بیانیه مشترک اتحادیه اروپا در واکنش به از سر گیری تمامی تحریم‌های آمریکا علیه ایران از شرکت‌های اروپایی دارای روابط و معاملات تجاری مشروع با تهران حفاظت می‌کنیم

اتحادیه اروپا به همراه فرانسه، آلمان و بریتانیا ضمن ابراز تاسف شدید نسبت به بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بار دیگر بر پایبندی خود به برجام تاکید کردند.
به گزارش شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و بریتانیا بعد از ظهر دیروز با صدور بیانیه مشترکی در واکنش به از سر گیری تمامی تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تاسف شدید خود نسبت به این مسئله را ابراز کردند.
اتحادیه اروپا و سه کشور مذکور در بیانیه خود ضمن تاکید بر پایبندی به توافق هسته‌ای سال 2015 میلادی میان ایران و قدرت‌های جهانی، خاطر نشان ساختند که برای حفاظت از شرکت‌های اروپایی دارای روابط و معاملات تجاری مشروع با تهران تلاش می‌کنند.
در این بیانیه مشترک و در اشاره به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در تایید توافق هسته‌ای آمده است: هدف ما حفاظت از بازیگران اقتصادی اروپایی دارای معاملات تجاری مشروع با ایران مطابق با قوانین اروپا و قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل می‌باشد.


این درحالی است پیش‌تر «پییر موسکوویسی»، کمیسر امور اقتصادی کمیسیون اروپا نیز ضمن تاکید دوباره بر مواضع پیشین اتحادیه اروپا برای حفظ روابط تجاری و مالی با ایران، اعلام کرد که اتحادیه با تحریم‌های آمریکا مخالف است و اقدام واشنگتن در این باره را تایید نمی‌کند.
یادآور می‌شود که دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران دیروز وارد مرحله اجرایی شده جایی که بخش‌های نفتی و مالی را هدف قرار داده و براساس آن نیز کشورها و شرکت‌های دارای همکاری با تهران در این دو بخش جریمه خواهند شد.
سایر اخبار این روزنامه
بیانیه مشترک اتحادیه اروپا در واکنش به از سر گیری تمامی تحریم‌های آمریکا علیه ایران از شرکت‌های اروپایی دارای روابط و معاملات تجاری مشروع با تهران حفاظت می‌کنیم با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل ایران خواستار مقابله جهانی با تحریم‌های یکجانبه آمریکا شد دکتر ظریف در مجلس اعلام کرد آمریکا مجبور شد از ادعاهایش در مورد تحریم ایران عقب‌نشینی کند یونیسف: یمن به جهنمی برای کودکان تبدیل شده است رئیس‌جمهور در دیدار معاونین و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی: ترامپ را هم مثل صدام شکست می دهیم واکنش اخلاق مدارانه حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی به نامه آیت‌الله محمد یزدی بسته‌های حمایتی شکاف میان درآمد و هزینه را پر می‌کند؟ دهن‌کجی دلارهای میدان فردوسی به تحریم‌های ترامپ وزیر اقتصاد: ابزار‌های کافی را برای عبور از شرایط فعلی داریم تهران، شهر همزیستی ادیان مروری بر تاریخچه چهارراه ادیان تهران و زندگی مردم یک محله با ادیان مختلف زلزله سیاسی در دربار سعودی وزیر امور خارجه: لازمه گفتگو با آمریکا اتخاذ رویکرد جدید از جانب واشنگتن است در نخستین روز برگزاری رزمایش ولایت 97 سامانه موشکی «تلاش» 3 هدف هوایی را زد در دیدار مدیرکل اروپای وزارت خارجه با سفرای اروپایی مطرح شد ایران برای مقابله با تروریسم آمادگی کامل دارد