دو گام‌تا قهرماني

تيم فوتبال پرسپوليس شب گذشته در دور برگشت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه آزادي به مصاف السد قطر رفت. اين ديدار در نهايت با گل‌هاي بغداد بونجاح در دقيقه ۱۶ براي السد و سيامك نعمتي در دقيقه ۴۸ براي پرسپوليس با نتيجه يك - يك به پايان رسيد تا در مجموع ديدار رفت و برگشت، پرسپوليس با نتيجه ۲ بر يك به پيروزي برسد و به فينال ليگ قهرمانان آسيا صعود كند.
دو تيم بازي را تهاجمي آغاز كردند اما پرسپوليس در دقيقه دوم بازي نخستين موقعيت خطرناك بازي را ايجاد كرد. احمد نوراللهي در پشت محوطه جريمه السد صاحب توپ شد و اقدام به شوت‌زني كرد اما به خاطر اينكه هنگام زدن شوت، سر خورد، ضربه‌اش از بالاي دروازه به بيرون رفت. در ادامه عبدالكريم حسن، مدافع السد از پشت محوطه جريمه پرسپوليس اقدام به شوت‌زني كرد كه با هوشياري عليرضا بيرانوند اين توپ مهار شد. در دقيقه 16 بازي در حالي كه توپ و ميدان در اختيار پرسپوليس بود، توپ از جناح راست به روي دروازه پرسپوليس ارسال شد كه بونجاح با ضربه‌اي زميني و دقيق دروازه بيرانوند را باز كرد تا با احتساب نتيجه بازي رفت همه‌چيز براي دو تيم مساوي شود. در ادامه، بازي بيشتر در ميانه ميدان در جريان بود و دو تيم نتوانستند موقعيت خطرناكي روي دروازه يكديگر ايجاد كنند. پرسپوليس در آستانه پايان بازي در نيمه نخست غافلگير شد تا الهيدوس با بيرانوند تك به تك شود اما دروازه‌بان ملي‌پوش پرسپوليس به خوبي اين توپ را مهار كرد تا نماينده ايران در بازي باقي بماند. داور ازبكستاني هم بدون اينكه وقت تلف شده‌اي براي نيمه نخست در نظر بگيرد، سوت پايان نيمه نخست را به صدا درآورد. دقيقه ۴۸ بازي لحظه رستگاري پرسپوليس بود. چند دقيقه از شروع بازي در نيمه دوم نگذشته بود كه اين‌بار گادوين منشا نقش سازنده را براي سيامك نعمتي ايفا كرد. مهاجم نيجريه‌اي پرسپوليس از جناح چپ توپي را به داخل محوطه جريمه السد ارسال كرد كه نعمتي با هوشياري از پشت مدافع السد آمد و با شوتي تك‌ضرب دروازه مشعل عيسي را باز كرد تا ورزشگاه آزادي تا حد انفجار پيش برود. پس از گل پرسپوليس، نماينده ايران بازي را كنترل كرد تا بازي بيشتر در ميانه ميدان در گردش باشد. هرچه به پايان بازي نزديك مي‌شديم السد خطرناك‌تر مي‌شد. ژاوي در دقيقه ۸۰ از پشت محوطه جريمه شوت خطرناكي به سمت دروازه پرسپوليس زد كه توپ با اختلاف كم از كنار دروازه بيرانوند به بيرون رفت.
پنج دقيقه بعد ارسال خطرناك بازيكنان السد از جناح چپ در حالي به ژاوي رسيد كه هيچكس او را نگرفته بود، با اين حال ضربه او با واكنش زيباي بيرانوند به كرنر رفت و عليرضا با عكس العملي استثنايي مانع از فرو ريختن دروازه تيم خود شد.
در دقايق پاياني بازيكنان السد فشار زيادي به روي دروازه پرسپوليس آوردند اما آنها نتوانستند كاري از پيش ببرند تا نماينده ايران در پايان با پيروزي ۲ بر يك در مجموع دو ديدار رفت و برگشت به فينال ليگ قهرمانان آسيا صعود كند.