اراده سران قوا بر تصویب FATF

آرمان: رئیس‌جمهور روز گذشته در اجتماع بزرگ مردم شاهرود با تاکید بر اینکه ارتباط با همسایگان، کشورهای اسلامی و جهان را توسعه خواهیم داد، گفت: آمریکا گفت ایران را از صادرات نفت و تبادل تجاری محروم و منزوی می‌کند، اما نتوانست و نمی‌تواند و همچنین قادر نخواهد بود رابطه ما با ملت‌های منطقه را قطع کند. حجت الاسلام و المسلمین روحانی اظهار کرد: آمریکا بداند که ما نفت‌مان را می‌فروشیم و خواهیم فروخت و او قادر به این نیست که جلوی فروش نفت ایران را بگیرد؛ بدانید که اگر روزی آمریکا بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد، نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد.
نفتمان را می‌فروشیم
رئیس جمهور صبح روز سه‌شنبه در جریان سفر استانی کاروان تدبیر و امید به استان سمنان در ورزشگاه تختی شاهرود با اشاره به عصبانیت تاریخی آمریکا از ایران و ایرانیان، گفت‌: ملت بزرگ و غیور ایران هرگز در برابر آمریکایی‌ها سر فرود نیاورده و نخواهند آورد؛ آمریکایی‌ها خواستند و اعلام کردند که ایران را از صادرات نفت محروم می‌کنند و ایران را از تبادل تجاری با دنیا باز می‌دارند؛ او می‌خواست و اعلام کرد که ایران را در منطقه و جهان منزوی خواهد کرد و گفت‌ که به اهدافی که در منطقه در نظر دارد دست خواهد یافت، اما ملت ایران در همه این نبردها اعلام خواهد کرد که پیروز نهایی خواهد بود. حسن روحانی اظهار کرد: آمریکا بداند که ما نفت‌مان را می‌فروشیم و خواهیم فروخت و او قادر به این نیست که جلوی فروش نفت ایران را بگیرد؛ بدانید که اگر روزی آمریکا بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد، نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد. وی در ادامه‌ با اشاره به این که آمریکا می‌خواهد رابطه ملت ایران با دنیا را تضعیف کند، افزود: امروز رابطه ایران بیشتر از هر زمان دیگری با جهان برقرار است و ما با همسایگان خود روابطی صمیمی داریم و خواهیم داشت؛ آمریکا قادر نیست که رابطه ما با ملت‌های منطقه که در طول قرن‌ها به عنوان همسایه مهربان در کنار هم بوده‌ایم را بر هم بزند. آنها همچنین قادر نیستند که روابط تجاری ما را با منطقه و جهان قطع کنند. رئیس جمهور با بیان این که آمریکا طی ماه‌های اخیر در چندین زمینه در مواجهه با ایران با شکست مواجه شده‌اند، بیان کرد: نخستین شکست آمریکایی ها، تلاش برای مبارزه با قدرت ایران از طریق جلب نظرات کشورها و سیاستمداران جهان بود، اما به جز دو کشور کوچک و یک رژیم صهیونیستی، هیچ کشوری نه تنها از آنهاحمایت نکرد،‌ بلکه همه تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم کردند. رئیس جمهور همچنین به شکست‌های پیاپی ایالات متحده آمریکا در چندین پرونده حقوقی در مراجع بین‌المللی اشاره و عنوان کرد: مردم بدانند طی دو، سه ماه اخیر آمریکایی‌ها را در مجمع عمومی سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل، دادگاه لاهه و دادگاه عالی کشور ایتالیا در مصاف‌های حقوقی به شکست کشاندیم و این به معنای پیروزی دیپلمات‌های ایران ، حقوقدانان این کشور ، ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح در برابر دشمنان است.
