نخست وزیر هند از بلندترین مجسمه جهان رونمایی کرد

نارندرا مودی نخست‌وزیر هند روز گذشته از مجسمه "سردار پاتل" که نماد وحدت قلمداد می‌شود در ایالت گجرات در جنوب غرب هند رونمایی کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه "تایمز او ایندیا"، نخست‌وزیر هند در مراسم افتتاح این مجسمه گفت: اگر سردار پاتل هدف متحد کردن هند را دنبال نمی‌کرد اکنون ما باید برای سفر به مناطق مختلف هند روادید دریافت می‌کردیم.
وی خاطرنشان کرد که برای ساخت این مجسمه صد‌ها هزار کشاورز هندی تجهیزات و بخشی از زمین‌های خود را اعطا کردند تا این جنبش بزرگ آغاز شود.
وی گفت این پروژه‌ای است که وی در طول دوره سروزیری ایالت گجرات به فکر انجام آن بوده است.


مجسمه پاتل با 182 متر ارتفاع بلند‌ترین مجسمه در جهان است. این مجسمه که دو برابر مجسمه آزادی در آمریکا است در نزدیکی رودخانه نارمادا ساخته شده و فاصله آن از سطح رودخانه 240 متر است.
ساخت این مجسمه با اعتراضات گسترده مردم محلی روبرو شده است. آنها خواهان جبران خسارت به زمین‌های خود ازسوی دولت هند شده‌اند.
این مجسمه نمایی از "سردار پاتل" اولین وزیر کشور هند است که با تلاش‌های خود از تجزیه بیشتر هند پس از جدا شدن پاکستان جلوگیری کرد.
به گفته مقامات هندی فلز لازم برای ساخت این مجسمه از سرتاسر هند جمع‌آوری شده است.
مجسمه سردار پاتل همچنین به مجسمه "مرد آهنین" نیز مشهور شده است.
به ادعای مقامات این مجسمه می‌تواند در مقابل توفان‌های شدید و همچنین زلزله مقاومت کند. بیش از 250 مهندس و 3 هزار و 400 کارگر برای ساخت این مجسمه در طول 33 ماه استخدام شده بودند.
سایر اخبار این روزنامه
پایگاه خبری سی‌ان‌بی‌سی: صادرات نفت ایران‌ همچنان بالا است عقب نشینی امریکا و فرانسه در مقابل مقاومت مردم یمن دادستان اسلامبول: قاشقچی بعد از ورود به کنسولگری عربستان خفه و قطعه قطعه شد سقوط بالگرد در غرب افغانستان 25 کشته برجای گذاشت تحلیل سیاسی هفته با دستور رئیس جمهوری صورت گرفت: مشارکت اقتصاددانان در سیاستگذاری اقتصادی دولت دکتر روحانی رئیس جمهوری: 13 آبان روز جنایت آمریکا در تاریخ ایران است وزیر صمت: تثبیت قیمت‌ها از اولویت‌های دولت است دیدار حضرت آیت‌الله جوادی آملی با حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی رئیس سازمان اداری و استخدامی: بسته حمایتی دولت شامل بازنشستگان و کارمندان نیز می‌شود نخست وزیر هند از بلندترین مجسمه جهان رونمایی کرد دعوت جهانگیری از معاون نخست‌وزیر عُمان برای سفر به ایران درجلسه هیات دولت تصویب شد ممنوعیت‌های کشت برنج خارج از استان‌های گیلان و مازندران وزیر دفاع: جنگنده کوثر به‌زودی تحویل‌ داده می‌شود