فلسطین خواستار واکنش فوری یونسکو به اتفاقات مسجد ابراهیمی شد

وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن برگزاری جشن توسط صهیونیست‌ها در مسجد ابراهیمی واقع در شهر الخلیل، از سازمان یونسکو درخواست کرد تا با ایفای نقش خود نسبت به هتک مقدسات اسلامی واکنش فوری نشان دهد.
به گزارش ایرنابه نقل ازپایگاه روزنامه "القدس العربی "در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است که صهیونیست‌ها دوشنبه شب با حضور در مسجد ابراهیمی درحالیکه شمعدان‌های مخصوص خود را در دست داشتند اقدام به برگزاری جشن‌های "حنوکا" (از اعیاد یهودیان) در داخل صحن مسجد کرده‌اند.
این وزارتخانه افزود: این اقدام که پیشتر هم سابقه داشته در تضاد آشکار با قطعنامه‌های سازمان یونسکو است که مسجد ابراهیمی را جز میراث فرهنگی و دینی فلسطین شناسایی کرده است.
این وزارتخانه در پایان از جامعه جهانی و نهاد‌های بین‌المللی درخواست کرد تا نسبت به این اتفاق واکنش سریع نشان داده و از میراث اسلامی فلسطین در برابر این تعرض آشکار حمایت کنند.


کمیته میراث جهانی یونسکو در تیر ماه 96 مسجد ابراهیمی را به عنوان میراث فرهنگی فلسطین به رسمیت شناخت و آن را ثبت جهانی کرد.
مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری و بر مقبره حضرت ابراهیم(ع) بنا شده است،این مسجد از لحاظ معماری به مسجد الاقصی بسیار شباهت دارد.
سایر اخبار این روزنامه
با تامین نظر شورای نگهبان مجلس مجددا به CFT رای مثبت داد فلسطین خواستار واکنش فوری یونسکو به اتفاقات مسجد ابراهیمی شد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کیودو ژاپن؛ معاون اول رئیس جمهور: مشتریان جدیدی برای فروش نفت داریم ظریف: سیستم سازوکار مالی اروپا بزودی ثبت می‌شود معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی: 6 میلیون هکتاراز اراضی کشاورزی ایران مستعد توسعه سامانه‌های نوین آبیاری است وزیر اطلاعات در پیامی به مناسبت روز دانشجو: جنبش دانشجویی مبارزه روشنگرانه بااستکبار را زنده نگه می‌دارد انتصاب رئیس جدید سازمان حج و زیارت وزیر دفاع آمریکا: 40 سال جنگ در افغانستان کافی است رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی: قیمت بنزین در سال آینده همان هزار تومان باقی می‌ماند رئیس کل بیمه مرکزی: همه تانکرها، کشتی‌ها و هواپیماها زیر پوشش بیمه‌ داخلی قرار گرفتند رئیس جمهور در جلسه توسعه و برگزیدگان استان سمنان: امید به آینده مهمترین نیاز کشور است ناکامی اجماع‌سازی آمریکا در شورای امنیت علیه توان موشکی ایران با شنیدن گزارش رئیس سیا سنای آمریکا درباره نقش بن‌سلمان در قتل قاشقچی مطمئن‌تر شد تحلیل سیاسی هفته