سقوط بالگرد در غرب افغانستان 25 کشته برجای گذاشت

منابع خبری افغانستان از غرب این کشور گزارش دادند که بر اثر سقوط یک فروند بالگرد نظامی در استان «فراه» جانشین فرمانده لشکر «207 ظفر»، رئیس شورای استان «فراه» و یک تن از اعضای این شورا همراه با 22 تن دیگر جان باخته‌اند.
به گزارش ایرنا، «مهمد ناصر مهری» سخنگوی استانداری فراه روز گذشته با تایید این سقوط اعلام کرد که این بالگرد صبح چهارشنبه از فراه به مقصد هرات در حرکت بود که به خاطر نامساعد بودن شرایط جویی در شهرستان «اناردره» به ارتفاعات برخورد کرده است این درحالی است که گروه طالبان در فضای مجازی مدعی شده است نیروهایش این بالگرد را ساقط کرده‌اند.
تاکنون در مورد سقوط این بالگرد و دلیل آن ازسوی مقامات وزارت دفاع گزارشی منتشر نشده اما مهری گفته است که تمام 25 سرنشین این بالگرد جان باخته‌اند.
« شهلا ابوبکر» یکی از اعضای شورای استان فراه نیز به خبرنگاران گفته است که « نعمت‌الله خلیل » جانشین فرمانده 207 لشگر ظفر، « فرید احمد بختور» رئیس شورای استان فراه و « جمیله امینی » عضو شورای استانی فراه در میان جان باختگان این حادثه هستند.


در استان فراه یک ماه قبل نیز یک فروند بالگرد سقوط کرد که پنج کشته برجای گذاشت.
وزارت کشور افغانستان هم اعلام کرد که شمار کشته‌های حمله انتحاری صبح چهارشنبه که در نزدیک در ورودی زندان «پلچرخی» در شرق شهر کابل رخ داد به شش تن و زخمی‌ها هم به هشت تن فزایش یافته است.
«نجیب دانش» به خبرنگاران گفت که سه تن از کشته شدگان این حمله افراد پلیس و سه تن کودک هستند و در بین زخمی‌های این رویداد هم دو پلیس و شش کودک وجود دارد.
وزارت بهداشت افغانستان به خبرنگار ایرنا گفت که تعداد زخمی‌های این رویداد که به بیمارستان انتقال داده شده‌اند، 10 تن است و تاکنون پنج جسد هم به بیمارستان رسیده است.
سایر اخبار این روزنامه
پایگاه خبری سی‌ان‌بی‌سی: صادرات نفت ایران‌ همچنان بالا است عقب نشینی امریکا و فرانسه در مقابل مقاومت مردم یمن دادستان اسلامبول: قاشقچی بعد از ورود به کنسولگری عربستان خفه و قطعه قطعه شد سقوط بالگرد در غرب افغانستان 25 کشته برجای گذاشت تحلیل سیاسی هفته با دستور رئیس جمهوری صورت گرفت: مشارکت اقتصاددانان در سیاستگذاری اقتصادی دولت دکتر روحانی رئیس جمهوری: 13 آبان روز جنایت آمریکا در تاریخ ایران است وزیر صمت: تثبیت قیمت‌ها از اولویت‌های دولت است دیدار حضرت آیت‌الله جوادی آملی با حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی رئیس سازمان اداری و استخدامی: بسته حمایتی دولت شامل بازنشستگان و کارمندان نیز می‌شود نخست وزیر هند از بلندترین مجسمه جهان رونمایی کرد دعوت جهانگیری از معاون نخست‌وزیر عُمان برای سفر به ایران درجلسه هیات دولت تصویب شد ممنوعیت‌های کشت برنج خارج از استان‌های گیلان و مازندران وزیر دفاع: جنگنده کوثر به‌زودی تحویل‌ داده می‌شود