20 درصد افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان


حسن روحانی با بیان این که دولت و مجموعه نظام برای رشد ، توسعه و عظمت ایران تلاش می‌کند تا ایرانی قدرتمندتر از گذشته بسازد، بیان کرد: نمی‌گذاریم که دشمنان ایران را به شکست بکشانند. مردم در هفته‌های آتی شاهد خواهند بود که در شرایطی که آمریکا می‌خواست ما نتوانیم بودجه سالم و متعادلی را به مجلس ارائه کنیم، ان‌شاء‌ا‌...در ۲۵ آذر ماه امسال دولت بودجه سال آینده را تقدیم مجلس خواهد کرد. رئیس جمهور با اشاره به برخی از جزئیات بودجه سال ۹۸، تصریح کرد: در این بودجه ۴۳۳ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمومی پیش‌بینی شده است که ان‌شاء‌‌ا... با همت و ایثار مردم و وحدت دولت و ملت و همچنین تلاش نمایندگان این بودجه مصوب خواهد شد و به ‌رغم میل آمریکا در سال آینده اجرا خواهد شد. وی ادامه‌ داد: در بودجه سال آینده کالاهای اساسی مردم را با قیمتی مناسب تنظیم خواهیم کرد. همچنین به حقوق بگیران ثابت که در فشار قرار دارند در بودجه سال آینده در حد توان و امکان دولت کمک خواهد شد. همچنین به حقوق حقوق بگیران و بازنشستگان در سال ۹۸ ، ۲۰ درصد اضافه خواهد شد. روحانی با تاکید بر این که در بودجه سال ۹۸ برای اشتغال ، حرکت و تولید، صنعت، کشاورزی و خدمات در سراسر کشور تلاش‌های بسیاری خواهیم کرد، تصریح کرد: در سال آینده شاهد تحولی بسیار خوب در زمینه مسکن خواهیم بود. به گونه‌ای که نگرانی‌های مردم برای مسکن دار شدن خانه اولی‌ها و ساختمان‌های فرسوده بر طرف شود. دولت همچنین با فقر مطلق مبارزه خواهد کرد و به تمام وعده‌هایی که رئیس جمهوری در انتخابات سال ۹۶ به ملت بزرگ ایران داد، عمل خواهد شد.
به قول‌هایم عمل می‌کنم
روحانی با تاکید بر این که از وعده‌های انتخاباتی خود عقب نشینی نخواهم کرد و به قول‌هایی که داده‌ام عمل می‌کنم، اضافه کرد: البته شرایط امروز کشور ، شرایطی است که باید هماهنگی ، وحدت و انسجام بیشتری نسبت به قبل وجود داشته باشد، چرا که با انسجام و وحدت از مشکلات پیش رو خارج خواهیم شد. وی با انتقاد از طرح برخی از مطالب در برخی رسانه‌ها درباره بحران بیکاری و تورم در کشور، گفت‌: کشور در بحران قرار ندارد و نخواهد بود و ابر تورم و ابر بیکاری ما را تهدید نخواهد کرد؛ عده‌ای به ناروا و نادانسته این حرف‌ها را در روزنامه‌‌ها و تبلیغات خود مطرح کرده‌اند. روحانی خاطر نشان کرد: امروز در کشور مشکلاتی وجود دارد که مردم باید ازآنها مطلع باشند؛ باید دست به دست هم دهیم و از مشکلات موجود عبور کنیم و همان طور که در ماه‌های قبل مردم گام‌های خوبی برداشتند و مقداری از فشارها کاسته شد، هنوز نیز باید کارهای بسیاری انجام شود تا فشار از دوش مردم برداشته شود. تلاش و امید دولت این است که روند صعودی تورم را که در ماه‌های قبل مردم را آزار داد، راکاهش دهیم تا مردم مقداری آرام تر شوند.
راه حل مشکلات شفافیت است نه جنجال
رئیس‌جمهور عصر دیروز در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی سمنان، با اشاره به اینکه نقد و نظر آزادانه دانشجویان در این جلسه، نشانه توفیق جنبش دانشجویی است، اظهار کرد: نقد سازنده و دلسوزانه به نفع حال و آینده کشور است. حسن روحانی با بیان اینکه اداره کشور و جامعه حتی زمانی که دشمن غدار و ستمگری چون آمریکا و صهیونیسم و هیچ دشمن و مشکلی نداشته باشیم، کار پیچیده و سختی است، گفت: به ثمر رساندن طرح تحول سلامت، کار آسانی نبود، اینکه در 5 سال گذشته حقوق کارکنان و کارمندان بیش از تورم بوده، کار آسانی نیست و اینکه دریافتی‌ها و مستمری‌ها نسبت به 5 سال گذشته 5 برابر شده، کار آسانی نبوده است. وی با اشاره به اینکه روند تورمی از ۴۰ درصد سال ۹۲ به ۸ درصد در سال ۹۶ رسید، اظهار کرد: اگر قرار است جلوی آمریکا بایستیم؛ مشکلات و زخمی شدن و زخمی کردن هم جزو این رویارویی است و اینطور نیست که برای ما همیشه پیروزی بدون هزینه باشد. هم بدر داریم و هم احد. رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه میدان جنگ فشار و سختی دارد، گفت: در سنگر ماندن مانند در خانه ماندن نیست در جنگ باید خود را آماده کنیم. میدان جنگ فشار و سختی دارد و باید سختی‌های فراوان را هم تحمل کنیم. روحانی تأکید کرد: به اعتراف همه متخصصان اقتصاد ما در بین سال‌های 92 و 96 از تورم 40 درصد به 7 یا 8 درصد رسیدیم.
ادامه صفحه6