با حکم علی اکبرولایتی معاون احمدی نژاد رئیس دانشگاه آزاد شد

همدلی| کمتر از شش ماه پس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت موسس این دانشگاه بزرگ و درحالی که کشور درگیر اتفاق مهم انتخابات ریاست‌جمهوری است، علی‌اکبر ولایتی؛ رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد، علی‌محمد نوریان را به جای حمید میرزاده به سرپرستی این دانشگاه منصوب کرد.
روز گذشته برخی محافل اصولگرا با خوشحالی از رفتن حمید میرزاده از دانشگاه آزاد و تغییر در مدیریت این مرکز مهم آموزشی در فضای انتخابات خبر دادند.
خبرگزاری‌های حامی قالیباف و رئیسی این خبر را به عنوان یک اتفاق فوری و مهم منعکس کردند. همزمان سایت انتخاب منسوب به اصلاح طلبان گزارش داد که فشار و لابی‌های جریان‌های نواصولگرا، هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را وادار به تغییر میرزاده کرده است.
سایت مذکور نوشته، این گروه‌ها به دنبال آن هستند که با برکناری میرزاده، فرهاد رهبر را بر کرسی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بنشانند. فرهاد رهبر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی احمدی‌نژاد و معاون پیشین وزارت اطلاعات بود و در حال حاضر دستیار ابراهیم رئیسی در ستاد انتخاباتی او است.


در حکم علی‌اکبر ولایتی خطاب به علی‌محمد نوریان آمده است: با عنایت به مصوبه جلسه فوق‌العاده هیئت امنا مورخ 3/2/1396، حضرتعالی به عنوان سرپرست موقت دانشگاه آزاد اسلامی منصوب می‌شوید. تا ان‌شاءالله بر اساس مصالح عالیه جمهوری اسلامی ایران و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری(حفظه‌الله تعالی) در جهت اعتلای علم و فرهنگ این مرز و بوم و ساماندهی امور این دانشگاه نهایت کوشش را مبذول فرمایید.
خبرگزاری تسنیم پی از انتشار حکم ولایتی خبر داد که به درخواست چهار نفر از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد و مطابق تبصره یک ماده 11 اساسنامه این دانشگاه، عصر روز یکشنبه جلسه فوق‌العاده هیئت امنای دانشگاه آزاد به ریاست علی‌اکبر ولایتی تشکیل شد. به نوشته این خبرگزاری اعضای هیئت امنا در این جلسه پس از بحث و بررسی فراوان رای‌گیری کردند و بنا به تصمیم اکثریت اعضا مقرر شد حمید میرزاده رئیس فعلی این دانشگاه طی یک هفته از ریاست استعفا دهد و در غیر این صورت او خود بخود برکنار خواهد شد. تسنیم ادامه داد: وزرای علوم و بهداشت، به عنوان دو تن از اعضای حقوقی هیئت امنای دانشگاه آزاد پس از اظهار نظرات خود در این جلسه برای شرکت در جلسه هیئت دولت از جلسه خارج شدند با این حال جلسه با حضور هفت نفر ادامه یافت.
جلسه فوق‌العاده روز گذشته دانشگاه آزاد به درخواست 4 نفر از اعضای هیئت امنا بوده است. حمید میرزاده پس از عزل فرهاد دانشجو از سوی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد در 27 شهریور سال 92 سرپرستی این دانشگاه را بر عهده گرفت. علی‌محمد نوریان نیز اسفندماه سال 1393 با نظر اعضای هیئت موسس دانشگاه آزاد به عنوان دبیرکل این هیئت انتخاب شد. به نوشته ایران‌آنلاین، رئیس جدید دانشگاه در دولت های قبل از احمدی نژاد 17 سال ریاست سازمان هواشناسی را عهده دار بوده است اما در دولت احمدی نژاد به بالاترین سمت یعنی معاونت ریاست جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست منصوب شد.نوریان که جزو دانش آموختگان برق شریف است اکثر سال های مدیریت خود را در مجموعه وزارت راه سپری کرده است. از ریاست شماری از شرکت های هواپیمایی تا ریاست سازمان هواشناسی و نیز معاونت وزیر راه و ترابری.
سایر اخبار این روزنامه