کاخ سفید مهلت پاسخگویی گرفت جک استراو: آمریکا در اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران در موضع انزوا قرار دارد در نشست «آسم» در پاریس ؛ سران کشورهای آسیایی و اروپا بر حمایت از برجام تاکید کردند وزیر بهداشت در اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه سلامت در اصفهان تاکید کرد: تشویق وترغیب اهالی فرهنگ و هنر برای ارتقا فرهنگ خیرخواهی و سلامت در جامعه بدعت در قانونگزاری چرا؟ نماینده ایران در سازمان ملل متحد: آمریکا نمی‌تواند بر جنایت علیه کودکان فلسطینی سرپوش بگذارد دکتر ظریف: تحریم‌های آمریکا ناقض دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری است معاون شهردار تهران خبر داد آسیب‌شناسی دفاتر "خدمات الکترونیک شهر"