تایید حکم اعدام «سلطان قیر»

هادی محمدی – ارائه فهرست جدید محکومان قضایی در پرونده های اقتصادی ،
 تایید حکم اعدام حمید درمنی از متهمان اقتصادی که در رسانه ها به «سلطان قیر» معروف شده و آخرین وضعیت پرونده های ولی ا... سیف از جمله مهم ترین پرونده ها و اخباری بود که سخنگوی قوه قضاییه در نشست روز گذشته خود اعلام کرد.
به گزارش خراسان، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در یکصد و سی و چهارمین نشست خبری خود با رسانه ها ضمن اعلام اسامی تعدادی از محکومان اقتصادی که احکام شان قطعی شده گفت : سید ابوالفضل میرعلی رئیس هیئت مدیره ثامن الحجج به 15 سال حبس و توقیف اموال محکوم شده  و محمود مقدم فر مشارکت در کلاهبرداری و معاونت در جعل داشته که هفت سال و‌ یک ماه حبس گرفته، همچنین حسن نامدار دریافت رشوه و جعل سند داشته و به پنج سال حبس محکوم شده، محمد مصباحی نیز دریافت رشوه داشته و به دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.
سخنگوی دستگاه قضایی در خصوص آخرین وضعیت پرونده باقری درمنی در دیوان عالی کشور نیز اظهار کرد: «حکم اعدام این فرد در دیوان عالی کشور تایید شده است.» «حمید باقری درمنی» همان فردی است که در رسانه ها به «سلطان قیر» معروف شده است. کسی که جزو ابربدهکاران بانکی است و یکی از پیگیرترین شاکیان او یک شرکت نفتی بود که تولید کننده بزرگ قیر محسوب می شود.


احضار مسئولان و افراد در صورت اتهام زدن
محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی همچنین   ضمن ارائه توضیحاتی درباره نامه ظریف به دادستان کل کشور گفت: افراد دیگری هم سخنانی می‌گویند که تشویش اذهان عمومی است، حتما این سخنان مناسب نیست و اثر سوء در جامعه دارد و از این افراد حتماً سوال می‌شود. در همین هفته گذشته سه نفر را احضار کردیم و گفتیم که در خصوص ادعای خودشان توضیح دهند.
ادعای رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز
اژه ای در پاسخ به سوالی درباره این که به تازگی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره معطل ماندن دو هزار پرونده سخنانی گفته اند اذعان کرد: قرار شد دادستان کل کشور از ایشان اسناد و مدارک بگیرند و معلوم شود این دو هزار پرونده کدام ها هستند که هشت سال معطل مانده اند.  قرار شد از ایشان توضیح بخواهند و باید معلوم شود اظهارات این آقا صحت دارد یا خیر.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به خراسان در خصوص بازنشستگان قوه قضاییه و این که مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شوند یا خیر گفت: گفته شده منابع انسانی بررسی کند تا اگر کسی مشمول قانون می شود با وی قطع همکاری‌ شود. البته افرادی هستند که قبل از این قانون بازنشسته و به کار گرفته شدند، چون به خدمت این افراد نیاز داشتیم و اذن هم گرفته شده بود که بتوانیم از حضور آن ها استفاده کنیم، حالا باید ببینیم تکلیف این افراد چه می شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آخرین وضعیت پرونده قضایی ولی ا... سیف گفت: پرونده های قضایی مربوط به آقای سیف که در دادسرا بود، هنوز کیفرخواست در آن صادر نشده است.اژه ای درباره آخرین وضعیت پرونده عراقچی نیز تصریح کرد: نوع اتهام به گونه ای است که در دادگاه های ویژه بررسی می شود، البته هنوز تعیین وقت نشده چون ۹ متهم غیر از ایشان هستند. در خصوص علنی بودن یا نبودن جلسات دادگاه شخص رئیس دادگاه تشخیص می دهد که چگونه باشد.