بررسی ربایش ۱۴ مرزبان میرجاوه در مجلس

آخرین خبر از وضعیت مرزبانان ربوده شده
بررسی ربایش 14 مرزبان میرجاوه در مجلس
پاکستان وعده همکاری با ایران را داد
آرمان: بامداد 24 مهر بود که ۱۴ نفر از نیروهای بسیجی طرح امنیت و هنگ مرزی «میرجاوه» به ‌دست اعضای گروهک تروریستی ربوده و به پاکستان منتقل شدند. یک روز بعد فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان با بیهوش کردن، تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی میرجاوه را ربوده‌اند. سردار جعفری تاکید کرد: «دشمنان هربار تلاش می‌کردند با درگیری این برجک و پاسگاه را اشغال کنند ولی با توجه به ناکامی، این بار با وارد کردن یک نیروی نفوذی توانستند عمل خود را انجام دهند. و ان‌شاءا... با پاسخ سخت و دندانشکن ما روبه‌رو خواهند شد.» محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه 25 مهر در تماسی تلفنی با وزیر خارجه پاکستان، اقدامات سریع و جدی دولت این کشور را برای آزادی نیروهای ایرانی از چنگال تروریست‌ها خواستار شد.


تأکید سفارت پاکستان بر همکاری با ایران
سفارت پاکستان در تهران دیروز در بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف عمیق از ربایش ۱۲ نیروی مرزبانی ایران در نزدیکی مرز پاکستان و ایران در پست مرزی میرجاوه، اعلام کرد که پاکستان تمام تلاش خود را برای انجام عملیات آزادسازی این مرزبانان انجام می‌دهد و در این مسیر از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد. در این بیانیه ضمن محکوم کردن هر نوع اقدام تروریستی، بر تعهد پاکستان برای همکاری با ایران به منظور بازگرداندن این مرزبانان تأکید شده است. این سفارتخانه در این بیانیه با مردم ایران ابراز همدردی کرده و بار دیگر هرگونه فعالیت تروریستی از سوی عناصر شروری که به دنبال تخریب روابط بین دو کشور برادر، ایران و پاکستان هستند را محکوم کرده است. در این بیانیه تأکید شده است که پاکستان به هیچ فرد و گروهی اجازه نمی‌دهد تا امنیت مرز مشترک با ایران را که «مرز دوستی» نامگذاری شده، خدشه‌دار کند.
بررسی وضعیت 14 سرباز ربوده شده در مجلس
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بعد از یک هفته تعطیلی و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، هفته آینده مهم‌ترین اتفاقات رخ داده در کشور به ویژه مساله ربایش 14 مرزبان ایرانی توسط گروه تروریستی «جیش‌العدل» در مرز میرجاوه را مورد بررسی قرار خواهند داد. کمال دهقانی فیروزآبادی، نایب رئیس اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تایید این مساله به پانا گفت: «هفته آینده جلسات علنی قوه‌ مقننه از سر گرفته خواهد شد. بنابراین کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی نیز مجددا شروع به فعالیت خواهند کرد. از این رو موضوع حادثه میرجاوه را در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی خواهیم کرد.» این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی متذکر شد: «اقدامات کنسولی صورت گرفته در وزارت امورخارجه به همراه اقدامات انجام شده توسط سایر نهادها و وزارتخانه‌های کشور در راستای آزادی مرزبانان ایرانی ربوده شده به همراه ابعاد فنی و امنیتی این حادثه تروریستی در نشست کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.» نماینده مردم میبد و تفت در خانه ملت در پاسخ به این سوال که از مقامات مسئول کسی در این نشست شرکت خواهد کرد یا خیر، گفت: «قطعا اگر نیاز باشد از سوی دستگاه‌های مسئول، افرادی در این نشست برای پاسخ به سوالات موجود شرکت خواهند کرد ولی هنوز میهمانان به صورت دقیق مشخص نشده‌اند.» او همچنین ابراز امیدواری کرد که مساله ربایش 14 مرزبان ایرانی در میرجاوه در اولین نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این هفته مورد بررسی قرار بگیرد.