درخواست عارف برای رفع حصر و ممنوع‌التصویری

شرق: مجلس امروز فرصتی بود تا نمایندگان در آن از حصر بگویند و تقاضایشان برای رفع حصر را مطرح کنند. محمدرضا عارف با اشاره به اقتدار، ثبات و پشتیبانی مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: «هرگونه حصر، ایجاد محدودیت و ممنوع‌التصویری دلسوزان و یاران انقلاب در شأن این نظام نیست و باعث ایجاد هزینه‌های غیرضروری و جبران‌ناپذیر شده و می‌شود».
به گفته رئیس فراکسیون امید، «ایجاد حصر و ممنوع‌‌التصویری در شأن این نظام نیست و باعث هزینه‌های جبران‌ناپذیر شده است».
او همچنین از رئیس‌جمهوری خواسته تا «با استفاده از جایگاه قانونی خود و با استفاده از تجربیات گذشته، با رایزنی با ارکان نظام، اطمینان لازم را فراهم کرده که با رفع حصر و برطرف‌شدن محدودیت‌های موجود، نه‌تنها تهدیدی متوجه امنیت و آرامش کشور نخواهد شد، بلکه تلخی حوادث گذشته با شیرینی تفاهم و همدلی جایگزین می‌شود».
علاوه بر عارف، غلامرضا حیدری نیز در تذکر شفاهی به بیان نکاتی درباره حصر و لزوم توجه نهادهای پژوهشی در برخورد با رؤسای‌جمهوری در ایران پرداخت. نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران گفته: «جا دارد از مراکز تحقیقات کشور از جمله مرکز تحقیقات استراتژیک خواسته شود، مطالعه‌ای عمیق و همه‌جانبه انجام گیرد که چرا از ابتدای انقلاب تاکنون، رؤسای‌جمهور، نخست‌وزیران و رؤسای مجلس عموما دچار چنین سرنوشتی شده‌اند و تکرار این حوادث و رخدادها به صورت یک روند درآمده است». حیدری در جریان نشست علنی دیروز مجلس در تذکری با اشاره به موضوع حصر و ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات نیز تأکید کرد: «تذکر و درخواست بنده از آقای روحانی به‌عنوان رئیس شورای‌عالی امنیت ملی این است که از مقام معظم رهبری تقاضای رفع حصر آقایان کروبی و موسوی و سرکار خانم رهنورد و لغو ممنوع‌التصویری آقای خاتمی را مطرح کنند». به گفته او: «این عزیزان در شرایط جسمی و سنی خاصی قرار دارند و اگر خدای‌ناکرده اتفاقی که برای آیت‌الله هاشمی پیش آمد، برای محصوران نیز پیش بیاید، در شأن نظام جمهوری اسلامی نخواهد بود. ما هم از مقام معظم رهبری تقاضا داریم که عنایت ویژه مبذول فرموده و به مسئولان مربوطه دستور دهند که این حصر بیش از این کشدار نشود».به اعتقاد عضو فراکسیون امید مجلس؛ «اطمینان دارم این بزرگواران از نجیب‌ترین و باوفاترین شخصیت‌های ملت و مملکت هستند. از رئیس‌جمهوری درخواست دارم این تقاضا را با مقام معظم رهبری در میان بگذارد».